Vraag

Internet zeeeeer traag


Al jaren heb ik internet maxi, in theorie zou ik 100Mbps moeten krijgen, daar betaal ik toch voor.
In praktijk krijg ik echter 3.9Mbps, iets minder dus. Niet echt meer van deze tijd.

Al verschillende keren bij Proximus center langs geweest, ook al telefonisch contact gehad, maar blijkbaar kan men mij nergens helpen.

10 reacties

hoeveel je in werkelijkheid zult of zou moeten krijgen als internetsnelheid van proximus kan je hier zelf aflezen
uit de internetsnelheidstest -> http://proximus.be/internetsnelheid

het abonnement kan daar niks aan veranderen alleen verlagen (cap) indien deze internetsnelheid zou hoger liggen
Als ik dat bekijk heb ik inderdaad maar recht op 3.9Mbps, maar ik betaal wel voor 100Mbps. Daar klopt toch iets niet.

Weet iemand wat er moet gebeuren, of waar ik moet zijn, om van die 3.9 een aanvaardbare snelheid te maken?
Je kan al via een PB vragen of er op korte termijn beterschap voor u in zicht is
een privébericht aan Het Proximus Team kan je sturen via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)

Als bijkomende info kan je dit hier eens nalezen
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/onbeperkt-4g-voor-thuisgebruik-38827#post575339
Badge +4
Als ik dat bekijk heb ik inderdaad maar recht op 3.9Mbps, maar ik betaal wel voor 100Mbps. Daar klopt toch iets niet.

Weet iemand wat er moet gebeuren, of waar ik moet zijn, om van die 3.9 een aanvaardbare snelheid te maken?

Gebruik je alles van het Maxi pakket ? misschien ook even bij stilstaan of je meer dan 150 GB per maand verbruikt of niet ?
Anders kan men evengoed een lichter pack nemen, vb startpack, je zou dan minder betalen voor bvb 50 a 60 Mbps....

groeten
kan je dan nog altijd een een oud pack kiezen?
maar je bedoelt een internet abonnement waarschijnlijk -> Internet abonnementen
Badge +4
Geen oud pack kiezen , maar je kan nog altijd een start pack nemen met dus TV , telefoon en internet start voor 58,95 €

https://www.proximus.be/nl/id_cr_other_packs/particulieren/producten/andere-producten/packs/andere-pack-combinaties.html
Ok
maar mss moet je dan toch ook nog weten of de vraag stellen, als je nu op je pack maxi of comfort korting krijgt (bv 10%) , je deze ook nog krijgt bij het start pack van 58,95 Euro ?
Een pack met TV nemen zou niet slim zijn, ze hebben me al meegegeven dat mijn lijn te traag is voor TV, dus betalen voor TV en het niet kunnen gebruiken is helemaal gek.

Trouwens ik wil een betere lijn en dan wil ik daar gerust de prijs voor betalen. Maar nu betaal ik voor iets wat ik niet krijg. Kun je vergelijken met het kopen van een auto; je moet de volle pot betalen, maar als ze die leveren heeft die geen wielen en geen zetels, omdat ze in de garage waar ik hem gekocht heb dat niet kunnen installeren.
Het zou van proximus uit niet meer dan eerlijk zijn dat ze dan ook maar 3.9% van de prijs aanrekenen ipv 100%.
Dat is net het zelfde geval met mensen die op VDSL zitten, zowel de klanten die op de laagste als op hoogste VDSL snelheid zitten betalen evenveel voor hun abonnement want er wordt inderdaad geen rekening gehouden met de lijnsnelheid waarop je bbox kan synckroniseren.
Badge +4
Een pack met TV nemen zou niet slim zijn, ze hebben me al meegegeven dat mijn lijn te traag is voor TV, dus betalen voor TV en het niet kunnen gebruiken is helemaal gek.

Trouwens ik wil een betere lijn en dan wil ik daar gerust de prijs voor betalen. Maar nu betaal ik voor iets wat ik niet krijg. Kun je vergelijken met het kopen van een auto; je moet de volle pot betalen, maar als ze die leveren heeft die geen wielen en geen zetels, omdat ze in de garage waar ik hem gekocht heb dat niet kunnen installeren.
Het zou van proximus uit niet meer dan eerlijk zijn dat ze dan ook maar 3.9% van de prijs aanrekenen ipv 100%.

Maar je kan altijd een goedkoper abo nemen indien je niet alles gebruikt van een Maxi , zo zou je toch minder betalen voor de snelheid die je niet krijgt !

Reageer