Klacht over afspraak installeren kabel/slechte verbindingen klantendienst

  • 30 November 2017
  • 26 reacties
  • 705 Bekeken

Beste,
Op datum van 29/11 had ik een afspraak gemaakt tussen 8 en 13u om de fiber kabel binnen te laten trekken, dit om telefoon, internet , gsm en tv te laten overschakelen van Telenet naar Proximus Titimus. Hiervoor had ik speciaal een dag verlof aangevraagd. De afspraak was gemaakt op naam van mijn vrouw.
Deze afspraak was telefonisch gemaakt op 17/11 of 20/11 met het nr 0800 11 291 of het nr 0800 11 391 heb ik in mijn geschiedenis van mijn telefoongegevens teruggevonden.

Op 28/11 was er een onduidelijke voicemail ingesproken, maar het was niet duidelijk van wie. Over het algemeen kan ik zeggen voor een telecombedrijf dat de lijnen héél slecht zijn tijdens al mijn gesprekken.

Om zeker te zijn dat ik niet een volledige voormiddag zou thuisblijven voor niks heb ik contact opgenomen met de klantendienst.
Daar wij nog geen klant zijn hebben wij dus nog geen klantennummer. Na enige tijd werd ik van de klantendienst doorverbonden naar de planning dienst. Deze hebben mij bevestigd dat er een afspraak was op 29/11 tussen 8 en 13u. Ik verwachte dus dat de aansluiting wel zou gebeuren.

Aangezien er om 13 u nog steeds niemand was langsgekomen heb ik terug contact opgenomen met de klantendienst. Na een aantal doorverbindingen kwam ik dan terecht bij wie deze planningen beheerd en bevestigde mij dat er geen afspraak was die dag. Er werd mij zelf meegedeeld dat op datum van 28/11 een voicemail was ingesproken om een afspraak te kunnen maken ondanks we deze al gemaakt hadden op 17 of 20/11.

Op datum van 29/11 heb ik dus mooi zitten wachten en een dikke 2 uur naar jullie zitten bellen en nu kan ik nog eens een extra dag verlof nemen!

Als zo de verwelkoming is voor nieuwe klanten zullen we het toch maar eens opnieuw bekijken.

26 reacties

Reputatie 3
Badge
Altijd vervelend maar dit gebeurt in elke firma, elke dag van het jaar, overal ter wereld. Nogmaals jammer, maar zijn anno 2017 toch wel ergere dingen ter wereld dan dit.
Als ik de dagen moet optellen voor iedere keer ik ben thuis gebleven voor mijnen bouw, voor niks, voor niemand.

Is ook niet echt een meerwaarde om dit op een forum te plaatsen.

De energie dat je steekt in hier te klagen, waar ze u toch niet kunnen helpen, had je kunnen gebruiken om eventjes naar de klantendiensten te bellen en een nieuwe afspraak te maken, compensatie te vragen,...

Het komt wel in orde hoor.

Succes
KevinenJess, jammer dat jullie dit lezen en vrezen dat jullie aandelen bij Proximus kunnen dalen. Stop eens met mensen aan te vallen die een ander deel van het verhaal vertellen. Proximus is geen rozengeur en maneschijn, maar een firma waar ik stilaan een blunderboek over kan schrijven.
Altijd vervelend maar dit gebeurt in elke firma, elke dag van het jaar, overal ter wereld. Nogmaals jammer, maar zijn anno 2017 toch wel ergere dingen ter wereld dan dit.
Als ik de dagen moet optellen voor iedere keer ik ben thuis gebleven voor mijnen bouw, voor niks, voor niemand.

Is ook niet echt een meerwaarde om dit op een forum te plaatsen.

De energie dat je steekt in hier te klagen, waar ze u toch niet kunnen helpen, had je kunnen gebruiken om eventjes naar de klantendiensten te bellen en een nieuwe afspraak te maken, compensatie te vragen,...

Het komt wel in orde hoor.

Succes


KevinenJess,

Ik hoop dat U geen medewerker bent van Proximus als ik U antwoord lees en ik zie ook niet echt de meerwaarde in van U reactie.
In ieder geval, als U mijn klacht nogmaals leest zijn er verschillende punten die naar boven komen, dat er niemand kwam opdagen is er één van.

Indien ik uitga van U opmerking en dit allemaal maar normaal is dan kan een bedrijf ook nooit verbeteren.
Ik veronderstel dat de directie van Proximus ook heel goed weet dat de dienstverlening naar hun klanten in alle takken van het bedrijf een belangrijke troef is, dit is trouwens één van de redenen waarom we eventueel zouden veranderen van Telenet naar Proximus.

Zoals U ongetwijfeld wel gelezen hebt heb ik reeds uitvoerig gebeld met Proximus met de klantendienst, ik heb mijn verhaal daar een 4 tal keer kunnen doen....

Het eenvoudigste was dat ik een mail kon opstellen naar Proximus zodat ze mijn ontevredenheid konden bekijken en behandelen, echter vind ik geen mailadres naar waar dit kan verzonden worden, wat toch wel raar is voor een aanbieder van internet...
Ik kon natuurlijk ook nog eens bellen naar de klantendienst waar ik dan terug iemand anders aan de lijn krijg en mijn verhaal nog een keertje doen....
Ter info : klacht indienen kan je ook via https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html (zie hier onder > "Hoe de optie "Mail Ons" vinden op de pagina .........."

=================================
bijkomende info:
Proximus contacteren kan als volgt
    Er zijn verschillende manieren om met Proximus in contact te komen:
  • via dit Forum, door het versturen van een privébericht aan Het Proximus Team via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
  • via Helpdesk op gratis nummer0800 22 800
  • via contactpagina: https://www.proximus.be/contact
  • via Twitter kanaal: https://twitter.com/proximus (wel een account vereist)
  • via Facebookpagina: https://www.facebook.com/proximus/ (wel een account vereist)
  • via de chat op onze supportpagina's: https://www.proximus.be/support/nl/id_zwpr_support/particulieren/support.html ( deze chat optie is ook mogelijk via http://proximustv.be )



    Hoe de optie "Mail Ons" vinden op de pagina http://proximus.be/contact
  • zie hiervoor naar de screenshots (het voorbeeld gaat hier omtrent vraag ivm Factuur) , via onderstaande link: "Mail Ons" Of zoals hier aangegeven:
  • zie hiervoor naar de screenshots (het voorbeeld gaat hier omtrent vraag ivm Factuur) , door te klikken op onderstaande link: "Mail Ons"
  • ******************************************************************************
  • komt hierop neer : surf naar https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html .
  • klik achtereenvolgens op: "ja" >" ik ken mijn Telefoon nummer" > "OK" > voer nummer in > "Ik heb een vraag over mijn factuur" > "klacht indienen" > scroll naar beneden > Klik op "Mail Ons" > Vul de voorzien tekstvakken in en klik op "Verzenden"
  • ******************************************************************************
  • Onderaan deze screenshots staan ook al de andere mogelijkheden om proximus te contacteren. zoals onder ander een privébericht sturen aan Proximus hier op 't forum en ook op twitter en facebook
  • En (bv. voor formele klachten) kan het kan ook altijd per aangetekende brief naar Proximus - Klantendienst Koning Albertlaan 27 1030 Brussel
Reputatie 7
Badge +4
Op deze en gelijkaardige fora worden regelmatig dergelijke problemen gemeld; de vraag is in hoeverre het Px personeelsleden of onderaannemers betreft; ik elk geval is Px "de eindverandwoordelijke".
Mocht er op korte termijn geen reactie komen van Px medewerkers op dit publieke forum kunt u bv.:
een formele klacht indienen per aangetekend schrijven aan
Proximus Klantendienst Residentieel - Koning Albert II laan, 27 - 1030 Brussel
Beste Stefaanket, ik hoop dat ze inderdaad alle gesprekken die ik met hen gevoerd heb, ogenomen hebben en eens naar hun eigen gaan luisteren en de vraag stellen hoe ze overkomen. Ik heb tig keer gebeld de afgelopen 16 dagen en krijg simpelweg te horen dat het voor hen technisch onmogelijk is om me aan te sluiten. Moest ik ergens in een verloren boerengat wonen, zou ik nog kunnen begrijpen dat het zo is, maar dan ken ik mensen die ik een boerengat in een nog groter land elders wonen en die alle service daar kunnen krijgen, terwijl een klantendienst medewerker me doodleuk meldde dat het voor Proximus onmogelijk was en dat dit landje te groot was, om op elk adres aansluitingen te voorzien. Ik woon dus wel in een grot stad. Enkele jaren geleden had ik hetzelfde probleem. Men beloofde me gratis aansluiting, maar stuurde me toen een factuur van 259 euro, eerst te betalen voor men mij ging aansluiten. Toen moest ik wel naar Telenet, omdat ik dat financieel niet aankon. Telenet werkt niet helemaal naar behoren en ik overwoog terug over te schakelen, maar nu komen ze me doodleuk melden, dat het technisch onmogelijk is.
Reputatie 7
Badge +4
@Martine77
Ter info: p.13 universele dienstverlening geografische component
http://www.bipt.be/public/files/nl/22092/monitoring_2015-2016_NL.pdf
Proximus was tot 1 augustus 2013 belast met de uitvoering van voormelde universele dienstverplichtingen. Tot op heden werd niet overgegaan tot de aanduiding van een aanbieder van de geografische component van de universele dienst conform artikel 71 WEC.26

= Indien de wetgever niet gaat optreden kunnen en zullen dergelijke problemen zich meer en meer (in beperkte mate) (al dan niet tijdelijk) stellen
We zullen dus de volgende keer voor betere wetgevers moeten kiezen 😃
Reputatie 7
Badge +4
@Martin
Ter info:
https://nl.forum.proximus.be/de-praatbarak-5/onmogelijk-om-klant-te-worden-41767
we zullen maar op de wetgevers wachten en t' zal direct opgelost zijn 😉
we zullen maar op de wetgevers wachten en t' zal direct opgelost zijn 😉

Die is om in te kaderen. Ja, ik weet dat het voormalige Belgacom vroeger een overheidsdienst was en wettelijke verplichtingen had. Nu deze vervallen, is het dus duidelijk welk vlees we hier in de kuip hebben.
Jullie zijn dus niet meer verplicht om moeite te doen om klanten aan te sluiten en weigeren daarom maar liever nieuwe klanten dan iets aan jullie bereikbaarheid van dienstverlening te doen, zonder die wettelijke stok achter de deur.
Wow, dan komt men mij hier ergens verwijten dat ik reclame zou maken voor Telenet. Nee, het zijn jullie die klanten er heen drijven, omdat sommige mensen geen andere provider kunnen nemen, omdat jullie geen moeite willen doen om ze aan te sluiten.
Hier komt de kat dus ook op de koord: Telenet heeft inderdaad technische problemen gegeven, die me de overstap deden overwegen. Deze blijken nu te komen, omdat ze aan hun netwerken, infrastructuur en geografische componenten werken, zonder daar ooit wettelijk toe verplicht te zijn geweest.
Ondertussen liggen er bij jullie aansluitingen uit Jezekes tijd te verkommeren en doen jullie er niets meer aan. Mensen huren soms nog toestellen bij jullie, die al lang afbetaald zijn en mijn moeder betaalde onlangs voor haar vaste lijn alleen al meer dan een Tuttimus pakket, omdat ze blijkbaar ook opeens op een tariefplan van 40 jaar geleden, dat al lang niet meer bestaat, gezet werd. Dat is door een telefoontje wel rechtgezet, maar gelukkig pluis ik die dingen voor haar uit. Veel van jullie klanten zijn inderdaad nog bejaarden, die niet mee zijn en zo niet snappen dat ze teveel betalen.
Wel, jullie zijn dus niet meer wettelijk verplicht mij klant te maken, maar ik ben ook vrij om mijn provider te kiezen, zolang jullie het blijkbaar niet zijn, want als er geen wetgever op jullie dak zit, zijn jullie blijkbaar te lui om een nieuwe klant aan te sluiten, als er iets meer moet gedaan worden dan een decorder aan te sluiten.
Op papier zou ik die meerkost van die kabel (90 euro) al na 3 maanden er uit hebben, door het prijsverschil tussen jullie en Telenet, waardoor ik dat er eventueel wel voor over zou gehad hebben, maar blijkbaar kunnen jullie me dan zo een slecht signaal geven, dat ik aan kwaliteit tegenover Telenet ga inboeten.
Dat zegt jullie eigen klantendienst, als ik klant wil worden. Wel, als al jullie bejaarde bellers wiens tariefplan je achter hun rug wijzigt en die altijd braafjes zullen blijven betalen, overleden zijn, vraag ik me af of jongeren nog zullen komen, zeker nu de concurrentie meer op hun noden inspeelt.
Bedankt om te behoeden op een zinkend schip te stappen.
Wij als gewone forum leden , die hier tot nu toe gereageerd hebben, zullen het spijtig genoeg zeker niet kunnen oplossen ....
Wij als gewone forum leden , die hier tot nu toe gereageerd hebben, zullen het spijtig genoeg zeker niet kunnen oplossen ....

Als zelfs Proximus zelf het niet kan oplossen ... dit is nu echt eens het eerst bedrijf dat ik tegenkom dat alles doet om potentiële klanten af te wimpelen in plaats van aan te trekken.
Reputatie 7
Badge +4
@Martin & @Martine77
Noch Martin noch ikzelf zijnn Px medewerkers
Ik begrijp dat de omdudsdienst telecom jouw klacht ontvankelijk heeft verklaard.
Dus concreet:
- afwachten
- dit en andere problemen zullen op zijn minst door de ombudsman aangekaart worden
- op dit en andere fora ben ik - zoals reeds gezegd - al gelijkaardige problemen tegen gekomen en (vroeg of laat) zal indien zulke problemen aanhouden terug een universele dienstverlener aangeduid worden

De Px klantendienst kan (of zou moeten) enkel duidelijk en correct info moeten verschaffen maar kan management investeringsbeslissingen (kost/baten) niet in vraag stellen of oplossen
Anderzijds is het ook zo dat Px niet voor een universele dienstverlening kan opdraaien zonder compensatie uit een "fonds universele dienstverlening" gespijsd door all operatoren

Misschien het onderwerp op dit forum voorlopig zo laten en duimen voor een oplossing via ombudsdienst, maar ik begrijp dat Tnt zijn best doet voor een beter netwerk op uw locatie
Inderdaad dat zal volgens mij ook het beste zijn en als het bij de ombudsdienst zit gaat Proximus trouwens hier niet meer over communiceren en wordt het tussen ombudsdienst verder afgehandeld ......
Ik blijf dus voorlopig bij Telenet, maar wacht af wat de ombudsdienst gaat zeggen. Het zou inderdaad moest er terug een universele dienstverlener komen. Ik ga wel eerlijk zijn, ik denk dat Proximus dan zware moeite zal moeten doen om die slag te slaan, zoals ze nu bezig zijn.
Dat zal inderdaad de toekomst moeten uitwijzen ..
Reputatie 3
Badge
Altijd vervelend maar dit gebeurt in elke firma, elke dag van het jaar, overal ter wereld. Nogmaals jammer, maar zijn anno 2017 toch wel ergere dingen ter wereld dan dit.
Als ik de dagen moet optellen voor iedere keer ik ben thuis gebleven voor mijnen bouw, voor niks, voor niemand.

Is ook niet echt een meerwaarde om dit op een forum te plaatsen.

De energie dat je steekt in hier te klagen, waar ze u toch niet kunnen helpen, had je kunnen gebruiken om eventjes naar de klantendiensten te bellen en een nieuwe afspraak te maken, compensatie te vragen,...

Het komt wel in orde hoor.

Succes


KevinenJess,

Ik hoop dat U geen medewerker bent van Proximus als ik U antwoord lees en ik zie ook niet echt de meerwaarde in van U reactie.
In ieder geval, als U mijn klacht nogmaals leest zijn er verschillende punten die naar boven komen, dat er niemand kwam opdagen is er één van.

Indien ik uitga van U opmerking en dit allemaal maar normaal is dan kan een bedrijf ook nooit verbeteren.
Ik veronderstel dat de directie van Proximus ook heel goed weet dat de dienstverlening naar hun klanten in alle takken van het bedrijf een belangrijke troef is, dit is trouwens één van de redenen waarom we eventueel zouden veranderen van Telenet naar Proximus.

Zoals U ongetwijfeld wel gelezen hebt heb ik reeds uitvoerig gebeld met Proximus met de klantendienst, ik heb mijn verhaal daar een 4 tal keer kunnen doen....

Het eenvoudigste was dat ik een mail kon opstellen naar Proximus zodat ze mijn ontevredenheid konden bekijken en behandelen, echter vind ik geen mailadres naar waar dit kan verzonden worden, wat toch wel raar is voor een aanbieder van internet...
Ik kon natuurlijk ook nog eens bellen naar de klantendienst waar ik dan terug iemand anders aan de lijn krijg en mijn verhaal nog een keertje doen....


Beste,

Neen, ik ben zeker geen medewerker van Proximus.
Ik ben alleen niet wereldvreemd en ik zit zelf in de zakenwereld.
De meerwaarde van mijn reactie is, dat als u wenst te klagen, u hiervoor bij Proximus (klantendienst, privé-bericht, email, aangetekend schrijven) moet zijn. Niet op een forum waar mensen zitten om elkaar te helpen, van elkaar te leren, nieuwe diensten of producten te leren kennen,...
De wereld heeft al genoeg aan negativiteit.
Zo kan ik ook beginnen kankeren over uw 25 schrijffouten in een tekstblok van 25 regels. Schiet daar iemand iets mee op?

Er is niemand hier op het forum, behalve de Proximus-medewerkers (via privé-bericht), die u kunnen helpen met uw problemen.

Nogmaals, probeer uw energie positief te benutten en tracht uw probleem op te lossen via de juiste kanalen. Het hoort er nu eenmaal bij dat sommige zaken niet altijd van de eerste keer juist lopen. Of denkt u dat er nooit eens iets fout loopt bij andere instellingen, firma's, telecombedrijven,... ? Waar een wil is, is een weg!
Reputatie 7
Badge +4
@Kevinenjess
Netetiquette, de basisregels o.a.
Gedraag u tegenover anderen zoals u zelf ook graag behandeld wil worden.
Het internet lijkt misschien onpersoonlijk omdat u tegenover een computerscherm zit. Vergeet evenwel niet dat aan de andere kant één of misschien wel vele honderden andere mensen zitten.
Gebruik geen HOOFDLETTERS om iets te benadrukken. Het gebruik van hoofdletters op het internet staat gelijk aan schreeuwen.


Met beleefde groeten van een technisch onderlegd iemand
Reputatie 3
Badge
@Kevinenjess
Netetiquette, de basisregels o.a.
Gedraag u tegenover anderen zoals u zelf ook graag behandeld wil worden.
Het internet lijkt misschien onpersoonlijk omdat u tegenover een computerscherm zit. Vergeet evenwel niet dat aan de andere kant één of misschien wel vele honderden andere mensen zitten.
Gebruik geen HOOFDLETTERS om iets te benadrukken. Het gebruik van hoofdletters op het internet staat gelijk aan schreeuwen.


Met beleefde groeten van een technisch onderlegd iemand

Dat sommigen dan stoppen met verzinsels te verkondigen die zijn gestaafd op een berg zand in de Sahara.
Ik zie in dit topic geen enkele hoofdletter staan?
Gelieve dus geen discussies op te zoeken komende vanuit een ander topic.

Met beleefde groeten.

The end.
@Kevinenjess
Netetiquette, de basisregels o.a.
Gedraag u tegenover anderen zoals u zelf ook graag behandeld wil worden.
Het internet lijkt misschien onpersoonlijk omdat u tegenover een computerscherm zit. Vergeet evenwel niet dat aan de andere kant één of misschien wel vele honderden andere mensen zitten.
Gebruik geen HOOFDLETTERS om iets te benadrukken. Het gebruik van hoofdletters op het internet staat gelijk aan schreeuwen.


Met beleefde groeten van een technisch onderlegd iemand

Dat sommigen dan stoppen met verzinsels te verkondigen die zijn gestaafd op een berg zand in de Sahara.
Ik zie in dit topic geen enkele hoofdletter staan?
Gelieve dus geen discussies op te zoeken komende vanuit een ander topic.

Met beleefde groeten.

The end.


Verzinsels als een berg zand uit de Sahara? Ik denk dat jij hier graag mensen zand in de ogen strooit.

Heeft het nut dat mensen hier hun verhaal doen, als hij ze niet gelooft? Zo geraakt er niemand geholpen.

Als je beweert iets van zaken te kennen, mag ik dan even vragen, of je altijd zo beleefd bent om klanten met klachten ook voor leugenaars te aanzien?

Ik zeg nergens dat Proximus dat doet. Ik zeg enkel dat het voor sommige mensen heel moeilijk tot onmogelijk is om klant te worden en dat die helaas enkel bij Telenet terecht kunnen. Jij begint al meteen te suggereren dat ik daar reclame voor maak. Helemaal niet, maar ik denk dat mijn klachten over Telenet door Telenet en niet door Proximus moeten opgelost worden en dat is gebeurd.

Mijn problemen met Proximus zijn niet door Proximus opgelost en dat is dus jammer voor Proximus, omdat ze zo (potentiële) klanten verliezen.

Het spijt me, maar jouw manier van spreken, doet me eerder afhaken om bij jou zaken te doen. En verder doet Proximus met de helaas negatieve feedback die ik hen moet geven wat ze willen. Ze hadden tijd en mogelijkheden om me klant te maken en mij een service te bieden, maar deden het niet.

Wat ik weet van zaken is dat geen enkele potentiële klant die je afwijst en belachelijk maakt, zal blijven aandringen als de concurrentie hun probleem wel oplost. Mensen gaan eerst voor prijs, dat klopt, maar als de kwaliteit tegenslaat, betalen ze gerust meer.

Dus Telenet kan meer vragen voor gelijkaardige producten dan Proximus, omdat ze meer afhankelijke klanten hebben, door het beleid van Proximus. Wat ik hier zeg is dat Proximus zo ver is dat ze voor veel klanten Telenet een monopolie aan het geven zijn. Voor klanten als ik in ieder geval.

Het spijt me dat ik dat vanuit een economisch standpunt niet echt begrijpelijk vind, maar ik heb geen aandelen in Proximus noch in Telenet. Ik heb enkel ondervonden dat het ene bedrijf klanten als klanten behandelt en het andere als idioten. Dat is mijn eerlijke ervaring en als ik die niet mag delen, zonder dat jij me gelooft, zegt dat meer over jou dan over de realiteit.
Blijven aan elkaar bewijzen dat we al dan niet technisch onderlegd zijn lost niks op en zeker als het iets is dat door forumleden niet op te lossen is, zelf al geven we hier tal van suggesties .......
De ervaring leert dat dergelijk gesprekken alleen maar uit de hand kunnen lopen en op den duur toch afgeblokt worden door de PCM!
Reputatie 3
Badge
@Martine77

Zulke klanten als u ben ik liever kwijt dan rijk.
U schrijft nu al bijna 5 volledige pagina's over hetzelfde met 0,0 inhoud!
U blijft gewoon steeds opnieuw hetzelfde herhalen, schrijven, net een papegaai.
We weten het ondertussen:
Telenet, Telenet, Telenet, niks is beter, de enige provider dat uw problemen wil en kan oplossen, die bij u kabels gratis komt leggen, supersnel en veel stabieler internet heeft en misschien zelfs uw binnenmuren in een ander kleurtje heeft geverfd.
Nogmaals u heeft uw punt duidelijk gemaakt en nogmaals het interesseert mij niet.

Stop nu met dit forum te bekladden met uw verhaaltjes.

In ieder geval, ik ga er niet meer op reageren...
Reputatie 3
Badge
Blijven aan elkaar bewijzen dat we al dan niet technisch onderlegd zijn lost niks op en zeker als het iets is dat door forumleden niet op te lossen is, zelf al geven we hier tal van suggesties .......
De ervaring leert dat dergelijk gesprekken alleen maar uit de hand kunnen lopen en op den duur toch afgeblokt worden door de PCM!


+1
@Martine77

Zulke klanten als u ben ik liever kwijt dan rijk.
U schrijft nu al bijna 5 volledige pagina's over hetzelfde met 0,0 inhoud!
U blijft gewoon steeds opnieuw hetzelfde herhalen, schrijven, net een papegaai.
We weten het ondertussen:
Telenet, Telenet, Telenet, niks is beter, de enige provider dat uw problemen wil en kan oplossen, die bij u kabels gratis komt leggen, supersnel en veel stabieler internet heeft en misschien zelfs uw binnenmuren in een ander kleurtje heeft geverfd.
Nogmaals u heeft uw punt duidelijk gemaakt en nogmaals het interesseert mij niet.

Stop nu met dit forum te bekladden met uw verhaaltjes.

In ieder geval, ik ga er niet meer op reageren...


Beste, ik ga zeker niet opscheppen over Telenet en ze als de beste afschilderen. Ik wou eigenlijk dat ik positieve dingen over Proximus kon schrijven, maar die ervaringen heb ik niet.

Ik denk niet dat ik een lastige klant ben. Ik ben jarenlang Proximus klant geweest, zonder klachten en heb nog een 047 gsm nummer. Toen verhuisde ik en had ik telecom nodig. Voor de scheiding stond alles op naam van mijn ex. Ik had een nieuwe aansluiting nodig en Proximus liet me in de steek.

Dan ben ik naar de concurrentie gestapt en zo ben ik aan een aansluiting geraakt. Nu zijn we jaren verder en wil ik overschakelen naar Proximus overstappen en ze doen weer lastig.

Ik ben altijd stipt met betalen en ben normaal echt niet het type om te klagen, maar als ik bepaalde dingen niet zelf meegemaakt had, zou ik ze ook niet geloven.

Dus ik denk niet dat ik een slechte klant ben. Het enige wat ik wil is dat als ik voor een product of dienst betaal, dat ook werkt. Bij Telenet is dat ook niet altijd het geval. Ik zou ze niet beter of slechter willen noemen dan Proximus, maar naar mijn ervaring zijn ze dus bereikbaarder.

Ik ben dus 1 van die mensen die tegen heug en meug bij Telenet blijven zitten dankzij de aansluitingsbeperkingen van Proximus en er dus het beste van maakt, Als je dat bekijkt als reclame maken, denk ik niet.

Mijn tip is dus: ben je tevreden Proximus klant en ga je ooit verhuizen, kijk dan na of Proximus ook aan te sluiten valt in je nieuwe woning, want ze zijn niet beschikbaar op elk adres. Bij Telenet heb ik dat nog niet gehoord, maar moesten er hier mensen hetzelfde verhaal als ik bij Telenet meegemaakt hebben, wil ik niet zeggen dat het een broodje aap is.

Volgens mij is het gewoon zo dat beide op een andere manier hun klanten krijgen. Dat is het advies dat ik hier wil meegeven: Proximus kan misschien de voordeligste provider zijn, maar is helaas niet overal beschikbaar.

Het zit namelijk zo dat ze mijn eerste keuze waren en dat ik hun tevreden klanten dus zeker niet wil ontmoedigen, maar dat ik ze ook wil waarschuwen dat ze bij verhuis wel eens naar Telenet zullen MOETEN overschakelen, Dat was bij vrienden van mij ook zo.

An sich zat ik er zelfs niets mee in om te betalen voor een aansluiting, omdat ik dat door hun lager maandelijks bedrag er wel uit zou gekregen hebben. Maar dan kreeg ik nog te horen dat het op mijn adres technisch onmogelijk was om me televisie en internet te bezorgen, dus dat Tuttimus bij mij helemaal niet kon. Daar heb ik zelf tig keer voor moeten bellen, terwijl men eerst zei dat de aansluiting wel kon.

Dus noem me eerder een teleurgestelde klant, die bij Telenet meer moet betalen, maar er dan maar het beste van maakt, omdat ik toevallig op een verkeerd adres woon om aangesloten te geraken bij Proximus, Als ik ooit verhuis, maar gezien mijn huidige woning me bevalt, op die aansluiting na, kan ik het nog eens bekijken, of er Proximus mogelijk is, maar ik ga NIET verhuizen om klant te worden.

Reageer