Woensdag is Belgacom onze Bbox komen installeren voor onze internetverbinding. Aangezien ik tijdens de verbouwing niet zeker was dat we overal voldoende ontvangst van draadloos internet zouden hebben, heb ik ook UTP (RJ45) aansluitpunten voorzien in verschillende kamers. Dit zijn er 7 in totaal. Deze punten wil ik ook van internetsignaal voorzien. Als ik het NTP2007-doosje van Belgacom openvijs, zie ik rechts twee klemmetjes: boven groen (tel) en onder blauw (DSL).
- Kan ik de UTP-aansluitpunten van internet voorzien door ze op het blauwe DSL-klemmetje aan te sluiten (dus nog vóórdat het signaal door de bbox passeert)? Of heb ik pas internetsignaal ná de bbox?
- Er is mij door de installateur verteld dat aansluitpunten aangesloten op het groene klemmetje, zowel internet als telefoonsignaal zouden hebben. Klopt dat (heb het geprobeerd, maar internetsignaal lijkt niet te werken)? Mij lijkt het logischer dat aansluitpunten op het groene klemmetje enkel telefoonsignaal hebben, en op het blauwe klemmetje enkel internet.
- Als internetsignaal mogelijk is via aansluiten op het klemmetje: welke kleuren moet je juist aansluiten: blauw en wit? Maakt de volgorde uit (a-b)?
- Ik wil de verschillende kabels die naar de aansluitpunten gaan eerst onderling ‘verbinden’ met microklemmetjes (alle blauwe draden tesamen, alle groene tesamen, etc.) zodat er uiteindelijk maar één draad voor internetsignaal het doosje ingaat. Is het mogelijk om dit zo te doen of kan ik hier problemen mee verwachten (verstoring van het signaal,…)?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Bladzijde 1 / 1
Je hebt pas internetsignaal NA de bbox en dat op de PC1 en PC2 aansluitingen van je BBOX. Deze zijn uitgerust met een RJ45 connector.
Je dient de volgende kleurcode te respecteren en dus RJ45 connectoren te plaatsen op de kabels die van de verschillende aansluitpunten in je huis komen:
http://www.roli4.nl/index.php/faqs/36-netwerken/50-kleurcodecat5
Heb je met de 2 aansluitingen niet voldoende, dien je een switch te plaatsen op 1 van de PC poorten van je BBOX. DIt is een soort van 'verdeeldoos'.
De aanslutingen op de NTP2007 zijn voor het doorvoeren van het xDSL signaal naar een xDSL router (blauw) of telefoonaansluitingen (groen) en dus niet geschikt voor jouw doeleinden.
Je dient de volgende kleurcode te respecteren en dus RJ45 connectoren te plaatsen op de kabels die van de verschillende aansluitpunten in je huis komen:
http://www.roli4.nl/index.php/faqs/36-netwerken/50-kleurcodecat5
Heb je met de 2 aansluitingen niet voldoende, dien je een switch te plaatsen op 1 van de PC poorten van je BBOX. DIt is een soort van 'verdeeldoos'.
De aanslutingen op de NTP2007 zijn voor het doorvoeren van het xDSL signaal naar een xDSL router (blauw) of telefoonaansluitingen (groen) en dus niet geschikt voor jouw doeleinden.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.