Kan geen opname plannen op zender zonder er naar te kijken

  • 7 December 2010
  • 5 reacties
  • 1238 Bekeken

  • Rising star
  • 11 reacties
Hoi,

Volgens mijn status zou ik een programma moeten kunnen opnemen en naar een andere zender kunnen kijken. Dit lukt mij echter maar gedeeltelijk. :(

* Als ik gewoon en de 'record-knop' duw is er geen probleem, het programma wordt opgenomen (weliswaar op de server maar beter zo dan niet)

* als ik een opname plan (geen serie-opname) dan komt er op het betreffende startuur de melding dat de opname start en dat ik nergens anders naar kan kijken. 😢 in dit geval neemt hij het ook op op de decoder.

Kan ik ergens instellen dat hij altijd op de server opneemt? Of weet iemand anders wat de oorzaak is?

Verder heb ik de decoder al eens gereset maar zonder resultaat.

Dit is echt een vervelend probleem en hopelijk weet iemand een oplossing. De lijn is hier vrij traag , misschien kan eva melden wanneer hier eventueel vdsl te krijgen is? Login: fa398469


Alvast bedankt.

Groeten,

Danny

5 reacties

Had ik ook, heb de decoder eens compleet zonder spanning gezet en laten opstarten. Na 30 minuten had ik terug connectie en beeld en kon ik inderdaad kijken en opnemen op hetzelfde moment.
Ik heb al meermaals zonder problemen programma's opgenomen en ondertussen naar iets anders gekeken.

Misschien het voorstel van Bart eens proberen ?
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij komt het zelden voor, maar gisteren had ik ook het probleem dat ik een melding kreeg dat de opname zou gestopt worden als ik zapte naar een andere zender. Ik zapte, en de opname was écht gestopt (niet nPVR). Vermits ik erbij zat heb ik de opname terug kunnen starten via de rode opnameknop. Kan natuurlijk niet gebeuren als je niet aan het kijken bent, want dan kun je ook niet zappen....Was wél aan het kijken naar en aan het opnemen van HD-zenders, en PC stond op Firefox met 5 sites open.
Hoi,

Allemaal al bedankt voor jullie reacties.

De decoder opnieuw laten opstarten had ik gisteren al gedaan maar zonder resultaat, zal dit straks nogmaals proberen.

Wel een bijkomende vraag, ik las in de reactie van Sinjoor71 iets over nPVR, nu weet ik via google dat dit de benaming is voor het opnemen op de belgacom server. Door mijn beperkte bandbreedte vermoed ik dat iedere opname die ik doe via nPVR is. Maar kan je dit ergens instellen of wijzigen hoe de opname gebeurd? Dus kiezen tussen nPVR en PVR?

Groeten,

Danny
Reputatie 7
Badge +1
Als je decoder met nPVR opneemt brandt het rode lichtje niet tijdens de opname en staat er nà de opname een termijn van 30 dagen (30d) vermeld, wat wil zeggen dat je die gedurende 30 dagen vanop de server kunt bekijken, net alsof die op je harde schijf staat. Werkt niet met HD zenders en series. Opnames van HD-zenders komen automatisch op je harde schijf en kunnen niet via de groene knop op 30d (server) omgezet worden. Opnames van SD-zenders staan standaard gepland op harde schijf (als ze niet overlappen met een reeds op de harde schijf geprogrammeerde opname, anders komen ze in nPVR terecht) en kunnen met de groene knop op 30d (nPVR op de server) veranderd worden. In tijd met PVR overlappende opnames van SD zenders komen automatisch in nPVR op 30d (server) te staan, kunnen echter met groene knop naar harde schijf veranderd worden als je de overlappende opname op harde schijf wegdoet. In nPVR kan je meerdere opnames overlappend programmeren; omdat je maar de berschikbaarheid op de server programmeert. In PVR (op harde schijf) kan dat niet, maar kunnen wel achtereenvolgende programma's van eenzelfde zender achter mekaar geprogrammeerd worden, waarbij de eindtijd van de eerste opname en de begintijd van de 2e automatisch op nul gezet worden, zodat ze naadloos achter mekaar volgen. Bij nPVR is dat niet nodig. Wat ingewikkelde uitleg, maar 't is wel zo volgens mij ;)

Reageer