Internet verbinding zeer traag

  • 1 December 2011
  • 45 reacties
  • 3658 Bekeken


Toon eerste bericht

45 reacties

Volgens mij zijn dit de resultaten via wireless dus via wifi van de bbox2 en niet via een kabel klopt dat?

dus als volgt :

bbox2[wifi] )))))))))))))))))) lucht ))))))))))))----[wifi]Laptop

en niet als volgt:

bbox2(PC1)< <---utpkabel/netwerkkabel-->>(ethernetpoort)Laptop


Download Speed: 20168 kbps

Upload Speed: 2828 kbps

Dat zijn de resultaten van de speedtest, maar éénmaal ik verplaats in huis valt de ontvangst weg tot minder dan de helft.
Het is mij niet duidelijk of je al geprobeerd hebt met een netwerkkabel de pc of laptop met de bbox2 (modem/router) te verbinden en dan een speedtest te doen want dit moet zeker in orde zijn vooraleer je verder kunt zoeken naar het probleem met wifi.

bbox2(PC1)< <---utpkabel/netwerkkabel-->>(ethernetpoort)Laptop

: speedtest doen => Resultaat ?

bij mij is het resultaat met mijn 30/6 profiel (dus zelfde profiel als u):

Download Speed: 21243 kbps

Upload Speed: 3574 kbps

maandag 5 december 2011 13:24:20
Sorry jongens maar da spel marceert hier langs geen kloten, ben deze morgen naar de winkel terug geweest in Zelzate waaze me vriendelijk in de val laten lopen hebben voor het product maar nogmaals had beter mijn oude systeembehouden. Heb hun gezegd dat de zend kwaliteit met meer dan de helft zakt kan niet, maar heb je een andere router was de vraag ik zei ja plaats die terug bij de bbox en alles zal terug gaan nu dit gedaan maar ja mijn ballen niets werkt nog. Heb ook het kanaal verzet naar een andere frec. maar nouga ballen blijft het zelfde ik zal het eens op zijn vlaams zeggen en alles met zijn kloten buiten smijten dit is nu al enkele dagen aan de gang en ben zeer ontevreden.
beste

kan je eens kijken welke snelheid je haalt als je met kabel verbonden bent? want je zit op 30/6 profiel, dus van traagheid zou geen sprake mogen zijn???

en vergelijk eens met de draadloze snelheid, pas evt. het kanaal aan.

mvg
Gewoon de verwarming wat lager zetten KnipogenLachen

mvg,
Oef met de reset te doen ben ik er nu terug ingeslaagd om op het net te geraken, zal deze middag eens uit testen hoe de kwaliteit is van de ontvangst op andere plaatsen een beetje rust want heb hier werkelijk zitten zweten. Alvast bedankt voor de info op zondag
Heb je de pc verbonden met een netwerkkabel aan uitgang PC1 of PC2 van je bbox2?

doe anders ook eens een factoryreset van de modem
het kan nooit kwaad als je dit doet zie hiervoor op mijn blog HIER
beste

probeer misschien eens de modem te resetten,

evt een factory reset volgens onderstaande procedure:

knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 20-tal seconden indrukken.


uw wireless settings gaan wel verloren na factory reset, dus u zal deze nadien terug moeten ingeven

verder staat de technische dienst, ook op zondag ter uwer beschikking, bel dan 0800 22 700

mvg
Sorry jongens maar ik nu geen ballen meer van internet heb zelf rechtstreekse verbinding met kabel gedaan maar geraak niet meer binnen, natuurlijk veel gebrom van de kinderen want ik zit hier nu met een usb stik voor netwerk , kan zelfs niet meer binnen geraken op de 192.168.1.1 pagina reden ?????

Was kennelijk beter op mijn oud systeem blijven draaien, begin hier redelijk wanhopig te worden van al dat gedoe
probeer eens pc/laptop met kabel te verbinden, en kijk eens welke snelheid je dan haalt....

je kan ook proberen kanaal van je draadloos signaal te veranderen, surf naar 192.168.1.1 , ga naar de advanced settings, wireless, channel & wijzig dit. vergeet niet op apply te drukken

eventueel met inSSIDer eens kijken welke signalen er in de buurt zijn en welke kanalen die gebruiken, best blijf je 2 kanalen van de rest

mvg
Hallo

Heb het gisteren avond nog eens uitgeprobeerd en de signiaal sterkte boven +/- 5à 6 meter van de router was gehalveerd, ik veronderstel dat de routers ( staat vrij op kast ) te zwak signiaal uit zenden. De kinderen zijn er niet gelukkig mee daar onze vaste PC geen internet meer heeft daar de router in de living staat. We moeten nu voor het gemak en de rust de laptop in onze living zetten. De test heb ik ook gedaan gisteren avond en die zat rond de 2,3.

Beste Zilly,


het lijnprofiel ziet er inderdaad wel goed uit. Probeer, zoals xenne vermeldt, even via netwerkkabel te testen rechtstreeks op de BBox2-modem zonder andere PC's of laptops via kabel of draadloos te verbinden.

Je mag me ook via een privé-mailbericht je Belgacom lijnnummer (telefoonnummer) bezorgen zodat ik de lijn eens volledig kan uitmeten.


Mvg

Eva van Belgacom
aan het profiel zal het allesinds niet liggen

kijk eens via http://speedtest.net/ welke snelheid je haalt

- draadloos
- rechtstreeks met kabel verbonden

meet de snelheid als tv afstaat en nullast

mvg
Ja ik surf draadloos daar hebben we toch de router voor bij gekregen en zit er +/ - 6 meter van.
Lap da ook nog, zit hier eens te kijken naar mijn faktuur online en wa zie ik dat er €5,69 aangerekend word voor verzendingskosten mee KIALA da's nogal gemakelijk je besteld in een belgacom winkel en er worden nog kosten voor gemaakt wat gaat de volgende rekening zijn?
Reputatie 7
Badge +3
Raar je zit op een 30/6 profiel dus je zit op VDSL2


Surf je mischien draadloos??

mvg,


Hoi

Downstream line rate 30064 Kbs

Upstream line rate 6048 Kbs
Reputatie 7
Badge +3
Waarschijnlijk VDSL2 nog niet geactiveerd en nog steeds op ADSL lijn .

Of een fout in de aansluiting binnen in huis met de splitter .

mmvg,

zitten jullie op adsl of vdsl2?

ga eens naar http://192.168.1.1/ en kijk eens wat er daar staat bij Downstream line rate / Upstream line rate

mvg

Reageer