Skip to main content
Hallo,



Ik kan niet remote verbinden met mijn camerarecorder.

Op mijn lokaal netwerk is mijn recorder wel bereikbaar dus ik weet dat die juist aangesloten is en hij is rechtstreeks aangesloten op mijn bbox3.

Ook na het forwarden van de poorten op mijn bbox3, kan ik niet via het http protocol connecteren naar mijn recorder, deze recorder heeft ook een statisch IP 192.168.1.150 en dit is ook zo ingesteld in op mijn bbox3.

De dns-servers van proximus heb ik ook ingesteld op mijn recorder.

Mijn firewall op mijn bbox staat op ook de instelling laag maar ook dit geeft geen resultaat.

Ik heb ook mijn technisch profiel aangepast naar de basic setting in myproximus ook geen resultaat.

Ik heb ook alles dubbel gecheckt of ik altijd de juiste poortnummers gebruik en dit is het geval, ik heb ook geblokkeerde poorten opgezocht maar die mij vallen hier niet onder.



de poorten in kwestie zijn: 9090 9091 9092



Ik geef jullie ook wat printscreens zodat jullie mijn stellingen kunnen zien.



Heeft iemand toevallig een oplossing hiervoor? ik word stilletjes aan radeloos.



Alvast bedank.
Heb je ook al eens de bbox3 gereboot door 5 seconden de stroom te onderbreken.

=============

Deze optie activeerd/deactiveerd Carrier Grade NAT. (BGC addres sharing en translation)

CGN wordt gebruikt om het tekort aan IPv4 adressen op te vangen,

maar zorgt ervoor dat je geen publiek IPv4 adres meer hebt, wat kan lijden tot problemen met bepaalde spelconsoles,

maar ook met homeservers, IP camera's, ... .

Kan je eens kijken in MyProximus onder Internet-> Diensten

dat je bij Actief de optie ziet staan "IP address translation"?

Als je deze optie ziet staan, kan je aanvinken:

"Change configuration to a public IPv4 adress without translation"
Ik heb net mijn bbox3 gereboot net zoals u heeft gezegd, maar dit heeft geen effect gehad.

De optie die u vermeldt heb ik niet in mijn op myproximus, niet als actieve of opties of als beschikbare opties.



Zijn er nog andere opties?



Alvast bedankt.
zoals je zegt staat op=>

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_webtrouble/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-website/geblokkeerde-internetpoorten-openen.html

toch niet dat je de poorten die je gebruikt niet kunnen gedeblokkeerd worden buiten 9000.

als je remote verbinding maakt geef je dan ook de poort op bv :

http://mybbox3WAN-IP:9090

of je andere poorten waarop je camerarecorder op moet reageren.
Ik heb het kunnen oplossen!



Heb mijn recorder de PPPoE login van mijn proximus internet gegeven, vervolgens in mijn bbox3 deze ingesteld als DMZ host.

Op deze manier krijgt mijn recorder een extern ip adres en is deze bereikbaar via http://externip-recorder:9090.

Dit maakt port fowarding overbodig, en hoeft dus niet ingesteld worden.



Allezins bedankt voor je geleverde hulp Elsa! 😉
inderdaad dit is ook een goede oplossing en wordt veel gebruikt door mensen die een eigen router achter hun bbox3 hangen om zo op deze router een tweede pppoe sessie op te starten en zo vrij zijn om alle instellingen te doen op hun router die ze zelf willen en veel minder beperkt zijn in instellingen zoals op de bbox3 die wel veel minder mogelijkheden biedt dan andere routers en waarbij je minder het risico loopt dat je instellingen kunnen overschreven worden zoals bij de bbox3.

Reageer