Beantwoord

Internetsnelheid

  • 23 December 2017
  • 6 reacties
  • 402 Bekeken

Reputatie 1
Volgens de B-box3 Sagem tool heb ik een profiel van 85/30
Bij snelheidstest kom ik aan 77/4.6
heb een Pack Internet Comfort, waarom heb ik de hogere Uploadsnelheid niet?☹️
icon

Beste antwoord door Martin 23 December 2017, 21:27

Bekijk origineel

6 reacties

je speedtest zal nooit de lijnsnelheid halen van 85/30 wegen o.a overhead enz...zelf al ben je verbonden met een utp kabel aan de modem.
Wegens comfort word je upload beperkt op 6 Mbps en met een speedtest zal ongeveer 5Mbps halen.

Nog ter verduidelijking:
Wat verduidelijking over de aangegeven Internetsnelheid in het Internet abonnement/pack:
"velen zeggen ik beschik over een abonnement bv. Internet comfort en toch haal ik een (veel) lager snelheid"
Het is zo dat dit totaal 2 verschillende zaken zijn:
1) Comfort : of het soort abonnement { start | comfort | maxi } geeft aan
wat het max aan snelheid zal toelaten zowel voor Upload als voor download.
2) lager snelheid die je haalt: de download (alsook upload) snelheid die je lijn
(in de distributie kabel + je intro kabel) kan halen, (zonder onstabiel te worden),
waarop je aangesloten bent met je bbox.
Met als resultaat dat je maar als snelheid , de laagste waarde uit 1) of 2) kan halen.
Reputatie 1
Martin, bedankt voor de info, prettige feesten nog.
Comfort pack .. zone 2 85-20 profiel zojuist nog eens gemeten ... 2 TV's aan en youtube ...

ja maar niet bij iedereen hé, die hogere upload, ik heb deze hoge upload ook al gehad (30 Mbps met oud pack comfort ipv 6Mbps die normaal voorzien is voor dit oud pack comfort) en voorlopig weer niet meer.
De vaag blijft nog altijd zijn het testen die Proximus doet en gaan ze later de upload voor iedereen verhogen mss ?
of alleen verhogen voor packs tuttimus en familus en niet voor oude pack ? enz...
Dus meer vragen dan antwoorden tot nu toe :!:.
Je kan het alleen proberen om eventueel die hogere snelheid te bekomen door de TBF te starten als volgt :
Als volgt:
- Bel 0800 22424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
- Wacht tot gans op hete einde van het bericht, en sluit dan pas af.
- na enkele minuten, zal je lijn gedeconnecteerd worden.
Badge +4
Ik sync ook al op 100 / 30 maar nog nooit hoger gegaan dan 6 Mbps met mijn comfort, vind ik wel iets aan de lage kant tegenwoordig en zeker als bij veel andere providers wel een hogere Upload bieden voor zelfs een goedkopere prijs.
code:

Downstream current bit rate: 99 999 kbps
Upstream current bit rate: 29 999 kbps

Downstream max bit rate: 110 452 kbps
Upstream max bit rate: 34 807 kbps

Downstream attenuation: 16,5 dB

Downstream noise margin: 9,5 dB
Upstream noise margin: 8,5 dB

Proximus profile name: 100/30
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no


Hopen op een eindejaars (upload) geschenkje 😉
Inderdaad ik hoop het ook, maar ik heb er toch al eens mogen van proeven 😉

Reageer