Beantwoord

Internetsnelheid 45Mbps

  • 16 April 2017
  • 5 reacties
  • 294 Bekeken

  • Rising star
  • 15 reacties
Hallo,

Ik heb eens een vraagje over mijn internetsnelheid.

Ik heb onlangs de B-Box 2 vervangen door een B-Box 3 om te genieten van een snellere Wi-Fi verbinding. We halen nu rond de 40Mbps met wifi en met kabel 45Mbps. Ik heb eens de snelheden bekeken die ik op mijn adres kan halen:

Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 93,6 Mbps download - 7,93 Mbps upload
Min.: 45,4 Mbps download - 1,7 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 93,6 Mbps download - 7,93 Mbps upload
Min.: 45,4 Mbps download - 1,7 Mbps upload

Een proximusmedewerker zei dat ze mijn lijn gaan controleren en dan eventueel gingen verhogen indien mogelijk.

Mijn vraag nu hoelang zou het duren voor de verhoging van mijn snelheid en zou ik dan ook de maximale snelheid halen (93Mbps)?
Moet ik anders eens een automatische lijntest doen?

Ik vroeg het me gewoon af, dus er is geen haast bij! ☺️
icon

Beste antwoord door Francklin 16 April 2017, 17:28

Bekijk origineel

5 reacties

DLM kan je verhogen indien mogelijk en dit gebeurt volledig automatisch.
Als het het mogelijk is zou dit na een tiental dagen al zeker kunnen gebeuren.
Indien niet, kan je gerust eens een automatische lijntest doen, aangezien de DLM zij laatste resultaten bijhoudt kan dit geen probleem geven, frequent achtereen proberen heeft ook totaal geen zin.
De PXM medewerkers kunnen die verhoging doorvoeren maar dan nog zal de DLM toch aan de hand van zijn meetresultaten de beslissing nemen of deze verhoging al dan niet kan behouden worden.
Badge +4
Dit is voor jou Starten op 50/10 in zone 2 ( +400m) van de ROP.
Een automatisch proces monitort je lijn en bij goede evaluatie wordt deze in stappen verhoogd ( DLM )
De rest werd hier eigenlijk al een beetje verteld, mogelijke volgende tussen stappen zijn 70 of meteen naar 85 Mbps, indien je niet te ver in zone 2 of als de lijn echt goed is kan er mogelijks 100 inzitten.

Mvg,
Ook deze uitleg op deze site komt overeen met wat hier al gezegd geweest is.
Je zit in zone 2, maar omdat de lengte niet langer meer het hoofd criterium is (zoals vroeger wel het geval was) zou je om die reden toch nog in zone 2 op 100 kunnen komen te staan, na gunstige evaluatie van de DLM op vectoring.
Reputatie 4
Badge +2
Je haalt die 93Mbps maar ook op voorwaarde als je binnenbekabeling in orde is, dus de bekabeling tussen je intro en de bbox.
Je haalt die 93Mbps maar ook op voorwaarde als je binnenbekabeling in orde is, dus de bekabeling tussen je intro en de bbox.
Niet altijd voor iedereen gemakkelijk om praktisch te verwezelijken, maar dit kan je uitsluiten door een tijd lang de B-Box modem direct aan het binnenkomend paar van de proximus intro kabel te hangen zodat de rol van de binnenbekabeling kan uitgesloten worden indien je aan deze bekabeling twijfelt.

Reageer