kaarten van fon

  • 23 November 2011
  • 14 reacties
  • 2959 Bekeken

Badge +1
hallo

Als je kijken op http://maps.fon.com/en dan zie je dat er al een aantal fon hotspots op de kaart staan in België maar die van bij mij thuis nie en is ongeveer al een week actief. Wanneer updaten ze die kaart met fon hotspots. Met andere woorden hoe recent is de kaart?

mvg

14 reacties

de mijne stond er reeds op na een dag of twee....

mvg
Badge +1
vreemd dat dit dan niet bij iedereen is
Badge
FOn heeft momenteel een redelijke achterstand bij hun kaarten... volgens hun fora's zou het pas in het eerste kwartaal van 2012 up to date zijn


voor de mijne heeft het 2 weken gekost voor het er op kwam
Reputatie 1
Je moet wel zorgen dat je helemaal bent ingezoomt op je adres ;)
Hoi ,

Mijn modem is ook compatipel,

maar bij Fon op de site is mij adres nog niet aangegeven , wordt blijkbaar toch niet regelmatig geupdate....


Waar vind ik de poi's om in de gps te zetten?

Zou wel handig zijn dat skynet de poi's op hun site zet, niet?
Reputatie 1
Paar weken later en België is al heel wat oranjer geworden Lachen
Op mijn modem staat inderdaat Fon. Ik wil dit niet aangezien de privacy. ( ik betaal voor internet verbindingen op PC, Ipod en Android, ze kunnen me misschien een vergoeding betalen om mijn punt te gebruiken ), begin nu aub niet te zeveren over veiligheid, ik namelijk een zeer goede beveiliging in het netwerk. En al denk je dat ik een eenschalige man ben, ik gebruik ook Telenet, omdat de prijs mij niks maak.

Groetjes aan allen die de extra belastingen op digitale media ook aannemen.
Ik mag toch hopen dat ze die netwerken volledig hebben gescheiden, bijvoorbeeld op VLAN basis en dat er geen routing mogelijk is tussen het FON netwerk en het prive netwerk. In dat geval heb je toch niks te vrezen en hoef je je PC's toch niet extra te beveiligen?

Al heb je wel een punt, ik denk er ook aan om dit toch te disablen. Anderen hoeven eigenlijk geen gebruik te maken van mijn internetverbinding.
Reputatie 1
FON en je eigen privé-netwerk zijn totaal van elkaar gescheiden. Het is onmogelijk om als gebruiker van jouw fon-netwerk in jouw privé-netwerk binnen te graken! (Fon-netwerk gebruikt een ander subnet dan jouw privé-netwerk)
Badge +1
Er is inderdaad niks gevaarlijks aan.( niemand kan op jou netwerk) Het zijn totaal twee gescheiden netwerken. Je internet wordt niet vertraagt. Dus wat zijn de nadelen? Er is alleen maar een voordeel. Jij kan op veel plaatsen op internet.
"Je internet wordt niet vertraagd"

Veronderstel je hebt een 20/2 Mbps profiel en neem aan dat je met fon 3Mbps kunt downloaden dan moet die 3 Mbps toch afgetrokken worden van die 20 Mbps of hoe gaat dat anders in zijn werk !?
Reputatie 2
Badge +1
Er is geen 'merkbaar' verschil in je surf / TV ervaring ;)
Gaat uiteraard af van je syncprofiel, maar er wordt ook nog gebruik gemaakt van QoS om jouw persoonlijk verkeer voorrang te laten krijgen indien nodig.
Ook mijn fon hotspot stond snel op de kaart. Ook geen verschil te bespeuren bij het surfen of TV-kijken.

Geen nadeel dus, tot op heden toch enkel maar voordelen omdat je dan op vele plaatsen kan surfen.
Reputatie 1
Ik heb een 30/6 mbps lijn maar ik heb maar Internet-Comfort dus 15/2.5 mbps. Van wat wordt het dan afgetrokken? Van mijn huidige 15mbps of zal de 3 mbps voor fon afgenomen van mijn andere 15 mbps die ik niet kan gebruiken voor mij interne (deze wordt gebruikt voor BGC)?

Reageer