Beantwoord

Internetradio

  • 10 October 2017
  • 12 reacties
  • 761 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Goede morgen,
Ik heb een oudere Akai internetradio die geen wifi-verbinding kan maken met met de modem (BBOX3). De melding is iets van 'Time-out tijdens het verbinden met netwerk enz. Nochtans verbind ik hier wel 2 smartphones, tablets en laptops zonder probleem.
Kan het zijn dat een router het signaal veel versterkt zodat die radio alsnog zijn werk doet?
(Van modems ed heb ik niet veel verstand...)
Bedankt!
icon

Beste antwoord door M_016 10 October 2017, 13:32

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik vraag me af of het probleem wel met je Wifi te maken heeft. Is er een mogelijkheid het toestel bekabeld aan te sluiten?

Op het internet is o.m. het volgende Akai internet radio toestel handleiding terug te vinden
http://images.elmarc.nl/AKAI/MANUALS/AKAI-AIR05W-MAN-NL.pdf
https://radios.reciva.com/
Zou het eventueel kunnen dat de www.reciva.com server - voor jou - niet meer bereikbaar is (registratie al dan niet recent verplicht)?

Indien dit het probleem zou zijn, misschien ook je radio eens korte tijd (10-15 sec) zonder stroom zetten
Eventueel ook op je radio de Wifi verbinding schrappen en opnieuw invoeren
Goede morgen,
Ik heb een oudere Akai internetradio die geen wifi-verbinding kan maken met met de modem (BBOX3). De melding is iets van 'Time-out tijdens het verbinden met netwerk enz. Nochtans verbind ik hier wel 2 smartphones, tablets en laptops zonder probleem.
Kan het zijn dat een router het signaal veel versterkt zodat die radio alsnog zijn werk doet?
(Van modems ed heb ik niet veel verstand...)
Bedankt!

Om te beginnen plaats je wifi radio eerst in het zelfde lokaal , niet te ver van je bbox.
vraagt hij om een wifi wachtwoord in te voeren?
Kijk eens in de gebruikershandleiding of je de wifi instellingen eventueel handmatig kan doen.
Een wps knop (functie) zal er misschien niet voorhanden zijn anders kunnen de wifi instellingen zo automatisch gebeuren samen met de wps functie van je bbox.
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor beide reacties.

* Bedankt voor de link naar de handleiding, maar die had ik intussen al eens vlug doorgenomen in de hoop iets te vinden van 'resetten' of zoiets.
www.reciva.com werkt nog; ik heb als proef een station toegevoegd.
* Wat betreft de plaats: ik heb de radio vlak bij de BBox gezet, handmatig geselecteerd en het wachtwoord ingegeven, maar het 'wachtlatje' blijft ronddraaien en het proces eindigt steevast met Time-out'.
Maar ik blijf zoeken.
omdat je spreekt over oudere radio zou het mss wel kunnen dat hij niet overweg kan met wifi WPA2 beveiliging .
je zou ze even bij wijze van test kunnen uitzetten > klik hier
of WPA kiezen als test.
In ieder geval ze blijven uitzetten is geen goed idee maar wel als bij wijze van test.
Reputatie 2
Badge
Dat zou kunnen; daar ken ik niet genoeg van...
Kan men dat ergens terugvinden? (Staat zoiets in de handleiding of zoek ik dan beter op het net?...)
omdat je spreekt over oudere radio zou het mss wel kunnen dat hij niet overweg kan met wifi WPA2 beveiliging .
je zou ze even bij wijze van test kunnen uitzetten > klik hier
of WPA kiezen als test.
In ieder geval ze blijven uitzetten is geen goed idee maar wel als bij wijze van test.


zo kan je al uitmaken of het er iets mee te maken heeft.
je hebt toch wel je wifi wachtwoord (passphrase) in gevoerd die op de sticker staat van je bbox3 en niet deze van je bbox3 user interfase die er ook opstaat.
Reputatie 2
Badge
Uiteraard de "wireless key", dezelfde die ik ook moet invoeren voor de laptops ed.
Misschien is er iets anders: het wifi-lampje op mijn BBox flikkert zeer dikwijls. Nu heb ik eens gelezen dat dat permanent 'moet' branden, maar dat doet het bij mij niet. Anderzijds heb ik zelf nog geen problemen ondervonden met tablet en laptop... Toch misschien een oplossing voor de radio?...
dit is normaal dat de wifi lampje flikkeren dat wil zeggen dat apparaten data transporteren.

Heb je wpa al even uitgezet als test op je bbox
via bbox interface http://192.168.1.1 als user en user wactwoord staat op sticker bbox3
verder uitleg > klik hier
Reputatie 7
Badge +4
Cfr Bol.com radio akai air05w ondersteunt Wep & Wpa; Wifi is enkel van het type b & g ( 2.4 GHz).

P.S.
Ik zie niet direct in hoe je een station kan toevoegen op de radio, zonder (via Wifi) contact te hebben gehad met de server
p.39 van manual hierboven geeft info over hoe een "factory reset" uit te voeren en info over gedetecteerde "Wifi" sterkte
Reputatie 2
Badge
Je kan via de pc surfen naar reciva, daar inloggen en zenders aanduiden. Uiteraard heb ik ze dan nog niet kunnen ontvangen (dus weet ik niet zeker of ze idd toegevoegd zijn đŸ€” ).
De factory reset heb ik idd over het hoofd gezien. Ik heb het diagonaal gelezen en gezocht op 'resetten' (niet gevonden), maar niet op factory reset.

Mijn eerste werk nu...
Reputatie 2
Badge
Bedankt!
Ik denk dat het resetten wonderen heeft gedaan!
Na enige aarzeling verbinding gemaakt met het netwerk en... muziek!
😍
daaraan zie je weer dat het niet alleen de toestellen van proximus zijn die je af en toe eens moet resetten maar ook van andere firma's 😃
Ik doe dit altijd met gelijk welk toestel als er iets niet werkt even een reset (reboot) proberen (factory reset bij sommige toestellen is maar als er echt niks wilt lukken dat ik dit doe bv een smartphone, want na zo'n reset moet je dikwijls terug van alles opnieuw invoeren of je moet regelmatig de instellingen backuppen)

Reageer