Hoi iedereen,
eventjes de situatie schetsen:
We hebben nog een oude CRT breedbeeld tv die nog perfect speelt.
Hierdoor ben ik beperkt tot de twee scart aansluitingen op de tv om alles aan te sluiten.
We hebben de BGC decoder, die via scart op ingang 1 zit.
Ingang 2 gebruik ik als ingang voor de popcorn (CVBS in) en om het geluid van de tv te koppelen met mijn versterker.
Nu hebben we een dvd speler die regelmatig in gebruik is,
maar heb ik geen aansluitingen over op de tv.
Nu zitten er op BGC decoder die hier recentelijk geplaatst is, 2 scart connecties.
Een heeft de naam tv, de ander VCR, wat er zou op wijzen dat je hierop een videospeler of dvd speler kan aansluiten.
Dit heb ik gedaan (dus van dvd speler naar decoder naar tv), maar het lukt dus niet om de decoder te laten switchen naar de dvd speler...
De speler werkt perfect, dus mijn vraag is de volgende:
De "VCR" scart aansluiting op de decoder, is dit een ingang of een uitgang?
Indien het een ingang is, hoe kan ik ervoor zorgen dat de decoder het signaal dat komt van de dvd speler doorstuurt naar de tv?
Indien dit geen ingang is dan zal ik wel een scart switch kopen, maar kzou het gewoon graag zeker weten (de handleiding is nogal beperkt in deze materie 🙂 )
Thanks!
Bladzijde 1 / 1
Ik neem aan dat je HD-decoder hebt van het type SA V3 of V3b, want die hebben 2 scartuitgangen en een HDMI uitgang. Het zijn dus inderdaad scartuitgangen, waarvan je er een voor de TV en een voor een DVD-recorder kunt gebruiken; dus om live een programma op te nemen, of om op de decoder opgenomen programma's naar de DVD-recorder over te kopiëren. Je kunt die 2e scart dan wel best doorlussen naar de TV, dan kan je monitoren wat er op de DVD-recorder wordt opgenomen, en kan je ook de programma's van de DVD-recorder afspelen. Is er op je TV geen RCA ingang voor zo'n 3 delige kabel met een rode gele en witte cinchfiche ? Die zou je dan toch bv. voor je versterker kunnen gebruiken. Dan komt die 2e scart vrij voor een scart doorlussing van de DVD-rfecorder naar de TV. Er bestaan ook adapters om van scart naar die RCA met 3 fiches om te zetten.
Cinch-Scart-adapter
Scart - RCA (in) s-video (in)
Deze plug kan je gebruiken om van Scart naar RCA,of s-video, te gaan.
Heeft buiten RCA ook een s-video aansluiting
Dit is een speciaal soort scart connector:
RCA Geel zit op pin 20 en de rand op pin 17.
RCA Rood zit op pin 1 en de rand op pin 4
RCA Wit zit op pin 3 en de rand op pin 4
Cinch-Scart-adapter
Scart - RCA (in) s-video (in)
Deze plug kan je gebruiken om van Scart naar RCA,of s-video, te gaan.
Heeft buiten RCA ook een s-video aansluiting
Dit is een speciaal soort scart connector:
RCA Geel zit op pin 20 en de rand op pin 17.
RCA Rood zit op pin 1 en de rand op pin 4
RCA Wit zit op pin 3 en de rand op pin 4
Bedankt Sinjoor71 voor de reactie.
Had het al verwachte dat het hier ging gaan om twee uitgangen, spijtig...
De tv heeft wel degelijk een RCA ingang, maar die zit vooraan, en heb geen zin om daar kabels te gaan aansluiten.
Het zal een simpele scart switch worden, voor de keren dat we nog kijken naar een dvd...
Bedankt!
Had het al verwachte dat het hier ging gaan om twee uitgangen, spijtig...
De tv heeft wel degelijk een RCA ingang, maar die zit vooraan, en heb geen zin om daar kabels te gaan aansluiten.
Het zal een simpele scart switch worden, voor de keren dat we nog kijken naar een dvd...
Bedankt!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.