Beantwoord

Internetsnelheid op BBox3


hey ,

heb eens een vraag.
sinds een jaar geleden hebben we de bbox2 omgewisseld met de bbox3.
op de bbox2 zaten we op een 50/10 profiel.
nu met de bbox3 zitten we nog steeds op op 30/5 profiel.
volgens de bboxtool zit ik 568m van de dichtsbijzijnde kast verwijdert.
dit lijkt me ver aangezien ik op de ring van mechelen woon.

vectoring en dlm zijn niet geactiveert en zit op profiel 17a

een nas thuis hebben is leuk maar met 5 upload kan je zelfs geen film bekijken van buitenaf.
we hebben al verschillende keren gebelt met proximus en deze hebben ons steeds goed verder geholpen .maar toch is er nog steeds geen snelheidsverhoging geweest.
hopenlijk kunnen jullie me wat verder helpen;)

grts
sam
icon

Beste antwoord door Elsa 5 March 2016, 08:26

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 4
Even afwachten, bij installeren van een ander bbox moet DLM meetsysteem je lijn enkele dagen evalueren vooraleer hij weer de verhoging kan toekennen.
Mvg,
Vincent
Even afwachten, bij installeren van een ander bbox moet DLM meetsysteem je lijn enkele dagen evalueren vooraleer hij weer de verhoging kan toekennen.
Mvg,
Vincent

hey Vincent,

bedankt maar wacht er nu al jaar op,dit lijkt me toch wel lang;)
grts
sam
hier zijn men gegevens van de bbox tool

B-Box 3 Sagem Tool v0.11.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate: 30 057 kbps
Upstream current bit rate: 10 004 kbps

Downstream max bit rate: 51 906 kbps
Upstream max bit rate: 296 kbps

Downstream attenuation: 19,6 dB

Downstream noise margin: 15,3 dB
Upstream noise margin: 11,2 dB

DSL standard: VDSL2
VDSL2 profile: 17a
Vectoring: no
Proximus profile: LP056
DLM: no
Repair: no
Distance (estimated): 568 m
[/code]
Je kan natuurlijk via dit sagem tool niet afleiden als DLM actief staat op je lijn
uit die gegevens zou de dlm je wel nog een verhogingsstap kunnen geven.
heb je al eens geprobeerd om de TBF op te starten zodat deze de DLM kan triggeren door te bellen naar 0800 22 424
Je kan natuurlijk via dit sagem tool niet afleiden als DLM actief staat op je lijn
uit die gegevens zou de dlm je wel nog een verhogingsstap kunnen geven.
heb je al eens geprobeerd om de TBF op te starten zodat deze de DLM kan triggeren door te bellen naar 0800 22 424

hey elsa

dit ga ik deze avond eens proberen als ik thuis ben van het werk;)
grts
sam
Badge +4
Met 568m zou hij in zone 2 zitten , als hij belt op de lijntest is er grote kans dat hij terug valt op 20/2 (basis profiel zone 2) tenzij er nu een ander profiel is ....... ? gaat dan sowiezo moeten wachten op DLM
Dat zal vlug terug naar zijn vorig DLM profiel terugkomen en juist daarom omdat 568m (de afstand) niet meer van primordiaal belang is zoals vroeger het geval was bij bepalen van profielen en zones, dat ik TS toch dit aangeraden heb ook naar aanleiding van zijn verzwakking, maar met het Sagemtool heb je nooit 100% zekerheid, vandaar ... cut-and-try zou ik zeggen, enfin dat is toch wat ik zou doen!
Badge +4
Als de DLM niet meer actief was is een nieuwe tbf start mss wel de oplossing om alles weer in actie te krijgen.
Uit de waarden van het sagemtool zal het moeilijk zijn om nog veel te verhogen dan wat hij nu heeft, maar nogmaals kijk je zeker niet blind op die waarden.
Het zal voor steenmans in ieder geval nog beter zijn eens zen lijn gevectoriseerd wordt dan krijgt hij direct 50Mbps of 85/10, maar dat is nog niet aan de orde!
Heb de tbf gestart en zit nu op 20/6 profiel.

Hopenlijk word dlm nu gactiveerd;
Wat je nu wel zeker weet is dat je nu duidelijk in zone 2 zit en niet zoals het tool aangeeft dat je in het profiel van zone 1 zit, aan de lengte die het opgeeft klopt het wel, maar aan de verzwakking dan weer niet enz.....
Moest het nu echt te lang duren dat je een verhoging krijgt kan je voor alle zekerheid bellen naar de technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u) om te vragen dat ze nagaan of de DLM daadwerkelijk actief staat. Volgens sommige operatoren kunnen ze je lijn handmatig verhogen, volgens anderen dan weer niet, dit kan je dan op dit moment altijd eens vragen, als je daar zelf goesting voor hebt.
De verhoging die de DLM je kan geven zijn: 25 / 30 / 40 en 50Mbps zijn.
Dus afwachten nu wat er gaat gebeuren!
Wat je nu wel zeker weet is dat je nu duidelijk in zone 2 zit en niet zoals het tool aangeeft dat je in het profiel van zone 1 zit, aan de lengte die het opgeeft klopt het wel, maar aan de verzwakking dan weer niet enz.....
Moest het nu echt te lang duren dat je een verhoging krijgt kan je voor alle zekerheid bellen naar de technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u) om te vragen dat ze nagaan of de DLM daadwerkelijk actief staat. Volgens sommige operatoren kunnen ze je lijn handmatig verhogen, volgens anderen dan weer niet, dit kan je dan op dit moment altijd eens vragen, als je daar zelf goesting voor hebt.
De verhoging die de DLM je kan geven zijn: 25 / 30 / 40 en 50Mbps zijn.
Dus afwachten nu wat er gaat gebeuren!

zit nog steeds op 30/5.
dit is toch wel zeer weinig...
na een jaar nog steeds niet terug op 50/10 gegaan zoals het met de bbox2 was.
een idee of dit er nog gaat komen?
grts
Nogmaals gebeld met de proximus helpdesk.
De vrouw heeft me vriendelijk verder geholpen.
Ze zei aangezien ik al zo lang wacht op men snelheidsverhoging dat het er waarschijnlijk de komende jaren niet zal komen.
Zeer jammer om dat te horen.
We gaan toch kijken om naar Telenet te gaan.
Betaal liever dat beetje meer voor geen prehistorisch internet.
Alvast bedankt voor al de hulp op het forum;)

Grts
Sam
Reputatie 3
Badge +1
Heb de tbf gestart en zit nu op 20/6 profiel.

Hopenlijk word dlm nu gactiveerd;


Nu moet je 21 dagen geduld hebben 🙂
of veel veel langer ;-))
Het korste dat ik al gehad heb was na 9 dagen en ook al eens 90 dagen, wel een serieus verschil hé !-)
Het kan indien je al eens een dlm profiel toegekend geweest bent zelf de zelfde dag zoals bij mijn gebuur na een TBF, vroeger kon dit niet want moest iedere keer zijn algoritme opnieuw doorlopen en nu is die wat slimmer geworden.
Reputatie 7
Badge +6
Sam, als je me even je telefoonnr of klantennr kan doorsturen kijk ik even de status van je DLM na en wat we er eventueel aan kunnen doen.

Je kan je gegevens sturen naar Het Proximus Team.
Heb je een bericht gestuurd Thomas.
Reputatie 7
Badge +6
Alle checks zien er goed uit. Ik heb het een duwtje in de rug gegeven en momenteel staat je snelheid terug op 50/10. Beschouw dit echter als een testrun. Als alles ok blijft zal deze snelheid behouden blijven. Echter onthoud dat DLM staat voor Dynamisch Line Management en dit dus dynamisch is en niet te garanderen. Je basis snelheid is 20/6 welke dynamisch verhoogd kan worden tot max 50/10 of enkele tussenstadiums zoals 30/10. Het is dus niet uit te sluiten dat je lijn terug valt naar een lagere snelheid. DLM blijft de lijn monitoren als ook ik volg de lijn enkele dagen op.

Momenteel ziet alles er goed uit en zie ik geen reden dat dit zou wijzigen.
Hey Thomas,

Heel hard bedankt;)
50 / 10 zou perfect zijn,
Het is vooral de upload dat belangrijk is;)
Ik hou het zeker in het oog.
Alvast bedankt!!!!
Grt
Sam
Heb wel gezien dat de upload nog steeds 5is maar zal even wachten nu;)
Als je de upload met een speedtest gecontroleerd hebt moet je wel rekening houden dat die beperkt wordt door de pppoe cap in functie van je abonnement.
Als de DLM de manuele verhoging nu wel kan behouden, dan is het de hoogste tijd dat het DLM systeem eens nagekeken wordt‼
Hey Elsa,inderdaad met comfort heb je max 5mbit upload. Is zeer weinig anno 2016.
Zal het hier dan maar mee moeten doen;)

Grt
Met start heb je 4, met comfort 6 en met maxi 8 Mbit/s , maar als je een speedtest doet zal je natuurlijk nooit die 6 halen bij comfort, en zal het iets boven de 5 zijn.
Bedankt
Badge +4
Hey Elsa,inderdaad met comfort heb je max 5mbit upload. Is zeer weinig anno 2016.
Zal het hier dan maar mee moeten doen;)

Grt

Ook al gemerkt op speedtest.net dat het altijd iets minder is, maar probeer bvb eens op https://www.ziggo.nl/speedtest/
daar zou de upload wel rond de 5,50 moeten halen.

Reageer