Als ik naar een HD uitzending kijk heb ik altijd problemen met de klank. Beeld is perfect. De klank valt telkens enkele miliseconden weg wat heel vervelend is. Ik heb een maand geleden een nieuwe decoder gaan halen bij Belgacom en het is vanaf toen begonnen. Ik ben ook omgeschakeld naar ruckus. Zou het aan de decoder kunnen liggen?
Bladzijde 1 / 1
Wat je altijd eerst kunt proberen is de decoder resetten, spanning wegnemen (schakelaar achteraan voor versie 4) 5 seconden wachten en terug onder spanning zetten, dan kan je na 3-tal minuten terug kijken en zappen van kanaal, vooraleer je andere bedieningen kunt uitvoeren duurt het wel een kleine 15 minuten.
Als dit niet lukt kan je altijd nog een factory reset overwegen.
Als je meer uitleg wilt kan je altijd kijken op mijn blog: http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
Als dit niet lukt kan je altijd nog een factory reset overwegen.
Als je meer uitleg wilt kan je altijd kijken op mijn blog: http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
Ik heb een reset gedaan. Probleem blijft, daarna factory reset gedaan, geen oplossing. Nieuwe HDMI kabel geprobeerd en op een andere ingang in TV gestoken maar het probleem blijft. Zou het dan toch de decoder zijn of weet er iemand nog een ander middel om te proberen?
Ik heb juist naar Bgc gebeld en daar zei men dat het probleem bij Belgacom ligt en dat men contact ging opnemen met een expert. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?
Hier is alles in orde met de klank in ieder geval.
Het heeft dan geen zin van nog verder iets te proberen zoals reset en factory-reset van de modem bvb., beter wachten tot de expert zijn werk gedaan heeft denk ik.
mvg,
Het heeft dan geen zin van nog verder iets te proberen zoals reset en factory-reset van de modem bvb., beter wachten tot de expert zijn werk gedaan heeft denk ik.
mvg,
Beste punker,
soms gaat het om een compatibiliteitsprobleem tussen decoder en tv. Misschien kan je eens proberen om de beeldresolutie van de decoder te wijzigen naar 720p. In sommige gevallen levert dit een oplossing.
Mvg
Eva van Belgacom
soms gaat het om een compatibiliteitsprobleem tussen decoder en tv. Misschien kan je eens proberen om de beeldresolutie van de decoder te wijzigen naar 720p. In sommige gevallen levert dit een oplossing.
Mvg
Eva van Belgacom
Dat van die milliseconden geluidstoring heb ik soms ook. Decoder V3 en ingesteld op 720p. (heb toch HD ready TV)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.