Vraag

Is bellen van Nederland naar Belgie met prepaidkaartje mogelijk ? Zo ja hoe ?

  • 9 March 2017
  • 9 reacties
  • 231 Bekeken

Ik heb thuis geen gsm-ontvangst (boomrijke afgelegen zone), wel al tientallen jaren een vaste lijn van Belgacom. Ik heb wel een gsm (de goedkoopste die ik vond) in het handschoenkastje van mijn auto liggen. Die komt daar hoogstens een paar keer per jaar uit (bv. om iemand te verwittigen dat ik door file wat later op de afspraak zal zijn, of bv. om de wegenwacht te bellen bij lekke band, en natuurlijk 1 keer per jaar om beltegoed te laten bijzetten : 10 euro om NIET te bellen - geweldig !). Maar hoe kan ik de VAB-pechdienst bereiken vanuit Nederland ? Ik zit namelijk in de grensstreeks en rij meermaals per week over Nederlands grondgebied. En daar springt het netwerk van Proximus over op KPN of Vodafoon. En als ik dan een Belgisch nummer willen vormen (zelfs met 32 of met 0032 ervoor) krijg ik steevast de melding dat mijn oproep niet is toegelaten. Overigens lukt het evenmin om een Nederlands nummer te vormen. Nu vindt ik internet deze uitleg : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_abroad_trouble/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm/problemen-met-uw-gsm-in-het-buitenland.html ; Aan het begin van de uitleg lees ik "Normaal gezien kunt u uw gsm gewoon gebruiken in het buitenland.. Uw toestel heeft geen aparte configuratie nodig, maar u controleert best even of roaming is ingeschakeld op uw gsm.", maar er staat niet bij HOE ik dat moet controleren (ik vind in het menu/instellingen niets over roaming, ook niet in de handleiding). Het is een Nokia 100. Kan iemand mij duidelijkheid brengen ? Bij voorbaat dank.

9 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dag Jan,


We willen dit alvast graag eens onderzoeken voor je!

Kan je mij het betrokken nummer bezorgen in een PB en de locaties. Dit kan steeds via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Excuses voor de hinder.

Mvg, Nicky
sorry hoor Nicky, bedankt voor je inzet, maar het nummer hou ik liever privé (dat wordt trouwens altijd aangeraden om in forums geen persoonlijke gegevens mee te delen), wat "een PB" is weet ik niet en wat je met "lokaties" bedoelt is mij eveneens een raadsel. Ik doe alleen een oproep aan fervente gsm-gebruikers om mij duidelijk te maken of het mogelijk is om die "roaming" (want zo blijkt het bellen over de grens heen te heten) ook kan gebruikt worden met een pre-paid-proximus-kaartje (want je vindt op internet genoeg prijslijsten voor "roaming", maar dat gaat dan altijd over abonnementshouders)
Reputatie 7
Badge +6
Jan,
PB staat voor privébericht. Als je klikt op de link die Nicky meegeeft stuur je op die manier een privébericht naar Het Proximus Team. Zo kunnen we jou vlug en discreet helpen.
Mvg,
bedankt Wim, maar ik ken die Nicky niet, en ik ken jou ook niet, wie zegt er dat jullie niet mekaar kennen en helemaal niets met proximus te maken hebben en gewoon op die manier privé-gegevens verzamelen om aan bedrijven te verkopen ? nee hoor, ik richt mij tot gewone jan-met-de-petten die bedreven zijn met gsm's om mij enige duidelijkheid uit eigen ervaring te willen bezorgen (en daar heb je geen nummers en geen adressen (want dat zal toch bedoeld worden met "lokaties" ?) voor nodig (jullie zijn trouwens nog vergeten mijn bankrekeningnummer en de code van mijn bankkaart te vragen)
Reputatie 5
Badge +3
Dag Jan,

Wat Wim gezegd heeft is inderdaad correct! Het is een privébericht enkel ik en jij zien dit! Dus dit is 100% veilig!

Mvg, Nicky
Reputatie 7
Badge +6
bedankt Wim, maar ik ken die Nicky niet, en ik ken jou ook niet, wie zegt er dat jullie niet mekaar kennen en helemaal niets met proximus te maken hebben en gewoon op die manier privé-gegevens verzamelen om aan bedrijven te verkopen ? nee hoor, ik richt mij tot gewone jan-met-de-petten die bedreven zijn met gsm's om mij enige duidelijkheid uit eigen ervaring te willen bezorgen (en daar heb je geen nummers en geen adressen (want dat zal toch bedoeld worden met "lokaties" ?) voor nodig (jullie zijn trouwens nog vergeten mijn bankrekeningnummer en de code van mijn bankkaart te vragen)
Jan,
Je bent hier geregistreerd op het Proximus forum. Ik ben Community Manager bij Proximus en Nicky is een collega van mij. Wij beiden trachten je te helpen, maar als je ons niet vertrouwt, dan kunnen wij je ook niet helpen, dat begrijp je toch?

Je weet toch ook dat je je anonieme prepaidkaart dient te registreren om verder te kunnen gebruiken?

Mvg,
kan best zijn, je kan best ter goeder trouw zijn, maar ik ken jou niet - het is niet omdat niemand anders het niet kan zien dat ik aan een onbekende privé-gegevens ga bezorgen, die je dan misschien verkoopt aan bedrijven om spammails en ongevraagde reclame en zo te sturen, trouwens je hebt die gegevens niet nodig om een antwoord op mijn vraag te kunnen geven, het is geen vraag over een bepaald (privé-)nummer of een bepaald (privé-)adres, het is gewoon een vraag van algemene aard : is het mogelijk om... zo ja, hoe doe ik dat ? wat moet ik doen om dat mogelijk te maken ?
in een forum richt je je toch tot in dit gewone burgers, en het zijn toch gewone burgers die reageren ? ik vindt het raar dat mensen van proximus zelf (waar ik geen bewijs van heb, kan zijn maar kan ook niet zijn) reageren en dan op een manier die (dat wordt me meer en meer duidelijk) vissen naar privé-gegevens die absoluut niet nodig zijn om de (algemene) vraag te beantwoorden inhoudt. Kijk, ik heb de vraag niet alleen op dit forum gesteld, maar oen dan weet ik ook dat het van proximus is, maar je begrijpt dat ik onmogelijk kan ingaan op een verzoek van onbekende om "privé" wat private gegevens (die overigens niets ter zake doen) te gaan meedelen. Dan zou ik ook naar bijvoorbeeld een forum over geldzaken kunnen surfen en als iemand een vraag stelt kunnen antwoorden "ik ben bankdirecteur en ik ga je helpen, maar je moet mij de gegevens van je huidige bank en je privé-gegevens in vertrouwen bezorgen, maar wees niet bang je kan dat privé doen, alleen jij en ik zien dat". Ja toch ?
Reputatie 7
Badge +4
Beste Jan, ook ik ben een collega van proximus, het spijt ons te vernemen dat je dit zo wantrouwt. De reden waarom we je telefoonnummer willen weten is namelijk om na te gaan of je een geschikt abonnement hebt voor in het buitenland en er geen mogelijke internationale blokkeringen op je nummer actief staan aangezien je geen buitenlands nummer kan bellen. Mvg, Freya

Reageer