Klantendiensten van Proximus

  • 31 January 2017
  • 19 reacties
  • 1120 Bekeken

Incapabele mensen stellen ze tewerk in deze callcenters die in naam van proximus de klanten verzuren. Heb je een vraag dan zeggen ze dat het onmogelijk is en dan sturen ze je naar de kast (lees: proximus center) daar sturen ze je weer naar huis met dezelfde nee en de raad van eens naar het callcenter te bellen? Dan moet je beleefd je probleem uitleggen terwijl ze enkel NEEN terugzeggen? Hoe los je een probleem van een klant op door steeds NEEN te zeggen en deze dan in de kou te laten staan? De medewerkers haten de klanten van de bedrijven dat ze moeten tewoord staan omdat het een ver van hun bed show is. Dit hoor je als ze onderling praten als ze de microfoon laten open staan, onvoorstelbaar!!! Beesten moeten de klanten zijn voor de werknemers, niet normaal. Ik ga alle callcenters nu ook aanschrijven om een stap verder te gaan omdat proximus zijn paraplu ten alle tijden trekt en zo zijn eigen klanten in de kou laat staan. Stel u voor dat je dit merkt als directeur van een bedrijf dat een ander bedrijf inschakelt voor dergelijke diensten. De gesprekken met de callcenters worden ondertussen opgenomen en gaan binnenkort gedeeld worden op sociale media als vrije meningsuiting over uw diensten, ja uw diensten van proximus, ten woorde van uw onderaannemer callcenter dat in uw naam moet spreken. Ja proximus is eindverantwoordelijk maar trekt zijn paraplu, maar blijt verantwoordelijk want de contracten staan op naam van proximus

19 reacties

Ze doen er alles aan om de mensen te ontmoedigen om naar proximus te komen. Ik was een nieuwe klant en vorige zaterdag zouden ze alles komen installeren. Tussen 12u en 17u gingen ze langskomen. Om 16u krijg ik een telefoontje van de technieker, in het Frans!!, om te zeggen dat het onmogelijk is om die dag te komen. Ik heb uitgelegd dat het voor mij absoluut noodzakelijk is omdat ik telenet vanaf 1 februari heb opgezegd. Hij beloofde me dan dat hij maandag zou langskomen. Omdat ik hierin weinig vertrouwen heb, bel ik naar de klantendienst. Daar hebben ze mij verzekerd dat ze in het dossier uitdrukkelijk gingen vermelden dat ze maandag moeten langskomen. Alles was in orde! Dus ik neem verlof die maandag zodat er zeker iemand thuis is. 's Morgens krijg ik een bericht dat de nieuwe afspraak op 1 februari is. Ik bel terug om te melden dat er een fout is gebeurd en ze verzekerden mij dat ze het gingen in orde brengen. Maandag komt er iemand langs. Om 16u in de namiddag word ik toch terug ongerust. Ik bel opnieuw en volgens de betrokken dienst stond ik effectief op de planning. Ik moet me geen zorgen maken. Om 19u bel ik opnieuw want er was nog steeds niemand geweest. Dan blijkt ineens dat ik niet op de planning sta. En er was geen enkele melding van voorgaande telefoontjes. Toen ben ik eventjes ontploft. De vriendelijke mevrouw heeft verschillende keren andere diensen proberen te bereiken maar er was niets aan te doen. Het enige dat ze kon doen was de klantendienst te laten bellen voor een tegemoetkoming omdat het hier toch wel goed fout is gelopen. maar denk je dat die klantendienst al gebeld heeft? Dit was mijn tweede poging om naar proximus over te stappen. Vorige keer is er ook vanalles fout gegaan zodat ik terug naar telenet ben gegaan. Ik ga vandaag telenet ook weer contacteren om het stopzetten van mijn contract te annuleren. Proximus nooit meer!!!
O ja, en als jullie dan eindelijk eens terugbellen, kunnen jullie de gsm meer dan één keer laten bellen? Er werd onmiddellijk door jullie opgehangen voor ik de kans kreeg om te antwoorden. En terugbellen heeft geen zin want is een nummer waar je niet naartoe kan bellen.
Reputatie 7
Badge +3
Beste Talleke,

Onze excuses voor het ongemak.

Dossier 41297733 !is hiervoor intussen in behandeling, de bevoegde dienst zal je verder contacteren.

Groetjes,

HeidiE
Blijkbaar moet je de klachten niet meer bij proximus zelf indienen maar bij de ombudsdienst voor telecommunicatie, heel makkelijk, niet zoeken hoe je het moet doen, echt gebruiks(klant)vriendelijk.. Hier wijzen ze je toch weer naar de muur!
Tot nu toe heb ik nog geen reactie. Een technieker gaat vandaag langskomen. Daarvoor moet ik weer de hele dag thuis zijn. Tweede dag verlof kwijt. Als er vandaag niemand komt opdagen, dan sta ik niet meer in voor de gevolgen.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Talleke,

De technieker is vandaag inderdaad langsgeweest en alles staat in dienst.

Groetjes,

Antonella
Dat klopt. Eindelijk. Ik verwacht nog wel een telefoontje van jullie klantendienst met een voorstel om mij deze ellende te doen vergeten. Ik ben nog niet overtuigd om te blijven bij Proximus. En ik ben twee verlofdagen kwijt
Reputatie 7
Badge +3
De beheerder van dossier 41297733 zal je hiervoor contacteren. Grt, HeidiE
gaat er mij iemand antwoorden
ik heb een prive bericht gestuurd
Het telefoonnummer 022354000 is dit van proximus zelve of is dit van een callcenter dat in naam van proximus werkt?
geen beweging
heb de Ombudsdienst voor telecommunicatie gecontacteerd
zien of er zo iets beweegt
Reputatie 7
Badge +3
Dit is een centraal nummer, kan dus zowel iemand van proximus zelf zijn als iemand van een extern callcenter.

Groetjes,

Antonella
Antonella, dus ik kan proximus zelf verantwoordelijk stellen voor de inhoud van de opgenomen sessie in naam van proximus met dat telefoonnummer.. Stel dat het een onderaannemer (callcenter in dienst van proximus) is, dan blijft proximus zelf verantwoordelijk voor de uitspraken van de medewerker van de klantendienst? Klopt dit?
Beste vrienden/ vriendinnen
Wij zijn ook in December naar Proximus met alles over gestapt
Het klopt inderdaad dat toen die tv en smartfone zo snel de deur zijn uit gegaan dat ze toen niet meer te verkrijgen waren
Wij hebben toen een akkoord voor 6 maanden minder te moeten betalen aanvaard !!
Wat ik ook weet, is dat vanaf 03-2017 de tv's aan de beloofde klanten wordt geleverd, Proximus zal er een brief voor zenden, met de leverings datum, dus nog even geduld au b
Mvg Rudike
Reputatie 7
Badge +3
Heb je eerst toestemming gevraagd aan de medewerker om het gesprek op te nemen? Dit zou geïnterpreteerd kunnen worden als een inbreuk op de privacybescherming. Grt, HeidiE
Beste Heidi, de medewerker was zo slim om haar niet voor te stellen. Voor de rest zal dit niet juridisch gebruikt worden, anders moet er mijn toestemming voor zijn, mijn naam komt er wel in voor. Aangezien er hier een vrije meningsuiting is kan ik dat meedelen aan jan en alleman. Of mogen de andere klanten of toekomstige klanten niet weten hoe de diensten eigenlijk in de praktijk bij proximus werken?
Heb je eerst toestemming gevraagd aan de medewerker om het gesprek op te nemen? Dit zou geïnterpreteerd kunnen worden als een inbreuk op de privacybescherming. Grt, HeidiE

Wat ik hier lees verbaast mij enorm !!
Ten eerste wij zijn ook van December klant geworden bij Proximus !!
Wij hebben er nog geen enkel probleem mee gehad
Als ik hier lees, dat je na 45 minuten wachten aan de telefoon nog niet geholpen bent, dan stel ik mij de vraag : wie wacht er nu 45 minuten op een antwoord ?
Ik heb ook al eens gebeld, en na even te wachten ben ik uitstekend geholpen door 1 van de medewerkers !!
Er word hier ook een andere provider genoemd, als ik daar mijn verhaal van vertel, dan schrikken jullie zeker weten
Namens mij persoonlijk zijn wij geen 100% maar 300% tevreden van Proximus en al de medewerkers zo wel voor als achter de schermen
Ook de moderaters hier op de site zijn heel vriendelijk !!
Bedankt HeidiE & Antonella
P.S. Antonella bedankt voor het privé antwoord !!
Van mij krijgen jullie een dikke 10/10 ( sommige mensen begrijpen blijkbaar niet dat jullie gewoon je werk doen )
Wij hebben geen klachten alles is verlopen zoals mij gemeld werd door Proximus
Beste Heidi of andere van proximus, het nummer 022354000 probeert me ondertussen te bereiken. Na het vorige onbeschofte gesprek heb ik het geblokkeerd en komt het dus niet meer door! Zeg tegen die dienst als ze me willen bereiken dat ze een andere manier proberen. En beleefd alstublieft!
De klachtenbrief hieromtrent is in opmaak en wordt gezonden naar ceo proximus, test aankoop, minister van telecom. Om te beginnen, de rest van de reacties op eender welke wijze, via deze chat, telefoon, mail, zullen een bijdrage zijn in de afhandeling en de audit rond deze zaak. Ik neem aan dat ze me terugbellen omdat er na intern onderzoek een probleem is opgedoken voor deze dienst en ze het willen goedmaken. Het zal via een ander centraal nummer moeten gebeuren!
Beste Heidi, uw reactie is ook offensief hoor ipv voor de klant te kiezen en het probleem te proberen achterhalen!
Reputatie 7
Badge +4
Beste,

Het kan zijn dat er inderdaad met het 02 telefoonnummer gebeld wordt.

Nu kan deze dienst jammer genoeg niet met een ander nummer bellen.

Maar als je via privébericht klantgegevens stuurt naar Het Proximus Team met beknopte info kan ik je misschien via deze weg verder helpen?

Alvast de excuses

Met vriendelijke groeten

Koen

Reageer