Vraag

IP adres verlies of niet bereikbaar


Beste,

Sedert een aantal weken stel ik vast dat de draadloze toestellen op mijn BBOX3 hun IP-adres ofwel niet kunnen bereiken (smartphones) of verliezen (repeaters en TV). Ligt dat aan een PC of aan de modem en wat valt er te doen?

14 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dat hangt natuurlijk af van wat er juist gebeurt.

Wat zie je wanneer dit gebeurt op je smartphones? Absoluut geen netwerk(bereik)? Of wel netwerk (bereik), maar geen internet?
Welk netwerk gebruik je juist? De 2.4GHz of de 5.0GHz ?

Wat gebeurt er als je de modem herstart?

Wat je alvast kan proberen: het kanaal van de WiFi op de modem aan te passen: website
Ik heb persoonlijk al ondervonden als dit bij mij voorvalt dat het dan in orde komt na een factoryreset weer voor een ganse periode in orde blijft en het valt meer voor op mijn wifi-5.0 GHz, dus moet het wel degelijk iets met mij bbox3 te maken hebben, maar aangezien het voor een ganse periode dan weer goed blijft is het niet echt storend bij mij en daarom heb ik mijn bbox3 nog niet gaan omruilen om 100% zeker te zijn dat het daarmee opgelost zou zijn !!?
Op smartphones kan hij geen IP-adres verkrijgen en verbindt hij niet / bij TV en repeater valt het netwerk weg en is er geen verbinding meer in het netwerk of internet.
wat doen de ledjes op je bbox bv ligt de DSL led continu of is die aan het knipperen op dit moment, anders eens je bbox3 een factory reset geven
via reset knopje achteraan blijven induwen tot de leds doven vooraan en dan lossen
Onlangs, al twee maal in twee weken, was de led internet rood. Na ongeveer een halve minuut werd deze terug blauw. Terwijl het rood was, was er totaal geen internetverbinding, ook niet bedraad (uiteraard).
Wat betreft de led van de wifi (onderste op de modem), die knippert continu.
De factoryreset zal ik doen ergens overdag, mochten er problemen zijn dan kan ik nog in een P-shop terecht..... (ik ben altijd voor het ongeluk geboren op dat gebied).
Als die rood is wil dit zeggen dat je uw internet verbinding inderdaad kwijt bent (PPPoE sessie verbroken)
Maar omdat je zegt dat TV ook wegvalt zal het niet alleen je Internet zijn die wegvalt, en daarom dat ik dacht aan de VDSL verbinding die wegvalt maar dan zou ook je vdsl led niet continu oplichten.
Ik zou al eerst proberen om de bbox3 een factory reset te geven.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het probleem verder op zit richting proximus en als de factory reset niks oplevert kan je ook altijd naar de helpdesk bellen 0800 22 800 (7d/7 tot 22u) waar ze die onderbrekingen op je lijn kunnen vaststellen en u verder kunnen helpen, eventueel door eerst de bbox3 te vervangen, enfin ze zullen je daar wel kunnen verder helpen.
Reputatie 7
Badge +6
Frank, probeer inderdaad even de modem te herstellen naar fabrieksinstellingen. De internet led die rood brandt is meestal door een IP conflict of er geen internetsessie op de bbox3 is. Dergelijke problemen zijn meestal hersteld na een factory reset van de modem. Gebruik je fixed IP's voor enkele toestellen?
Ivm de verbrekingen lijkt het me best dat we dit even voor je nakijken. Je kan hier zoals Elsa voorstelde inderdaad voor bellen of ons even een privé bericht versturen naar Het Proximus Team. Vergeet bij privébericht niet je telefoonnr of klantennr mee te sturen.
Thomas,
je zegt " De internet led die rood brandt is meestal door een IP conflict of er geen internetsessie op de bbox3 is"
Is dit niet de LAN led die je bedoelt ivm IP conflict?
Reputatie 7
Badge +6
Thomas, je zegt " De internet led die rood brandt is meestal door een IP conflict of er geen internetsessie op de bbox3 is"
Is dit niet de LAN led die je bedoelt ivm IP conflict?

Beide zullen tegelijk rood branden bij IP conflict.
Ok, dat is dan ook weer duidelijk, 't was gewoon omdat ik dat niet terugvond in de uitleg met betekenis van de bbox3 Internet led lampje.
Reputatie 7
Badge +6
Kleine correctie van mezelf:
IPconflict is LAN + WiFi led rood afhankelijk van waarmee de toestellen verbonden zijn. Gezien ik niet 100% zeker was heb ik mezelf dus even geïnformeerd. Bij deze zijn jullie dus mee geïnformeerd. 🙂 (Heeft dus ook weinig met Frank zijn probleem te maken.)

@Frank, indien nog steeds problemen en nog niet gebeld met ons helpcenter, stuur ons even een privébericht (Het Proximus Team).
Ok Thomas, bij deze zitten we weer op dezelfde golflengte 😉
Reputatie 2
Badge
internet LED rood betekent dat jouw PPPoE username en paswoord niet meer actief zijn. Aangezien jij daar niets aan veranderd hebt, betekent dat langs de netwerkkant er een probleem is, vermoedelijk de BRAS die niet meer bereikbaar is. Daar kan je dus zelf niks aan veranderen, en een modem omwisselen helpt hier al evenmin. Proximus dient dit na te kijken en op te lossen!
Tenzij je je Proximus username en paswoord aan de ganse buurt hebt zitten uitdelen, en er dus meerdere modems zijn die met jouw credentials proberen in het PXM netwerk in te loggen, want dan gaat de BRAS vinden dat er teveel parallelle sessies zijn, en je niet op het netwerk toelaten.
't zal wel in orde komen voor Frank want 't zit in goede handen bij ThomasP.
betekenis van die led lampjes vind je goed uitgelegd hier => http://bgctv.skynetblogs.be/#betekenisbbox3ledlampjes
Het aantal parallelle pppoe sessies is beperkt tot 2 dacht ik, voor maxi kan het mss meer zijn !

NB: er wordt hier blijkbaar in de verschillende berichten die hier gepost werden, aan de uitleg te zien dat er aangegeven werd door Frank, dat ook het TV signaal mee onderbreekt dus met BRAS enz.... zal het niks te maken hebben in dit geval.

je zegt, "Daar kan je dus zelf niks aan veranderen, en een modem omwisselen helpt hier al evenmin"
maar dat weet je niet op voorhand want een collega van mij had ook regelmatig internet onderbrekingen (geen tv onderbrekingen) en dat was toch pas op gelost na omruilen van bbox.

Ik persoonlijk heb dit soms heel sporadisch en een reset van de bbox helpt dan weer om maanden lang in orde te blijven.

Reageer