Beantwoord

Kan geen 0907 nummer bellen met mijn gsm en vaste telefoon

  • 9 May 2017
  • 5 reacties
  • 1561 Bekeken

Geachte Heer, Mevrouw
Als ik met mijn vast toestel het nummer 090788270 bel, dan gaat de telefoon wel over, maar als ik een optie kies krijg ik een bezet toon
Kunnen jullie dit eens nakijken aub ?
Met mijn gsm laatste 4 cijfers 10-83 Kan ik helemaal geen 0907 bellen of een sms er naar toe zenden
Kunnen jullie dit eens even na kijken aub daar ik dit nummer veel gebruik en weet dat het niet goedkoop is
Mvg Rudi
icon

Beste antwoord door Wilin 9 May 2017, 20:32

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dit nummer zijn scammers, dus best niet bellen of sms'en.
https://www.show-caller.com/be/+3290788270
Beste Frank
Bedankt voor jou respons
Weet je ook hoe het komt, dat ik nu niet meer boven vermelde nummer niet kan bellen ?
En hoe het komt dat ik met mijn gsm geen enkel 0907 nummer kan bellen of een sms ( 6888 ) kan zenden ?
Mooie en fijne dag toegewenst
Mvg Rudi
P.S. Frank ik heb je een like gegeven bedankt
Reputatie 6
Badge +3

Weet je ook hoe het komt, dat ik nu niet meer boven vermelde nummer niet kan bellen ?

Blijkbaar kan je wel bellen, want je kan een optie kiezen. Maar echter als ik de link van Frank volg, lijkt me inderdaad dat dat nummer niet te vertrouwen valt.

En hoe het komt dat ik met mijn gsm geen enkel 0907 nummer kan bellen of een sms ( 6888 ) kan zenden ?

Het bovenstaande nummer is een vaste lijn, en aan je "optie kies" te lezen, een vaste lijn met een IVR (robot). Daar kan je typisch gezien geen SMS naar zenden.
Heb je al met andere 09 nummers geprobeerd?
@Rudike,
Als je wat meer duidelijkheid wilt omtrent IVR ("spraakcomputer")
zie hier voor korte uitleg op deze site:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Interactive_voice_response
Beste Wilin en Martin
Enorm bedankt voor jullie in zet
Het rare aan dit verhaal is dat ik er tot eergisteren geen problemen mee had, om via de vaste lijn het nummer te bellen
Ja ik was er eergisteren mee aan het bellen, en het gesprek zou een 10 minuten duren,
na 3 minuten werd het gesprek verbroken, en kon ik er niet meer binnen geraken, dus heb ik de optie sms gebruikt, en die werd ook niet aanvaard !!
Ik ga jullie goede raad opvolgen, en het contact met die persoon verbreken maw ik ga dat nummer niet meer bellen
Mijn factuur zegt al genoeg, het zijn allemaal het boven vermelde nummer dat er op staat vermeld
Bedankt beide moderators ( alle 2 een like verdiend )
Fijne dag toegewenst
Mvg Rudi

Reageer