Skip to main content
Roepen Daar ik gisteren eindelijk mijn TV pakket had zelf moeten gaan achter zoeken nergens melding van gekregen dat mijn pakket al 14 dagen in een KIALA punt stond te wachten. Bij bestelling nochtans de melding gekregen dat er een brief verstuurd word voor afhaling, wacht er nog achter. Na installatie kreeg ik direct van de kinderen te horen dat de verbindingssnelheid zeer traag is.Verstomd Maar inderdaad na enkele test moest ik hun gelijk gevenVerstomd had beter op mijn oud systeem blijven draaien maar ja na enele telefoons van het is een super aanbiedingSchamen kom ik van een kouwe reis thuis. Het is overal het zelfde eens je laat overhalen lig je er op, het enige dat telt is we hebben zoveel klanten en dus kassa kassa

zitten jullie op adsl of vdsl2?



ga eens naar http://192.168.1.1/ en kijk eens wat er daar staat bij Downstream line rate / Upstream line rate



mvg


Waarschijnlijk VDSL2 nog niet geactiveerd en nog steeds op ADSL lijn .



Of een fout in de aansluiting binnen in huis met de splitter .



mmvg,




Hoi



Downstream line rate 30064 Kbs



Upstream line rate 6048 Kbs


Raar je zit op een 30/6 profiel dus je zit op VDSL2





Surf je mischien draadloos??



mvg,






Lap da ook nog, zit hier eens te kijken naar mijn faktuur online en wa zie ik dat er €5,69 aangerekend word voor verzendingskosten mee KIALA da's nogal gemakelijk je besteld in een belgacom winkel en er worden nog kosten voor gemaakt wat gaat de volgende rekening zijn?


Ja ik surf draadloos daar hebben we toch de router voor bij gekregen en zit er +/ - 6 meter van.


aan het profiel zal het allesinds niet liggen



kijk eens via http://speedtest.net/ welke snelheid je haalt



- draadloos

- rechtstreeks met kabel verbonden



meet de snelheid als tv afstaat en nullast



mvg


Beste Zilly,





het lijnprofiel ziet er inderdaad wel goed uit. Probeer, zoals xenne vermeldt, even via netwerkkabel te testen rechtstreeks op de BBox2-modem zonder andere PC's of laptops via kabel of draadloos te verbinden.



Je mag me ook via een privé-mailbericht je Belgacom lijnnummer (telefoonnummer) bezorgen zodat ik de lijn eens volledig kan uitmeten.





Mvg



Eva van Belgacom


Hallo



Heb het gisteren avond nog eens uitgeprobeerd en de signiaal sterkte boven +/- 5à 6 meter van de router was gehalveerd, ik veronderstel dat de routers ( staat vrij op kast ) te zwak signiaal uit zenden. De kinderen zijn er niet gelukkig mee daar onze vaste PC geen internet meer heeft daar de router in de living staat. We moeten nu voor het gemak en de rust de laptop in onze living zetten. De test heb ik ook gedaan gisteren avond en die zat rond de 2,3.




probeer eens pc/laptop met kabel te verbinden, en kijk eens welke snelheid je dan haalt....



je kan ook proberen kanaal van je draadloos signaal te veranderen, surf naar 192.168.1.1 , ga naar de advanced settings, wireless, channel & wijzig dit. vergeet niet op apply te drukken



eventueel met inSSIDer eens kijken welke signalen er in de buurt zijn en welke kanalen die gebruiken, best blijf je 2 kanalen van de rest



mvg


Sorry jongens maar ik nu geen ballen meer van internet heb zelf rechtstreekse verbinding met kabel gedaan maar geraak niet meer binnen, natuurlijk veel gebrom van de kinderen want ik zit hier nu met een usb stik voor netwerk , kan zelfs niet meer binnen geraken op de 192.168.1.1 pagina reden ?????



Was kennelijk beter op mijn oud systeem blijven draaien, begin hier redelijk wanhopig te worden van al dat gedoe


beste



probeer misschien eens de modem te resetten,



evt een factory reset volgens onderstaande procedure:



knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 20-tal seconden indrukken.





uw wireless settings gaan wel verloren na factory reset, dus u zal deze nadien terug moeten ingeven



verder staat de technische dienst, ook op zondag ter uwer beschikking, bel dan 0800 22 700



mvg


Heb je de pc verbonden met een netwerkkabel aan uitgang PC1 of PC2 van je bbox2?



doe anders ook eens een factoryreset van de modem

het kan nooit kwaad als je dit doet zie hiervoor op mijn blog HIER


Oef met de reset te doen ben ik er nu terug ingeslaagd om op het net te geraken, zal deze middag eens uit testen hoe de kwaliteit is van de ontvangst op andere plaatsen een beetje rust want heb hier werkelijk zitten zweten. Alvast bedankt voor de info op zondag


Gewoon de verwarming wat lager zetten KnipogenLachen



mvg,


beste



kan je eens kijken welke snelheid je haalt als je met kabel verbonden bent? want je zit op 30/6 profiel, dus van traagheid zou geen sprake mogen zijn???



en vergelijk eens met de draadloze snelheid, pas evt. het kanaal aan.



mvg


Sorry jongens maar da spel marceert hier langs geen kloten, ben deze morgen naar de winkel terug geweest in Zelzate waaze me vriendelijk in de val laten lopen hebben voor het product maar nogmaals had beter mijn oude systeembehouden. Heb hun gezegd dat de zend kwaliteit met meer dan de helft zakt kan niet, maar heb je een andere router was de vraag ik zei ja plaats die terug bij de bbox en alles zal terug gaan nu dit gedaan maar ja mijn ballen niets werkt nog. Heb ook het kanaal verzet naar een andere frec. maar nouga ballen blijft het zelfde ik zal het eens op zijn vlaams zeggen en alles met zijn kloten buiten smijten dit is nu al enkele dagen aan de gang en ben zeer ontevreden.


Het is mij niet duidelijk of je al geprobeerd hebt met een netwerkkabel de pc of laptop met de bbox2 (modem/router) te verbinden en dan een speedtest te doen want dit moet zeker in orde zijn vooraleer je verder kunt zoeken naar het probleem met wifi.



bbox2(PC1)< <---utpkabel/netwerkkabel-->>(ethernetpoort)Laptop



: speedtest doen => Resultaat ?



bij mij is het resultaat met mijn 30/6 profiel (dus zelfde profiel als u):



Download Speed: 21243 kbps



Upload Speed: 3574 kbps



maandag 5 december 2011 13:24:20


Download Speed: 20168 kbps



Upload Speed: 2828 kbps



Dat zijn de resultaten van de speedtest, maar éénmaal ik verplaats in huis valt de ontvangst weg tot minder dan de helft.


Volgens mij zijn dit de resultaten via wireless dus via wifi van de bbox2 en niet via een kabel klopt dat?



dus als volgt :



bbox2[wifi] )))))))))))))))))) lucht ))))))))))))----[wifi]Laptop



en niet als volgt:



bbox2(PC1)< <---utpkabel/netwerkkabel-->>(ethernetpoort)Laptop






Ja daar ik met de kabel en niet op het net kan dan moet het zo, heb het al reeds vermeld ik word er wanhopig van heb de modem al gereset maar er komt geen verandering in. Leg me dan eens uit als ik rond de 2 à 3 meter van de vrij staande modem zit goede ontvangst heb en eenmaal van de living naar de keuken ga of in mijn traphal valt de ontvangs met meer dan de helft weg. Met de vroegere toter van LINKSYS kon ik buiten in mijn veranda en in tuin nog vol uit gaan op het net nu is het gedaan of zijn het de routers ( bbox2) die zwak zijn?


Hallo kan me iemand zeggen hoever de wifi gaat van de bbox 2, bij mij gaat het max 6 meter ver dan halveerd de ontvangst en na +- 8 is ze zeer slecht kan iemand me uit leggen hoe dit komt?


Die +/- 8 is de afstand in meters dan heb ik nog 1 balkje dus zeer slecht en dan sta ik vooraan in mijn keuken in deur opening, maar rond 17.00 stelden we nog een ander probleem vast namelijk dat we onze printer ook niet meer kunnen gebruiken daar deze in een netwerk zat aangesloten. Gebrom langs alle kanten van de kinderen dus maar beginnen bellen waar ze hun werk kunnen afprinten. Dit pakket heeft me al veel plezier gebrachtSchamen morgen ga& ik naar de belgcom winkel en ze mogen hun troep terug hebben dat ze maar alles terug op het oude systeem zetten. Ze kunnen de mensen een gunstig pakket?????? aanbieden en mooi praten maar ik heb hier al 5 dagen moeilijk heden. Hoor ze nog bezig aan de telefoon alles is gratis (maar je mag online niet naar je rekening kijken) ja de problemen en de ongemaken krijg je gratis maar zal morgen ook eens test aankoop en ombudsdienst van telecom van gans die affaire op de hoogte stellen.


Op welk kanaal staat je wifi van je bbox ingesteld ?



Surf eens naar HIER



• Advanced settings



• Wireless



• channel: ?


Sorry ricy heb al alle kanalen afgelopen en zonder beterschap( van 1 tot 13) al 4 keer naar belgacom winkel geweest en ze begrijpen het niet ze zullen het morgen middag wel begrijpen ik ben het moe hadden ze om 08.00 open geweest ging zelfs niet slapen daar ik met de nachtploeg sta.


Reageer