Hello,
Wie kan mij helpen?
Volgende situatie:
In een netwerk met 2 PC's(met windows XP) verbonden met kabel aan de LAN-uitgangen van een BBOX modem en een laptop draadloos verbonden, wil ik op de laptop een printer installeren die op één van de PC's is aangesloten.
Vooraf heb ik op de PC de printer "gedeeld"zoals het hoort. Als ik op de laptop(met windows 7) een printer wil toevoegen, krijg ik inderdaad een lijst met alle printers die hij vindt op beide PC's. Wanneer ik dan de juiste selecteer, begint hij te zoeken naar het juiste stuurprogramma...maar 1 seconde later krijg ik dan de melding "verbinding met printer geweigerd".
Ook heb ik de firewall's van de PC's én van de BBOX al eens uitgeschakeld....zonder resultaat.
Het gekke is, als ik een tweede laptop in het netwerk breng (draadloos) dan kan er wel een verbinding gemaakt worden met de printer die op de tweede laptop geselecteerd is.
Hieruit kan ik misschien besluiten dat er geen toegang via de vast verbindngen verleend wordt.
Ten einde raad ben ik met mijn laptop naar een ander netwerk (met Linksys-router) van een vriend gegaan, daar geinstalleerd en geprobeerd verbinding te maken met zijn printer.......geen enkel probeem.
Besluit: Het probleem ligt volgens mij in de BBOX.
Hoe los ik dat op?
Bladzijde 1 / 1
Als u wel verbinding kunt maken met de printer op de andere laptop, maar niet met de printer op de pc, is het probleem volgens mij te zoeken op de pc waarmee het niet wil lukken. Ik denk niet dat de bbox hier de "schuldige" is.
Op die PC zal ergens een configuratie niet correct staan. Zit het IP adres van de laptop in de "trusted range" van de PC? Zitten ze in dezelfde Werkgroep (Windows XP kan daar moeilijk over doen)?
Op die PC zal ergens een configuratie niet correct staan. Zit het IP adres van de laptop in de "trusted range" van de PC? Zitten ze in dezelfde Werkgroep (Windows XP kan daar moeilijk over doen)?
Bedankt voor je snelle reactie....
Hoe ik moet controleren dat het IP adres van de laptop in de "trusted range" van de PC zit?
Alle PC's zitten in dezelfde werkgroep en alle printers zjn ingesteld op "delen".Merkwaardig is dat er geen probleem is tussen de PC's onderling om van printer te verwisselen (lees "delen")Ze zijn met utp-kabel verbonden aan modem BBOX.De ene werkt met Windows XP en de andere met Windows 97. Met de laptop, draadloos, lukt het niet.
Merkwaardig genoeg kan ik wel bestanden tussen de PC's en de laptop (draadloos) uitwisselen. Wie heeft hier een verklaring voor?
Hoe ik moet controleren dat het IP adres van de laptop in de "trusted range" van de PC zit?
Alle PC's zitten in dezelfde werkgroep en alle printers zjn ingesteld op "delen".Merkwaardig is dat er geen probleem is tussen de PC's onderling om van printer te verwisselen (lees "delen")Ze zijn met utp-kabel verbonden aan modem BBOX.De ene werkt met Windows XP en de andere met Windows 97. Met de laptop, draadloos, lukt het niet.
Merkwaardig genoeg kan ik wel bestanden tussen de PC's en de laptop (draadloos) uitwisselen. Wie heeft hier een verklaring voor?
Probeer te pingen van de ene pc naar het lokale IP adres van de andere pc. Als je time-outs krijgt, zit je nog ergens met een firewall die de boel blokkeert.
Als de pc's elkaar kunnen pingen, moet je verder kijken. Misschien kan dit helpen: http://helpdeskgeek.com/windows-7/xp-to-windows-7-printer-sharing/
Als de pc's elkaar kunnen pingen, moet je verder kijken. Misschien kan dit helpen: http://helpdeskgeek.com/windows-7/xp-to-windows-7-printer-sharing/
Aan Wouter,
Bedankt voor de link naar de helpdesk. Mijn probleem werd daar uitvoerig beschreven en de nodige oplossing duidelijk uitgelegd......probleem is van de baan.
Bedankt Wouter,
Groetjes,
Dirk 1680
Bedankt voor de link naar de helpdesk. Mijn probleem werd daar uitvoerig beschreven en de nodige oplossing duidelijk uitgelegd......probleem is van de baan.
Bedankt Wouter,
Groetjes,
Dirk 1680
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.