Skip to main content

Ip-adres

• July 15, 2012
  • 5 reacties
  • 843 Bekeken

Beste,

voor een spel dat ik speel worden er gegevens bewaard op het IP-adres. Nu blijkt dat ik alles kwijt ben doordat mijn IP constant verandert. Is er een mogelijkheid om mijn IP-adres dezelfde te houden?

Mvg,

Daan
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Elsa
  • July 15, 2012
Je kan je ip adres van je pc op een vaste waarde instellen bvb 192.168.1.250

ipv van automatisch te laten toekennen door de BBOX

Elsa
  • July 15, 2012
Open Netwerkverbindingen door te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start en vervolgens op Configuratiescherm. Typ adapter in het zoekvak en klik vervolgens op Netwerkverbindingen weergeven onder Netwerkcentrum.

• Klik met de rechtermuisknop op de verbinding die u wilt wijzigen en klik vervolgens op Eigenschappen. Beheerdersmachtiging vereistAls u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.
  • Klik op de tab Netwerk. Klik onder Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig op Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) en klik vervolgens op Eigenschappen.
  • Als u instellingen voor een IPv4 IP-adres wilt opgeven, gaat u op een van de volgende manieren te werk:
    • Als u handmatig een IP-adres wilt toewijzen, klikt u op Het volgende IP-adres gebruiken en typt u vervolgens in de vakken
    • IP-adres, 192.168.1.250
    • Subnetmasker 255.255.2555.0
    • Standaardgateway 192.168.1.1

[/list]

• Auteur
  • Apprentice
  • July 15, 2012
Beste,

ik pak als IP 109.131.182.196
Subnetmasker 255.255.255.0

Standaardgateway 192.168.1.1

Ik krijg dan een melding 'Waarschuwing - De standaardgateway bevindt zich niet in hetzelfde netwerksegment (subnet) als dat door het IP-adress en subnetmasker is gedefinieerd. Wilt u deze configuratie opslaan?' Wanneer ik dit doe heb ik geen internetverbinding.. Wat nu?

Elsa
  • July 15, 2012
Het ip adres dat je neemt (109.131.182.196) is deze aan de WAN kant van je BBOX modem ttz die door BGC automatisch toegewezen
(veronderstel ik toch of is dit een adres die je zelf kiest misschien ? )

Om de vier dagen wordt dit Wan adres door de BBOX automatisch veranderd.(ook als je de bbox afgezet hebt)

De andere zijn Ip adressen aan de LAN kant van je bbox dus 192.168.1.1 is het io adres van de modem
je computer die aangesloten is aan de LAN kant van de bbox krijgt bvb automatisch (via DHCP) het Ip adres 192.168.1.1 als je maar een computer aangesloten hebt zal deze normaal gezien nooit veranderen.

Dus is je vraag nu of je aan je pc een vast LAN adres kunt toekennen of is je vraag van een vast Wan IP adres te kunen instellen?

Elsa
  • July 15, 2012

niet in hetzelfde netwerksegment (subnet)

Dit klopt inderdaad want je standaard gateway heeft het subnet 192.168.1 en de andere zit in subnet 109.131.182