Skip to main content

jaren super traag internet

• September 21, 2014
  • 13 reacties
  • 213 Bekeken

goeiedag iedereen ik zit al jaren met het probleem dat ik een heel laag download en uploadsnelheid heb, ik haal 1,8 mbps (230kb/s) downloadsnelheid. Dat is heel erg, je kan niet eens youtube liedje beluisteren en ondertussen een groepsgesprek doen op skype of alles begint al te flippen. dus gisteren bel ik naar de technische dienst via de gratis help lijn, en de enige persoon met een logische verklaring zei dat we een verouderde adsl lijn hebben en niet adsl2 of vdsl.. Nu vraag ik mij af (want jullie packs zijn zo onlogisch) HOE kan ik zien of er ADSL2 of VDSL beschikbaar is in mijn STRAAT? dankjewel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

13 reacties

• Auteur
  • Apprentice
  • September 21, 2014
http://puu.sh/bHLIv/9730fe74cd.png

http://puu.sh/bHLQj/5b279f80c0.png

ik probeerde eens een test of internet overal maxi hier beschikbaar is.. ziedaar de resulataten (geen dus). ik ben er vrijwel zeker van dat als ik van pack zou upgraden dat daarbij mijn internetsnelheid niet op zal verbeteren aangezien jullie bij iedere pack 30 mbps beloven. het enige wat er toe doet is mijn aansluiting, van adsl naar adsl2 (bijna zeker dat er hier geen VDSL is) anders zou ik zoiezo VDSL nemen. dus mijn vraag is nog steeds dezelfde hoe kan ik zien of er een adsl2 lijn (of beter) klaar zit onder mijn straat. of zijn er andere mogelijkheden om een hogere snelheid te behalen?

• Auteur
  • Apprentice
  • September 21, 2014
lijntest.be resultaten = http://puu.sh/bHMsi/7f799aae18.png

vaststelling: geen resultaat dus heb ik vandaag een formulier ingediend om meer informatie te verkrijgen wat er mogelijk is op mijn adres, heb geen goede hoop en veronderstel dat we enkel de ouwe adsl kabel in de straat hebbe.

Belgacom TV test = http://puu.sh/bHQSH/87d8909e0a.jpg

vaststelling: beschikbaar vanaf 31/12/2014, haha ja tuurlijk dat zegge ze me ieder jaar en als het moment erop aankomt dan zegge ze sorry wacht maar nog een jaartje.

Terwijl ik wacht op de mail van lijntest.be kunnen jullie gerust wat voorstellen geven wat mijn beste oplossing is om sneller internet te verkrijgen wetende dat ik waarschijnlijk enkel een eerste generatie ADSL kabel onder de straat heb. Want 30€ per maand voor 1,8 mbps (230kb/s effectieve download snelheid) is schandalig dat mijn ouders moeten betalen en dit is al jarenlang.

dankjewel

Elsa
  • September 21, 2014
Ik zou al beginnen met de vraag te stellen via Privé bericht aan Eva ⚊▶ Eva van Belgacom en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom'

Want zij kan aan de bevoegde dienst meer duidelijkheid vragen

Elsa
  • September 21, 2014
Wat krijg je als resultaat als je surft naar ► ° http://www.belgacom.be/internetsnelheid" target="_blank

Elsa
  • September 21, 2014

Terwijl ik wacht op de mail van lijntest.be

Dat zal natuurlijk niet veel opleveren aangezien Edpnet over dezelfde infrastructuur moet werken als Belgacom !

• Auteur
  • Apprentice
  • September 21, 2014

Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max.: 3,7 Mbps download - 418 Kbps upload

Min.: 3,7 Mbps download - 418 Kbps upload

Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

3,7 Mbps download - 418 Kbps upload

Uw downloadvolume bevat 150 GB of is onbeperkt in een Pack.

Dit zijn Theoretische snelheden die ze ons beloven op papier maar zulke snelheden heb ik nog nooit behaald normaal zou het dat moeten zijn ja aangezien iedere pack 30mbps, delen door 8 = effectieve dl snelheid komt dus uit op 3,75

• Auteur
  • Apprentice
  • September 21, 2014
ik heb bericht verstuurd naar Eva, even afwachten dus.

ik heb ondertussen nog een vraag, dit is toch een telefoon splitter, maar wat is die stekker en wat doet dat? (zie bijlage, foto is blurry door compress)

Dankjewel voor de hulp alvast

Elsa
  • September 21, 2014
Dit splits het ADSL/VDSL2 signaal van je Telefoon signaal zodanig dat je ADSL/VDSL2 signaal niet verstoord wordt.

Elsa
  • September 21, 2014
♦ omtrent deze splitter vind je meer op mijn blog ☞ HIER

alsook de link naar de 'aansluithangleiding'.

PS: bovenstaande tekst gekopieerd uit deze blog► hier

Elsa
  • September 21, 2014

Dit zijn Theoretische snelheden die ze ons beloven op papier maar zulke snelheden heb ik nog nooit behaald normaal zou het dat moeten zijn ja aangezien iedere pack 30mbps, delen door 8 = effectieve dl snelheid komt dus uit op 3,75

Dat zie je een beetje verkeerd hoor ;-)

Je pack laat een zekere max snelheid toe 'aantal Mbps' (uitgedrukt in Mega bits per seconde)

maar je lijnsnelheid laat maar 3,7 Mbps toe (ADSL snelheden) dus eender welk pack je neemt kan je maar 3,7 Mbps halen

Dus er is hier nergens sprake van MBps (Mega Bytes per seconden) dus moet je niks delen door 8

Elsa
  • September 21, 2014
bij mij staat er bv

Min.: 27,4 Mbps download - 2,3 Mbps upload. dit wil zeggen dat ik een 30/6 Mbit/sec VDSL2 lijn heb

miin pack bepert de upload tot 3 Mbit/s (praktisch netto snelheid 2,3 Mbit/s)

• Auteur
  • Apprentice
  • September 21, 2014
nou men leert elke dag bij, dat wist ik niet. althans ik dacht dat je zo je maximum download snelheid kon uitrekenen aan de hand van mbps.

Elsa
  • September 21, 2014
Is inderdaad soms verwarrend soms wordt er bij speedtest gesproken van het aantal 'bits per seconde' (bps)

en in andere gevallen van aantal 'Bytes per seconde' (Bps)

als je het aantal Bps wilt omrekenen naar aantal bps dan vermenigvuldig je je het aantal Bps door 8 (1 Byte bevat 8 bits)

dus vb 80 Mbps is 10 MBps

en vice versa 10MBps is 80 Mbps