klank onderbreking

  • 18 August 2012
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

het gebeurd regelmatig dat de klank van mijn TV voor enkele seconden wegvalt, wat kan de oorzaak zijn?

3 reacties

ik zou al beginnen met een factoryreset te doen van de decoder om te zien of het wegvallen van de klank hiermee opgelost is.

zie voor factoryreset decoder op ricy's blog: http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec











Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)
Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

° De ganse Factoryreset duurt ongeveer 20 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.

° Met Dec. SW-versie: Charles is dit al na 9 min
wel moet je de taal van de menu's terug op NL zetten via:
Menu / Mon Compte +OK / paramétres +OK /réglage du système +OK / Language
=========================================================

♦ Factory Reset Belgacom decoder V3b Filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=oPjlZAgZMWg&feature=player_embedded" target="_blank



Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.


groetjes, Elsa


Beste Marcel,

Zou het kunnen dat je werkt met een draadloze opstelling? Want dan kan het zijn dat er vaak storingen optreden.

Als je kunt, kies dan eens een opstelling met kabels, en probeer dan eens uit. Soms kun je kabels quasi onzichtbaar maken.

Wat je eventueel ook kunt doen bij een draadloze opstelling,

dat is om de PCL's die in de stopcontacten zitten en vanwaar de kabels naar de decoder en naar de Bbox(2) vertrekken,

in andere stopcontacten steken. Natuurlijk kan het dan zij, dat er terug wat kabels zichtbaar worden....

Groetjes, Eric
Ja als dit het geval is zal hij wel fouten in het beeld hebben ook dan.

maar we zullen afwachten of Marcel positief resultaat heeft met zijn FacR.

Dan zou hij zelf als dit niet helpt zijn modem direct kunnen verbinden met de decoder via een lange (mag tot 100 m lang zijn !)

utp netwerkkabel die hij voorlopig over de grond trekt om uit te vissen of de fout dan weg is.

Elsa

Reageer