Beste,
Ik heb sedert kort een desktop en een laptop die draaien op het besturingssysteem windows 7. Wanneer ik de computer opstart, kan ik niet op internet. ( Heb beneden een BBOX 2 staan en daarmee wordt er verbinding gemaakt)
Wanneer ik het netwerkcentrum open en waar anders de naam staat van mijn netwerk. Staat er nu naam netwerk en is er geen verbinding. Wanneer ik mijn computer verbind met een UTP kabel krijg ik steeds dezelfde foutmelding. Ik heb daarnaast nog een laptop met Vista en Xp en hiermee kan ik wel verbinding maken.
Ik had gebeld naar de klantendienst en zij zouden enkele testen doen en binnen het kwartier terugbellen. Dit is dus nooit gebeurt. Heb dan zelf maar eens de Bbox herstart, de kanalen verandert, de voorkeursnetwerken verwijdert, .... maar niets wil lukken. Is het soms mogelijk dat de BBox niet compatibel is met WI7? Hopelijk kan hier mij iemand helpen.
Alvast bedankt
Bladzijde 1 / 1
Ik heb ook een b-box2 en een Win7 PC. Die werkt zowel met een UTP kabel als met Wifi. Ik heb ook al een netbook van mijn kozijn (met Win7) met Wifi kunnen verbinden. Dus aan Win7 kan het niet liggen vlgs. mij.
Staat je netwerkkaart waarmee je de computer verbindt met de bbox zo ingesteld om via DHCP te werken dus dat hij automatisch een IP adres krijgt van de BBOX?
Zo zal ook je laptop wifi netwerkadapterkaart wel ingesteld staan.
Zo zal ook je laptop wifi netwerkadapterkaart wel ingesteld staan.
Beste mitch,
Welk type beveiliging gebruikt u? Want als u voor een beveiliging kiest dan neemt u best WEP of WPA.
Deze zijn beide veilig en werken stabiel met Windows 7. Op deze link vindt u de werkwijze terug.
Met vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom.
Welk type beveiliging gebruikt u? Want als u voor een beveiliging kiest dan neemt u best WEP of WPA.
Deze zijn beide veilig en werken stabiel met Windows 7. Op deze link vindt u de werkwijze terug.
Met vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom.
Dag mitch
Een firewall kan ook voor problemen zorgen.
Ga naar start,configuratiescherm,netwerk en internet,netwerkcentrum, Aan de linkkerzijde druk je op adapterinstellingen wijzigen. Klik vervolgens met je rechtermuisknop op je draadloze en bedrade netwerkkaart. Kies eigenschappen. Maak van dat scherm eens een screenshot (druk gewoon op de PrtScrn toets op je toetsenbord,en plak het in paint of een ander tekenprogramma en post de afbeelding.
Met vriendelijke groeten
familievandesype
Een firewall kan ook voor problemen zorgen.
Ga naar start,configuratiescherm,netwerk en internet,netwerkcentrum, Aan de linkkerzijde druk je op adapterinstellingen wijzigen. Klik vervolgens met je rechtermuisknop op je draadloze en bedrade netwerkkaart. Kies eigenschappen. Maak van dat scherm eens een screenshot (druk gewoon op de PrtScrn toets op je toetsenbord,en plak het in paint of een ander tekenprogramma en post de afbeelding.
Met vriendelijke groeten
familievandesype
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.