Vraag

Internetproblemen op vaste pc

  • 2 January 2017
  • 13 reacties
  • 249 Bekeken

kan er iemand mij simpel uitleggen hoe ik mijn internet moet instellen op mijn vaste pc met internetkabel had vroeger 90mbs download en 14 mbs upload heb windows hergeinstaleerd enheb nu nog 10mbs download en 5mbs upload ?

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Axel,

Je kan altijd je modem een herstarten en kijken of dat het probleem oplost. Ook kan het soms goed zijn te zien of je de laatste drivers van je netwerk kaart hebt. Mvg, Robrecht
Reputatie 6
Badge +3
Windows is misschien nog de capaciteit aan het leegtrekken om updates binnen te halen.
Kijk eens of netwerkadapter bezig is. Dmv taskmanager.
Er zijn op dit moment geen Windows updates, tenzij de gebruiker al weken achterop loopt ... en hoedanook, Windows updates hebben nooit prioriteit op andere netwerk verbindingen voor zover ik kan vaststellen. Ik heb dat alleszins nog nooit meegemaakt.
Trouwens nooit geweten dat een upload hoger ging dan 5-6 Mbps afhankelijk van het abo bij PX.
Reputatie 6
Badge +3
Windows opnieuw geïnstalleerd dus er zijn zeker updates bezig...
Reputatie 1
Er zijn op dit moment geen Windows updates, tenzij de gebruiker al weken achterop loopt ... en hoedanook, Windows updates hebben nooit prioriteit op andere netwerk verbindingen voor zover ik kan vaststellen. Ik heb dat alleszins nog nooit meegemaakt.
Trouwens nooit geweten dat een upload hoger ging dan 5-6 Mbps afhankelijk van het abo bij PX.


Upload gaat tot 15 met vectoring.

Update van de netwerkkaart drivers lijkt me geen slecht idee. Uw modem gaat niet trager worden na een update naar windows 10. Of het is puur toeval dat dit voorkomt net wanneer je een update doet.
of moet ik een inbel verbinding maken

Upload gaat tot 15 met vectoring.

Hey swa,
Bij mijn vader is dit met vectoring 20, zijn internet formule limiteert dit tot 6 Mbps.
Reputatie 4
Badge +2
PX kan nog hoger met upload speed.

Hey Contron, Is dit dan een recent nieuw VDSL2 (vectoring+dlm) profiel?
Het zone 1 profiel was toch max 20?
Reputatie 4
Badge +2
Weet niet wat voor profiel het is, het was een speedtest die ik op het werk eens gedaan heb.
Reputatie 1
Het Profiel mag dan wel 20 zijn, de max voor upload is 15.

@ Contron, Daar zeg je natuurlijk zoiets; op het werk zal het wellicht ook geen gewon residential pack zijn. En op het eerste zicht zelf een 30/30 lijn.

Max Snelheden zijjn als volgt (naargelang abbo)
RES pack max snelheden 100/15 via vectoring en FTTH 220/25
Bizz pack Max Snelheden 100/20 via vectoring en FTTH 250/30
Res pack intense is toch 100/20 of bestaat dit niet meer?
Reputatie 1
Res pack intense is toch 100/20 of bestaat dit niet meer?

Zou kunnen; ik heb het hier nu enkel over de tuttimus/familus packs. (enige nog verkrijgbare packs)

Andere packs zijn oude die niet meer te verkrijgen zijn; wat niet wegneemt daj wel gelijk kan hebben wat dat intense pack betreft.

Reageer