Skip to main content

Kan niet meer verbinden met ftp server.

• May 25, 2012
  • 13 reacties
  • 553 Bekeken

Reeds 10jaar heeft onze club een gratis webruimte bij users.belgacom.net. Tot voor een tweetal maand probleemloos. Sinds vorig weekend stel ik vast dat ik via Filezilla niet meer kan inloggen op de ftp-server. Het betreft gratis webruimte zonder een contract voor internettoegang bij Belgacom misschien is dit een reden? Iemand op de hoogte van problemen of weet iemand via welk mailadres ik dit aan Belgacom kan melden.

Joet.

Ik probeer in contact te komen met support maar er is geen belgacomnummer gekoppeld aan deze webruimte dus probeer ik via email maar ik kan geen mailadres te pakken krijgen (zie bijlage met melding !!!). Weet iemand hoe ik support via mail kan bereiken?

Joet
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

13 reacties

Elsa
  • May 26, 2012
Probeer eens of je nog kunt verbinden via =>> http://www.net2ftp.com/

Als dit nog gaat moet er iets mis zijn met de instellingen op je pc/laptop

groetjes,

Elsa.

• Auteur
  • Apprentice
  • May 26, 2012
Ook dat lukt niet Elsa. Ik heb stellig de indruk dat mijn account/userid (bn496381) geblokkeerd is. In bijlage een printscreen van een ftp-sessie via de commandbox.

Mvg,

Joet.

• Auteur
  • Apprentice
  • May 26, 2012
En het resultaat op net2ftp:

• Auteur
  • Apprentice
  • May 26, 2012
De screengrab van de melding ivm email support:

Elsa
  • May 26, 2012
je screendump van net2ftp geeft daar een username die een mailadres is
en normaal is de username hetgeen achter users.belgacom.net/ staat

dus bvb users.belgacim.net/mijnsite
dan is de username: mijnsite in dit geval

of wel een soort login-id kan ook bvb
users.belgacom.net/fcxxxxxx of iets in dien aard dan is je usernam fcxxxxx in dit geval.

Je kan ook altijd proberen om eens naar helpdesk te bellen op het gratis nummer 0800 22 800 alle dagen uitgenomen op feestdagen tot 22 uur.

groetjes,

Elsa

• Apprentice
  • May 26, 2012
er is nog maar weinig ondersteuning voor die belgacom.net websites, dateert nog van in de tijd van de gratis dial up verbindingen, die ondertussen niet meer bestaan

deze bieden amper 10MB schijfruimte bieden en je kan nog maar enkel via FTP kan aanloggen als je verbindt via een Belgacom ipadres, dit laatste is misschien jouw probleem

mvg

Elsa
  • May 26, 2012
Inderdaad xenne en je kan dit soms omzeilen door eens de modem af te zetten en terug op want die ip-adressen moeten in een bepaalde reeks vallen.

Een paar keer op en af zetten kan soms nodig zijn tot je juist in het ip-adres gebied valt, al moet ik zegen dat ik dit probleem het laatste jaar niet meer voorgehad heb en heb ik de indruk dat dit ip-adres gebied groter geworden is .

groetjes, Elsa

• Auteur
  • Apprentice
  • May 28, 2012
Dit is nu de kern van het probleem:

1) De website stamt uit de GRATIS dial-up tijd

2) Ik heb geen telefoonnummer meer bij belgacom

3) Oorspronkelijk kon zo'n site enkel bijgewerkt worden vanaf een belgacom ip-nummer. Na het verdwijnen van de gratis lijnen kon de site bijgewerkt worden vanaf elk ip-nummer (ik heb dit steeds kunnen doen als telenet-klant)

4) Nu kan ik met ftp niet meer inloggen, webmail lukt wel nog met hetzelfde gratis gebruikersnummer.

5) Via het gratis helpdesknummer moet ik een belgacomnummer opgeven om geholpen te kunnen worden MAAR dat heb ik niet.

6) Via mail kan ik de helpdesk niet bereiken omdat email niet beschikbaar is door een probleem op dinsdag 13/03/2012.

Ik kan aannemen dat in onze moderne tijden gratis niet meer in is (de CEO moet betaald worden nietwaar) maar ik vind wel dat een email bij wijziging het minimum is en ik de gelegenheid moet krijgen onze website weg te nemen of te wijzigen al was het maar om de bezoekers door te kunnen linken naar een andere.

Dus als iemand een mailadres kent krijg ik het heel graag!

Elsa
  • May 28, 2012
Een email adres is er niet maar wel via webformulier :

je kan BGC ook contacteren via het invullen van webformulier door HIER te klikken

groetjes,
Elsa
Sent from my laptop, Blackberries and Apples are for
eating

Elsa
  • May 28, 2012
Of anders proberen via:

Een privé bericht naar Eva van BGC dat kan je door HIER te klikken

en eventueel de link naar je bovenstaande post meegeven => https:///posts/1e84756a84

• Apprentice
  • May 28, 2012
tegenwoordig kan je nog maar enkel via FTP aanloggen als je verbindt via een Belgacom ipadres, dus het is logisch dat het niet meer gaat via telenet verbinding.

gaat niets aan veranderen met een mail te sturen... aangezien je bij telenet zit zal je daar ook wel webruimte hebben, zeker?

beter de korte pijn, en de hele santeboetiek verhuizen

mvg

• Auteur
  • Apprentice
  • May 28, 2012
Het basisprobleem is dat onze vereniging geen fysieke persoon is en dus ook geen fysieke telefoon heeft. In de "goede" oude tijd kon dit via de dial-up lijnen opgevangen worden (betalend of niet), sinds hun afschaffing is er geen vervanging hiervoor! Mijn webruimte bij telenet is privé en niet voor de joggingclub.

En inderdaad Xenne er was een tijd dat dit enkel kon vanaf een Belgacom ip-adres maar later werd de toegang opengesteld, daarvoor heb ik toen ook support moeten contacteren. Ik kon zo het laatste jaar de site steeds bijwerken. Als dat nu plots opnieuw niet meer kan vind ik wel dat Belgacom daarover mag communiceren op voorhand. Nu moet ik dit vaststellen als het dringend is. Ik heb ondertussen alles op een andere locatie gezet maar er blijft het probleem van de opgeslagen "Favorieten" ... Ik zou nu op ons adres bij Belgacom een link naar de nieuwe locatie moeten kunnen plaatsen maar ja ....

Ik heb ondertussen een vraag via het webformulier ingevuld, bedankt Elsa, maar ik kreeg geen bevestiging van ontvangst dus of dit gaat aankomen is nog zeer de vraag. Morgen probeer ik via een privé bericht naar Eva van Bgc.

In ieder geval een sterk staaltje van Belgacom bereikbaarheid.

• Apprentice
  • May 28, 2012
zover ik weet wordt er geen ondersteuning meer geboden op de websites die verbonden waren aan de dialupabonnementen

enkel de gebruikers van de @belgacom.net mailboxen worden nog ondersteund, op voorwaarde dat ze een actief internetabonnement van Belgacom hebben.

ik zou je dan ook aanraden bij kennis met skynet verbinding eens in te loggen op ftp en die link naar nieuwe locatie op die manier te plaatsen

uw andere pogingen gaan wellicht tot niets lijden

mvg