Internetsnelheid


Goeiedag,

Ik zit thuis met internet dat niet door mijzelf betaald wordt maar door het werk van iemand anders (dit is al jaren zo). Wel weet ik dat mijn maximum downloadsnelheid 4,0 Mbps is en upload 0,40. Ik weet niet welk internetpakket ik heb, maar vroeg mij af hoe dit in verhouding is tot andere gebruikers.

Heeft iemand een idee wat de minimale beloofde snelheden zijn van de pakketen? Ik vind deze niet gemakkelijk terug.


Alvast bedankt!

12 reacties

Als je wilt weten of een hogere snelheid mogelijk is op uw adres doe je best eens de test zelf door te surfen naar http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank


Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?

(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)

Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)

groetjes, Elsa
Ik kom aan: • 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel).. Wat nu? Ik heb al digitale tv bij telenet
Dat is geen probleem Internet abonnement is voldoende maar omdat het werk betaalt weet ik niet hoe de vork in de steel steekt.

De migratie naar VDSL2 is normaal gratis als je de intro /vdsl2 filter ingesloten bij gratis modem bbox2.

Als je echter een bgc technieker nodig hebt is het niet gratis natuurlijk.

Dus eigenlijk zou je dit zelf kunnen aanvragen want je werkgever hoeft dit niet te weten alles wat voor hem van tel is is dat hij niet meer moet betalen !

Bel best eens naar de helpdesk 0800 22 800 voor verdere inlichtingen.

lees ook eens wat in dit verband op ricy's blog staat => http://bgctv.skynetblogs.be/#migratie2vdsl2

groetjes,

Elsa

Wat je dus wil zeggen is dat ik eigenlijk sneller internet kan krijgen dan wat ik nu heb, zonder extra kosten (buiten technieker) ?
en hoe veel zou mijn internetsnelheid ongeveer worden met vdsl2?
Inderdaad je migratie van ADSL naar VDSL2 is gratis.

je internetsnelheid zou 12 Mbps down en 1 Mbps up bedragen

Maar voor alle zekerheid bel je best naar de helpdesk want er zijn ook gevallen dat de test niet klopt maar over het algemeen mag je er op af gaan.

Ik weet niet of je de test gedaan hebt door je telefoonnummer in te voeren of door je adres in te voeren respectievellijk als klant en als nieuwe klant.

Je kan beide testen eens uitvoeren om te zien of ze dezelfde resultaten geven want er zijn gevallen waar die verschillen.

hmm, ik zou er toch maar mee opletten met zomaar iets anders aan te vragen.

Ik zou eerst eens uitspitten wat er exact vastgelegd is dat die werkgever betaald.

Kan je dit nergens op facturen vinden of zo ?


Let ook op met beloofde snelheden !

in bepaalde situaties, bvb als je te ver van de centrale woont geraak je daar nooit aan.

Ik kan namelijk maar max 4.6 Mpbs krijgen door de verre afstand en de nog niet geupgrade centrales.

Ik zou eerst eens uitspitten wat er exact vastgelegd is dat die werkgever betaald.


Je verandert wel niks aan je internet formule het is de technologie die verandert van ADSL naar VDSL2 daar je werkgever betaald voor je internet formule zal dit niks veranderen volgens mij .

TS kan altijd aan de helpdesk navragen of dit iets uitmaakt of verandert voor de werkgever als hij wenst over te stappen naar VDSL2 technologie ipv ADSL technologie.
dat heeft idd niets te maken met het internet abonnement as such, is ook geen contractverlenging

is gewoon overschakeling op een andere technologie, deze kan dan ook volledig vrijblijvend gebeuren

alhoewel de TS slechts zou kunnen genieten van de laagtste vdsl2 snelheid zou het zijn snelheid wel vervierdubbelen, dus misschien toch wel de moeite

deze migratie is bovendien volledig gratis, inclusief bbox2 en toebehoren

technieker komt er altijd aan te pas hoor, Esla - maar deze komt enkel de jumpertjes trekken, komt dus normaal niet aan huis, er is dan ook geen kost

mvg

Beste xenne ik was wel bezig over het installeren van de intro/vdsl2 splitter en als hij dit zelf kan doen en geen technieker nodig heeft daarvoor dan is het gratis anders zal hij een tussenkomst thuis van de technieker moeten betalen, als je geluk hebt doet hij het gratis.

@ TS, Nu ik toch over de installatie bezig ben van de splitter, meer info vind je o.a. op het blog van ricy hier => http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving

daar staat ook de link naar => http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf" target="_blank

groetjes,

Elsa


technieker mag bij migratrie niet aan huis komen (staat specifiek vermeld)... als hij het toch doet zal het om een paar te wisselen zijn, en dan kan je wel geluk hebben dat hij de ntp2007 plaatst. maar bij mijn weten heb je de optie niet om de technieker de intro/vdsl2 splitter te plaatsen. kan mij trouwen moeilijk voorstellen dat mensen dat niet kunnen, de binneninstallatie zelf stubvrij krijgen kan lastiger zijn, maar daar komt begacom sowieso niet in tussen

mvg
Xenne, jij kent blijkbaar niet het verschil tussen theorie en werkelijkheid !!

Maar je hebt inderdaad in theorie 100 % gelijk hoor.

Geniet nog vlug van het zonnetje want ze zal niet lang van de partij zijn vandaag,

groetjes,

Elsa

Reageer