Vraag

Invoerkabel utp aansluiten op wandcontactdoos

  • 6 March 2017
  • 2 reacties
  • 1403 Bekeken

Beste,

Ik ben pas verhuisd naar een nieuwbouw appartement, waar de invoerkabel een utp-kabel is. Na wat zoekwerk vond ik dat ik blauw en wit-blauw moest aansluiten op de plaats van de invoerkabel, maar dit geeft niets. Ook niet als ik deze kabeltjes aansluit op groen of blauw. Is dit fout aangesloten of zal ik eerder bij proximus moeten zoeken? Normaal werd de lijn afgelopen vrijdag geactiveerd.

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Kristien

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Kristien,

Ben je zeker dat je op de juiste plaats aan het kijken bent en dat er wel al een aansluiting voor Proximus is? Onze invoer is altijd een gewone telefoonkabel (lijkt een beetje op een utp kabel, maar er zitten maar 4 draden in) of een glasvezel kabel.

Mvg,

Kim

Het Proximus team
Beste Kim,

Bedankt voor je reactie.

De klantendienst en technische dienst bevestigden alleszins dat alles voorzien zou zijn op dit adres. Het enige wat er is aan invoerkabels is utp en kabel (tv). Gisteren nog met de technische dienst gebeld en zij zeiden dat de aansluiting met blauw en wit-blauw in de contactdoos correct zou moeten zijn. Blijkbaar zou er toch nog wat misgelopen zijn met de activatie van de lijn.

Reageer