Beantwoord

Kan ik twee modems plaatsen op 1 lijn

  • 15 December 2015
  • 11 reacties
  • 4614 Bekeken

Badge
Beste,

is het mogelijk om 2 modems te plaatsen op 1 lijn en zo verbinding te maken met tv en internet?

mvg,
Geert B
icon

Beste antwoord door KevinenJess 16 December 2015, 00:01

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Neen, je kan slechts 1 modem per lijn plaatsen.
In het beste geval komen er 2 paar binnen (lijnen) en kan je dit laten activeren voor een 2de modem.
Best even contact opnemen met de klantendienst voor een oplossing.

Maar... Waarom zou je dat willen?
Voldoet huidige snelheid niet?
Nee dit is niet mogelijk
of ze moeten van Proximus uit dit willen komen doen door lassers lassers te sturen die je bv een tweede rechtstreekse lijn kunnen geven want op de retourlijn gaat dit niet di bij u binnen komt
Plus dat je abonnement dan ook zal wel meer kosten, indien ze het zouden komen uitvoeren!
axs , jij kunt precies vlugger typen dan ik :-))))
Reputatie 2
Badge +1
Kan goed zijn dat het tweede paar reeds rechtstreeks is en het dus een 'gewone' installatie is.
Gewoon even navragen bij de klantendienst wat de mogelijkheden zijn.
Zou kunnen, maar is eerder uitzonderlijk, maar bellen kan inderdaad nooit geen kwaad, hopelijk dan maar goede raad :-))
Reputatie 3
Badge
Ja en nee.

Je kan bv een BBOX3 gebruiken als router waarop je internet van de NTP (aansluitingspunt met splitter) toekomt. Als je dan van een LAN poort op de BBOX3 naar een bijvoorbeeld oudere BBOX2 of zelfs BBOX3 (indien je er een bijkoopt) een netwerkkabel verbindt en van deze tweede BBOX de DHCP uitschakelt, heb je een tweede toegangspunt. Die BBOX kan je bv boven zetten en van daaruit heb je weer een WIFI zendstation en kan je ook TV bedraad aansluiten aangezien de eerste BBOX3 full routed staat.
't is te zien wat TS wilt, want als het gewoon is om meer utp poorten te hebben kan hij aan een lan poort van zijn bbox3 een simpele switch hangen waarop hij ook TV en Internet toegang heeft. (zoals in post hierboven beschreven)
En als hij een gescheiden netwerk wilt kan hij een router op de bbox3 hangen en er zelf een tweede pppoe opstarten , met al dan niet bijkomend wifi gebruiken van deze router. TV heeft hij dan wel alleen op de bbox3 ter beschikking dus dat zal dan niet de oplossing zijn die TS wilt..
Maar daarvoor zou TS eerst duidelijk moeten zeggen wat zijn bedoeling is.
TS kan ook een wifi bridge bijkopen die op de tweede plaats zet waar hij ook TV en internet toegang op heeft via utp.
Ik snap de vraag van TS zelfs niet eens ...:-)

Met de bboxn kan je bvb 3 poorten als "TV" poort instellen waarmee je dus 3x naar 1 TV kunt .. als je de overblijvende "internet" poort aan een switch hangt dan kan je daar verder aan hangen wat je maar wil ... inclusief een 2e switch als dat zou moeten
(Hier werkt dat trouwens op die manier, een 8 poorts switch beheert gewoon al het intern 1Gb verkeer inclusief de NAS'en en het WAP aangezien ik de Wifi van de bbox uitgeschakeld heb)
Ben helemaal niet helemaal zeker of dat trukje kan gedaan worden met een 2e "bbox" als switch te schakelen omdat je in principe een poort moet kunnen "ompolen" tenzij je 'm als router schakelt op een 2e subnet ?.(je hebt dan wel maar 3 uitgangen, geen idee of je die kan kan instellen als werkende "TV" poorten, ttz kun je een TV uitgang doorlussen want dat zou er theoretisch op neerkomen dat je 5 TV poorten zou kunnen instellen?)
PS ik betwijfel zelfs of die 2e bbox feilloos als 2e WiFi punt gaat werken zonder aardig wat gefiedel om uit het vaarwater van de eerste bbox te blijven ...
Op de bbox3 zijn al de poorten identiek (routed mode) daar kont zowel TV als Internet door, ik heb deze instelling nog niet tegen gekomen om één poort in testellen alleen voor internetsignaal, zal ik even moeten opzoeken als ik tijd heb 😉
Idd op de bbox3 zijn aanvankelijk alle poorten gelijk wat vragen oproept over het mogelijke gebruik van doorlussen ttz kan je theoretisch je "TV" doorlussen via een switch wat ik eerlijk gezegd sterk betwijfel maar alles kan (eventueel) ... op de bbox2 staan "factory defined" 2x TV en 2x internet maar men kan dat veranderen. Ik heb dat aanvankelijk ook gedaan toen ik maar 1 TV had .. de 3 andere poorten waren dan als "internet" poorten geconfigureerd. later en met een switch heb ik dat teruggezet omdat de switch de "poorten" over nam ...
Er zijn er toch die beweren dat dit geen probleem oplevert als je een switch aansluit op een poort die zowel het ethernet signaal voor TV en ethernet signaal voor internet voert, ik zelf heb het niet uitgetest. Het zijn tenslotte 2 ethernet signalen die elk ethernet pakketjes doorsturen, dus zou dit volgens mij geen probleem mogen opgeven !?

Reageer