Iphone activeren/registreren bij Apple in de App store

  • 15 July 2012
  • 1 reactie
  • 444 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
De vriend van mijn schoonmoeder kocht een Iphone en moet hem nu activeren/registreren op het Apple netwerk voor gebruik van de App Store. Hierbij wordt echter altijd een Visa of Mastercard gevraagd. Wat doe je als je er geen hebt ? Een E-mailadres heb ik al voor hem aangemaakt bij Googlemail, want dat heb je ook voor alles nodig.
Hij heeft echter geen computer of internetverbinding. Ik heb hem gezegd dat het een dure zaak kan worden als hij enkel op 3G wilt werken. Hij heeft een Proximus abonnement, maar nog geen Mobile data abonnement. De instellingen had ik al grotendeels gedaan door van mijn Smartphone via tethering een mobiele Hotspot te maken. Dat werkte, maar mijn 250MB van Mobile Comfort op GSM was al snel opgebruikt, en mijn gratis 100MB v. Internet Overal uit Pack wil ik er niet meer aan besteden. Ik heb ook geprobeerd de Iphone via bluetooth te verbinden met mijn Mediontablet om diens (mijn) Wifi FON verbinding met de Iphone te delen. Met mijn Smartphone gaat dat, maar de Iphone schijnt de Tabletverbinding wel te vinden via bluetooth, maar de internetverbinding komt niet tot stand. Wél was de FON-verbinding redelijk zwak en viel soms weg. Ik probeer het volgende week nog eens uit.
Een Internet op GSM Favorite (1GB volume, 4 maanden tg. 14,99€ dan 19,99€) is voor hem het hoogst haalbare in combinatie met zijn abonnement. Een Generation Connect is dan weer een betaalkaart met een redelijk duur telefoontarief, want voor een herlaadbeurt van 20€ krijg je wel 2GB datavolume, maar ik denk dat het over of 2GB, of 2000 SMS'en (0,10€ p.SMS), of 80 (0,25€ p.min.) belminuten gaat en dat het niet cumulatief is (én 2GB én 2000 SMS'en én 80 belminuten)...

1 reactie

je hoeft je account niet aan een credit card te koppelen, maar dal zal je wel geen betalende apps kunnen kopen

gewoon een gratis app selecteren en downloaden, dan wordt er gevraagd in te loggen/nieuwe account aan te maken

mvg

Reageer