Beantwoord

Internetsnelheid laag

  • 28 October 2016
  • 11 reacties
  • 464 Bekeken

Goeiedag,

sinds lange tijd kampen we thuis met een lage internetsnelheid (ca. 4 Mbps), terwijl ons abonnement theoretisch gezien een snelheid van 100 Mbps aanbiedt. Aangezien onze modem tamelijk verouderd was, hebben we deze vanochtend vervangen door de B-Box 3. Echter, zowel op de LAN- als de WiFi-verbinding is de snelheid nog steeds gelimiteerd tot 4 Mbps..

Kan iemand mij helpen om de oorzaak van dit probleem te achterhalen? Volgens de internetsnelheidstest op de Belgacom website zou deze theoretisch moeten schommelen tussen 60 - 90 Mbps.

Bedankt!
icon

Beste antwoord door RobrechtB 5 November 2016, 08:59

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag Bas,

Kan je ons via een privé bericht je lijnnr bezorgen? Dan kunnen we het nakijken.

Mvg

OdB
Bij de aankoop van Proximus (na overstap van Telenet) werd mij door de heren die mij bezochten een gelijkaardige snelheid als deze bij Telenet beloofd. Temeer daar de centrale in mijn achtertuin ligt (letterlijk). Vlak voor ik overstapte had ik bij Telenet een download van 100 Mbps en een upload van ± 40. Nu ik de overstap gemaakt heb heb ik een snelheid in download die niet of nauwelijks boven de 30 geraakt en een upload van een schamele 15 tot 20. De installateur van Proximus zei mij bij installatie dat deze progressief opgedreven werd. Ik heb daar nog niets van gezien en ik vrees ervoor dat ik in een kwade bui terug naar Telenet ga want hier zijn de werken aan het net al uitgevoerd en zou ik een download van 200 Mbps krijgen. Ik heb geen echte vaste bedrading naar mijn laptop doch werk via een Devolo 1200 met Lan kabel Cat 6.
Kan mij iemand helpen? Met https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html?v1=shorturl#/speedResult geraak ik er niet.
Met dank bij voorbaat,

Jonny
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jonny,

Kan je mij via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 je telefoon of klantnummer doorsturen ?

Dan kan ik even kijken of er iets mis is en wat er mogelijk is op jou adres.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Dag Jonny,
Kan je mij via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 je telefoon of klantnummer doorsturen ?
Dan kan ik even kijken of er iets mis is en wat er mogelijk is op jou adres.
Mvg, Robrecht
Het Proximus Team

Heb je al nieuws voor mij?
Heb je al nieuws voor mij? Thks
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jonny,

Op dit moment staat je lijn op 30Mbps, ons automatisch systeem heeft ze in monitoring genomen. de evaluatie van zijn monitoring is op 2016-11-06. Indien deze goed is gaat de lijn dan door de computer worden verhoogt naar 70Mbps.

Hogere snelheden zullen er zijn eenmaal als er een vectoring kaart in je straat kast word geplaatst.

Je kan zelf ook de max en minimum snelheid nakijken op je adres via https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html#/input

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Badge +4
Vlak voor ik overstapte had ik bij Telenet een download van 100 Mbps en een upload van ± 40. Nu ik de overstap gemaakt heb heb ik een snelheid in download die niet of nauwelijks boven de 30 geraakt en een upload van een schamele 15 tot 20.
Jonny

Veel blabla, Als je bij Telenet een Whop abo had dan is de down 100 Mbps en 10 Mbps Up met een datalimiet van 200 GB, vergeet dat maar dat je rond de 40 upload had, trouwens zo een abo bij telenet bestaat niet!
Vlak voor ik overstapte had ik bij Telenet een download van 100 Mbps en een upload van ± 40. Nu ik de overstap gemaakt heb heb ik een snelheid in download die niet of nauwelijks boven de 30 geraakt en een upload van een schamele 15 tot 20.
Jonny

Veel blabla, Als je bij Telenet een Whop abo had dan is de down 100 Mbps en 10 Mbps Up met een datalimiet van 200 GB, vergeet dat maar dat je rond de 40 upload had, trouwens zo een abo bij telenet bestaat niet!


Ik had een fiber 200 en dus geen blabla. Veel meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.
Dag Jonny,

Op dit moment staat je lijn op 30Mbps, ons automatisch systeem heeft ze in monitoring genomen. de evaluatie van zijn monitoring is op 2016-11-06. Indien deze goed is gaat de lijn dan door de computer worden verhoogt naar 70Mbps.



Hogere snelheden zullen er zijn eenmaal als er een vectoring kaart in je straat kast word geplaatst.

Je kan zelf ook de max en minimum snelheid nakijken op je adres via https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html#/input

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team


Bedankt voor je medewerking.
Badge +4
Vlak voor ik overstapte had ik bij Telenet een download van 100 Mbps en een upload van ± 40. Nu ik de overstap gemaakt heb heb ik een snelheid in download die niet of nauwelijks boven de 30 geraakt en een upload van een schamele 15 tot 20.
Jonny

Veel blabla, Als je bij Telenet een Whop abo had dan is de down 100 Mbps en 10 Mbps Up met een datalimiet van 200 GB, vergeet dat maar dat je rond de 40 upload had, trouwens zo een abo bij telenet bestaat niet!


Ik had een fiber 200 en dus geen blabla. Veel meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

Je moet er voor mij geen woorden aan vuil maken, maar liegen of bluffen/stoefen met statements die halve waarheden bevatten worden snel ontdekt...
En dan nog, een Fiber 200 is 200 Mbps en 20 Upload en dus zeker geen 40 zoals je eerst aangaf (daar had je ook maar een schamele 15 a 20 UP)! zoals nu.
Voor een supersnelheid (ala 200) moet je zeker Niet bij PX zijn 🙂
Momenteel zoals de technologie het toelaat is 100 Mbps de meest haalbare snelheid en 20 Mbps upload.

Uw download is nu rond de 30 en wordt door het computer systeem (DLM) indien goed bevonden verhoogd door DLM naar 70 Mbps na een twee-tal weken.
heb hier na DLM ook 30Mbps download en mag volgens de prxms technieker niet zagen over de lage snelheid want eigenlijk krijg ik meer dan het dubbele wat ik normaal zou moeten krijgen(LOL)vijf huizen verder hebben ze met hetzelfde abonnement en voor hetzelfde geld 95Mbps staan dan ook aangesloten in een KVM voorzien met vectoring en ik st op een centrale aangesloten die nog dateert van in de helft van vorige eeuw( oude rommel) niks vectoring. Centrale zouden worden ge dislocaliseerd maar nimand weet wanneer dit zal gebeuren, zelfde met vectoring was voorzien voor eind 2015 daarna 2016 zijn intussen halfweg 2017 en heb zo stilletjes aan de indruk dat alles op de lange baan word geschoven.

Reageer