Vraag

Kan niet mailen naar groups.io vanaf skynet account (DNS MX issue ?)

  • 3 July 2017
  • 1 reactie
  • 452 Bekeken

  • Practitioner
  • 34 reacties
Hallo,

Ongeveer een jaar geleden heb ik een group aangemaakt bij groups.io (is vergelijkbaar met yahoo groups) Dat werkte al die tijd goed en nu ook nog behalve voor mensen die bij skynet/proximus zitten.
Sinds 2 weken gaat het mis. Als je een mail stuurt naar de groep bij groups.io komt die nooit aan. Vanaf mijn gmail is er echter geen probleem. Ook voor de andere leden van de groep die bij andere providers zitten is er geen probleem.

het duurt telkens 3 tot 4 dagen voor er een foutmelding komt over de verzonden mail. Nl. deze

Reporting-MTA: dns; mailrelay114.isp.belgacom.be
Final-Recipient: rfc822;FM-BNL@groups.io
Action: failed
Status: 5.0.0 (permanent failure)
Diagnostic-Code: smtp; 5.4.7 - Delivery expired (message too old) 'timeout' (delivery attempts: 0)


Ook een bericht naar support@groups.io komt terug. Daarom heb ik via mijn gmail account naar hen gemaild en ik kreeg het volgende antwoord.

I believe the problem is that skynet.be is caching our DNS MX records a lot longer than they are supposed to. We switched machines for receiving emails last week and updated our DNS records. They should be using the correct ones, but perhaps they are not. My suggestion is to ask them to check their DNS caches.
Thanks,
Mark


Daarom heb ik vorige week dinsdag 27/6 het probleem aan Proximus support uitgelegd tijdens het heel lang telefoongesprek. Maar blijkbaar zijn die mensen daar niet van Proximus zelf maar van een extern bedrijf dat wordt ingehuurd. We zijn er niet uitgeraakt maar men beloofde wel alle informatie door te spelen. Intussen is er nog altijd niets gewijzigd.

Weet er iemand hoe men met de technische dienst van proxius zelf in contact kan komen (email ?) of weet er iemand een andere oplossing ? Ik vrees namelijk dat als ik weet bel, hetzelfde verhaal weer helemaal van voor af aan moet beginnen uitleggen.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6
Dag Gs, kan je me enkele recente voorbeelden geven van verzonden mails. Dan laat ik deze even traceren om zo na te kijken waarom deze niet geleverd worden. (vb. Firewall, false SPAM, etc) Tip! Probeer een nieuwe test zodat we zeker een recent genoeg voorbeeld hebben. Volgende info heb ik nodig:

- email afzender
- email geadresseerde
- datum & tijdstip van mail

Je kan deze info sturen naar Het Proximus Team. Dan kijken we dit voor je na.

Reageer