Internetsnelheid klopt niet !!!!!!!!


Reputatie 2
Badge
Ziehier mijn profieltest

Resultaat van de beschikbaarheidstest
































Product Belgacom TV
Lijnnummer xxxxxxxxx
Status Beschikbaar
Maximaal aantal tv's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal tv's in hd 3

dus normaal moet ik • 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel) halen, wat is de reden dat ik het niet krijg????

grtn

35 reacties

Badge
Hallo

Wat zie je als je naar de website van uw modem surft?

http://192.168.1.1/


























Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 27.2 dB

Indien dit er staat, staat uw lijn op een 30/6 profiel, maar de effectieve snelheid van uw internet hangt nog af van verschillende andere factoren (zoals afstand van rop, wifi verbinding, ...)

En indien er een lager profiel staat zit je waarschijnlijk nog op geen vdsl2 lijn, deze kan je gratis aanvragen. zie http://bgctv.skynetblogs.be/#migratie2vdsl2
Is er mss een probleem met je binnenhuisinstallatie zodat je snelheid op een herstel profiel gezet geweest is ?

Doe eens wat Herman hierboven voorstelt.

Elsa
Kieken heeft een 16,5/2 profiel meen ik me te herinneren, wat geen repair is....

misschien eens contact nemen met Eva, misschien kan ze eens kijken of er geen hoger profiel mogelijk is

mvg
@ Kieken, alleen uit nieuwsgierigheid zou ik je eens willen vragen

of je dezelfde test eens wil doen maar dan als "nieuwe klant" dus door uw adres op te geven,

ipv van bestaande klant, want naar het schujnt kan dit tot verschillende resultaten leiden.

Dank je

Elsa

Reputatie 2
Badge
aja da is weeral eens goede uitleg, er is al zoveel beloofd........................
Hen je de test dan al uitgevoerd als nieuwe klant en wat was het resultaat?

groetjes,

Elsa
Reputatie 2
Badge
ge hebt overal ne goeie uitleg voor.........................
Het is niet mijn bedoeling een goeie uitleg te geven, ik heb dit gewoon gelezen op een ander forum waar ze beweren dat er soms verschil is tussen de test als nieuwe klant en de test als bstaan,de klant.

Als ik dit bij mij probeer kom ik aan het zelfde resultaat en is er bij mij geen verschil.

Omdat ik benieuwd ben of hetgeen ik gelezen heb klopt wilde ik aan u eens vragen om de test ook eens te doen als klant en als nieuwe klant om te zien of het bij u eventueel verschillende resultaten geeft.

Aan uw rectie veronderstel ik dat je misschien denkt dat ik van Belgacom ben maar ik ben maar een gewone belgacom klant hoor en meer moet je er niet achter zoeken ik wou gewoon wat bijleren dat is alles.

Groetjes,

Elsa
de test die hij gedaan heeft laat iig al vermoeden dat er meer mogelijk zou moeten zijn dan het 16,5/2 profiel waarop hij nu zit. in dien gevalle zou ik je dan ook aanraden contact te nemen met Eva van Belgacom via privé bericht

mvg
akkoord xenne, maar ik wou alleen eens van de gelegenheid gebruik maken om hem die test te laten doen en ik heb de indruk dat die test als niet klant slechtere resultatten geeft en dat het daarom is dat hij ze niet wil posten hier, ik weet het niet !!

In ieder geval ik begrijp niet goed als ik dan echt iets verkeerd gevraagd heb want het is precies in zijn verkeerd keelgat geschoten.

Ik had bijna gezegd " in 't verkeerd keelgat geschoten van dat kieken" ( grapje )

Niet boos worden hé Kieken en hopelijk kan je er mee lachen.

groetjes,

Elsa

Reputatie 2
Badge
@Elsa,
ik moet toch geen test doen als nieuwe klant, ik ben klant...........

grtn
Het is niet dat je het moet doen, het is gewoon om te weten of dit verschil geeft in resultaat en omdat ik nieuwsgierig was om dit te weten.

Maar laat maar vallen als het toch teveel gevraagd is .....

Elsa
Reputatie 2
Badge
ja er is verschil en is dat normaal dan mss ??
Dat is wat anders dat zou niet mogen natuurlijk, naar het schijnt zou deze op "nieuwe klant" dichter bij dde waarheid liggen.

Maar ik herhaal ik heb dat niet uitgevonden hoor, ik heb dit alleen gevonden door te googelen op internet.

Die waarden op nieuwe klant zijn waarschijnlijk lager dan en kloppen mss met de snelheid die je nu op je modem terug vind ?

je bent precies heel voorzichtig met doorspelen van gegevens ;-))

In ieder geval het klopt dan toch blijkbaar wat ik op Internet gevonden heb dat die waarden kunnen verschillen naargelang de test op bestaande klant of als nieuwe klant gebeurd.

Ik ben nu de uitleg vergeten die er bij stond hoe het komt dat die verschillend zijn.

Elsa
Reputatie 2
Badge
trukjes om uitleg te vinden zekers
Reputatie 2
Badge
Er komt schot in de zaak.......eindelijk

Techniche dienst gebeld ik sta op repair, hoe en waarom wist men ook niet.............ze kijken het na

mijn profiel moet normaal 30 / 6 profiel zijn

afwachten of er verandering komt..............

grtn
Waarom zou ik een uitleg moeten vinden of trucjes uithalen, ik ben geen BGC verkoper,

ik herhaal het nog eens ik probeer hier totaal belangeloos mensen te helpen met de summiere kennis die ik zelf heb en dat is het, niet meer en niet minder.

Geloof er van wat je zelf wilt maar meer kan ik toch niet doen.

Groetjes,

Elsa.
Reputatie 2
Badge
@Elsa, late reactie toch is 9 mei 2012 dit bericht waar je op antwoorde....


Grtn
Oei 'k heb op de pagina 2 vergeten te drukken 'k zal al een zonneslag gekregen hebben van die paar dagen zon hé ;-)
Mag ik hier ook even mijn info geven.

Bij 3 decoders op een 30Mbit lijn, kan je niet op alle decoders HD ontvangen.
Het heet te maken met de totale bandbreedte die verdeeld moet worden voor TV en internet.

Voorbeeld:

Iemand met een oude ADSL2 lijn van 4,6 mbit heeft de volgende mogelijkheden.

1 decoder zonder HD, internet snelheid tussen 1 en 1,6 mbit

die persoon heeft dan natuurlijk ook de dikke pech dat niet kan opnemen en gelijktijd naar een andere zender kan kijken.


Voor VDSL2 20Mbit is dit de meest voorkomende instelling

1 decoder met HD + 1SD
2de decoder HD

de rest wat overblijfd is voor het internet

Nu word het verwarrend.
Bij de eerste decoder kan die kijken en opnemen gelijktijdig.
Bij de 2de decoder ook. Enkel met SD kanalen.
Wil de klant een HD zender opnemen en gelijktijdig SD bekijken is dat nopes.
Om dit heuvel een beetje te kunnen verhelpen, heeft belgacom de NPVR functie in het leven geroepen.


NPVR zijn die tijdelijke opnames van 30 dagen.
Op die manier slagen ze 2 vliegen in een klap.


De sukkelaar met zijn oudere ADSL2 verbinding heeft de mogelijkheid tv te kunnen kijken en opnemen ( werkt niet op alle zenders )
En de persoon met zijn betere VDSL2 kan ook op de 2de decoder kijken en opnemen. Met het bijkomende voordeel dat de tijdelijke opnames ook op de 1ste decoder te bekijken zijn.

BGC-tv is een interessante technieck, spijtig genoeg is de bandbreedte bij vele gebruikers nog te laag om het goed te laten werken.
Ik vind het ook heel spijtig dat Belgacom winkels klanten bgc-tv aansmeren terwijl het terplaatse niet kan werken.
Wablief !!!

"Bij 3 decoders op een 30Mbit lijn, kan je niet op alle decoders HD ontvangen.
Het heet te maken met de totale bandbreedte die verdeeld moet worden voor TV en internet."

3x HD dan blijft er nog altijd zo ongeveer 12 Mps over voor Internet of kunnen ze dan bij BGC niet meer rekenen en zijn al de technische gegevens van BGC dan verkeerd !!

Van waar heb jij al die info gehaald ik weet dat het warm is en gevaarlijk voor een zonneslag


Reputatie 2
Badge
Vraagje voor iedereen,

hoe kom ik te weten wanneer ik op geen repairprofief meer sta?

Mijn snelheid is nog niet 30/6 profiel


Grtn
Door te surfen naar: http://192.168.1.1

Daar je dowstream/upstream line rate aflezen zoals voobeeld hieronder
















Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 27.2 dB

In dit voorbeeld dus 30,064/6,048 Mbps

dus een 30/6 Profiel
Gebt chance da iedereen nog zo behulpzaam is kieken10,

toen ik voor belgacom werktte was ik dat ook maar met antwoorden zoals het jouwe kan er niet veel hulp geboden worden.

Als je om hulp vraagt op een forum is het misschien interessant om meet werken ipv alvorens iemand zicht heetf kunnen bewijzen al met de vinger te wijzen en met verwijten beginnen gooien...

Alvast bedankt,

Mvg,

Arthur
Reputatie 2
Badge
jha, dan is er nog niets veranderd.............


grtn

Reageer