Skip to main content
We hebben sinds korte tijd veel problemen met ons internet. Als mijn man online speelt, valt ons internet geregeld weg en brandt het lampje op de wifi rood. Ik heb hiervoor reeds contact opgenomen met de technische dienst en deze zei dat het te wijten valt aan IP-adressen dat in conflict gaan. Maar ik vind dit raar aangezien we dit nooit hebben als ik op internet aan het werken ben of als je gewoon lange tijd internet hebt opstaan. Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?
Dag Elise89 kan je ons via onderstaande link je klantgegevens doorgeven? Dan kijk ik dit graag voor u na. Groeten Els



https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Dag Elise89, ik heb onmiddelijk uw lijn getest en daar zie ik geen onregelmatigheden .



De rode lampjes willen zeggen dat er een IP-conflict in je netwerk zit. Vermoedelijk heb je ergens op WiFi toestellen staan die hun IP-adres niet via DHCP krijgen, maar waar je dat zelf vast hebt ingesteld. Als de bbox3 op het netwerk toestellen detecteert met hetzelfde IP-adres, gaan die lampjes rood branden. Als je naar de overzichtspagina gaat van de modem (op 192.168.1.1) kan je al je toestellen zien die aangesloten zijn, met hun IP-adres, en dan kan je de boosdoener(s) er snel uithalen.



Groeten Els
ter bijkomende info: dit probleem (wifi lampje rood) wordt ook door anderen gemeld en dit wanneer ze met een PS4 bezig zijn op het internet zelf al werkt men met DHCP dus zou ik eens proberen om an de speelcomputer een vast IP adres te geven die niet in conflict kan komen met de DHCP van de bbox dus 192.168.1.128 of hoger...
Nog bijkomende info: De rode lamp kan ook branden om volgende reden >

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/rood-lampje-internet-bij-de-game-call-of-duty-ww2-41415

Reageer