kanalen volgorde


omdat ik graag kanalen met dezlfde taal samenbreng (al de BBC bv) heb ik de volgorde gewijzigd (een tijd geleden)

gisteren echter zijn al de kanalen terug van plaats veranderd

kan het zijn, dat door een nieuwe software oplaad of enige andere interventie van belgacom al de kanaalsettings worden gereset

dit vraagt een serieuze interventie om dat terug te zetten

hopelijk gebeurd dat niet te vaak

beste groeten en alvast bedankt voor commentaar

Guy

16 reacties

de zendervolgorde wordt opgeslagen op de servers van belgacom, niet op de lokale decoder, dus met een update van de decoder zal het niets te maken hebben.

zendervolgorde is bij mij nooit gewijzigd, maar ik heb dit hier nog wel al gelezen dat mensen dat voor hebben gehad, maar een verklaring voor dit fenomeen moet ik schuldig blijven

mvg
Dat heb ik inderdaad ook nog nooit voorgehad en ik doe gemiddeld om de 14 dagen een factoryreset van de decoder dus inderdaad moest dit op de decoder opgeslagen worden dan zou ik al dikwijls mijn zendervolgorde opnieuw moetn instellen hebben.

Daarom zou ik eens een factoryreset doen wie weet komt het dan weer in orde met de volgorde en het kan ook geen kwaad van dit eens te doen.

groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Al wat je op de TV-gids ziet staat op de server, gedeeltelijk gebufferd op de decoder vlgs. mij. De zendervolgorde staat volledig op de server. Ik kan het ook niet écht verklaren dat die (aangepaste) zendervolgorde terug gewijzigd wordt. Ik heb het ook nog niet voorgehad en doe ook minstens maandelijks een FacR.
Reputatie 6
Badge +1
Ik weet ook niet waaraan dat ligt maar heb dit toch enkele keren per jaar. Bij mij zijn dan wel niet alle zenders terug op hun originele plaats teruggezet, slechts een gedeelte. Steeds een heel werk om alles terug te zetten. Sinds de laatste grote update gaat het wel een stuk sneller, of ik word er handiger in, dat kan ook.
alvast bedankt voor all antwoorden : zoals william43 zegt : ik zal maar beginnen te oefenen..

Guy
Badge
Het zou ook veel simpeler worden moesten ze nu eens eenmaal naar telenet kijken en die zenders laten verplaatsen zoals het bij ons gebeurt.Dan heeft een mens er al niet zo veel problemen mee als er dan al eens iets misloopt.Alhoewel ik het vroeger nooit heb gehad.Maar zoals meerderen het hier zeggen komt het wel regelmatig voor en ik heb het ook al gelezen want ik zit hier nog vaak op dit forum,het is niet omdat je me nu minder op het forum aanwezig ben dat ik het niet lees.Dit is gewoon omdat ik nu de producten van belgacom niet gebruik en er minder kan over meespreken,ik heb hier ook gene glazen bol.
Reputatie 7
Badge +1
Ik ben akkoord met Axana, bij Telenet is het veranderen (verplaatsen) van de zendervolgorde beter eens je systeem onder de knie hebt. Ook deTV-gids is duidelijker en overzichtelijker (ook per zender een overzicht mogelijk, bij Belgacom kan dat dan weer via de infoknop). Ik heb dat allemaal voor mijn kozijn moeten doen, dus ben ik er ook mee vertrouwd. Bij Belgacom is het gewoon 2 zenders van plaats verwisselen, en daarna weer enz. je blijft wel even bezig om alles op een rij te krijgen.
Het samenstellen van eigen TV-gidsen is dan weer handiger bij Belgacom. Ik heb er zo'n 4-tal gemaakt.
Deze morgen stond mijn decoder op post 1 (één SD) en mijn TV-gids op "alle zenders". Dat gebeurt normaal enkel bij een FacR...die is dan vorige nacht wél automatisch gebeurd...ik heb het een paar weken geleden nog eens voorgehad, dus eigenlijk sedert ik die nieuwe V4 heb. Niet dat het mij écht stoort, want het bespaart me een eigen FacR, en je moet maar enkel terug op je eigen TV-gids instellen via het menu. Geen zenders verplaatst overigens. Iemand anders ook ervaringen mee ?Lachen
Dat heb ik bij een facR nog niet voorgehad met mijn V4 bij mij blijft dit op K1 (één HD) en één SD blijft op k30 staan.
Ah zo, dit heb ik nog niet getest of hij op de laatste post bliijft staan na een gewone herstart omdat ik nooit herstart maar altijd een FacR doe.

Bij het het aanzetten uit standby springt hij bij mij wel altijd naar de laatste post waar hij stond bij het uitzetten naar Standby.
Reputatie 6
Badge +1
Ik had daarstraks ook weer prijs, een aantal zenders waren weer verplaatst. Alles staat weer goed. Weet niet waaraan dit ligt heb geen nieuwe decoder en ook geen update nu.
Reputatie 5
Badge +2
Ja, ik mocht ook delen in de prijs: alles verandert. Reden: Vitaliteit, Eén+ en Canvas+ werden geschrapt (eindelijk!).

Mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ja dat klopt, maar dat is niet de schuld van Belgacom...die zenders verdwijnen gewoon.
kan gebeuren dat er zenders verdwijnen, maar dit zou toch geen invloed mogen hebben op de ingestelde zendervolgorde? dit is hier blijkbaar wel het geval?

alhoewel ik er zelf geen last van heb, maar enige dat ik gedaan heb is de hd zenders naar voor gebracht

mvg
Eerder deze week werd bij mij uitsluiten KETNET verplaatst naar KANAAL 12 (komsende van 131, dat nu leeg is). Bij ons staan kinderzenders al jaar en dag vanaf 130.
op zelfde dag als jullie ook bij mij alle zenders terug standaard, ik heb vooral de entertainment zenders mooi bijeen staan en weer alles naar standaard en dit gebeurt hier om de paar maanden en is toch vreemd als belgacom er niets mee te maken heeft dat toch verschillende mensen dit op zelfde moment meemaken maar telkens weer heeft belgacom er niets mee te maken natuurlijk maar is moeilijk om telkens vol goede moed die zenders terug naar mijn zin te verplaatsen
Dan zal er iets op hun servers waarschijnlijk niet juist igesteld staan maar de details kennen we natuurlijk niet,
de enige die het zou kunnen weten en ons hieromtrent inlichten is Eva van BGC die bij de bevoegde diensten
de uitleg kan vragen waarom dit gebeurt bij sommige personen wel en dan weer niet bij de anderen ?

Elsa

Reageer