Beantwoord
Internet valt weg
We hebben sinds korte tijd veel problemen met ons internet. Als mijn man online speelt, valt ons internet geregeld weg en brandt het lampje op de wifi rood. Ik heb hiervoor reeds contact opgenomen met de technische dienst en deze zei dat het te wijten valt aan IP-adressen dat in conflict gaan. Maar ik vind dit raar aangezien we dit nooit hebben als ik op internet aan het werken ben of als je gewoon lange tijd internet hebt opstaan. Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?
Beste antwoord door ElsJ
Dag Elise89, ik heb onmiddelijk uw lijn getest en daar zie ik geen onregelmatigheden .
De rode lampjes willen zeggen dat er een IP-conflict in je netwerk zit. Vermoedelijk heb je ergens op WiFi toestellen staan die hun IP-adres niet via DHCP krijgen, maar waar je dat zelf vast hebt ingesteld. Als de bbox3 op het netwerk toestellen detecteert met hetzelfde IP-adres, gaan die lampjes rood branden. Als je naar de overzichtspagina gaat van de modem (op 192.168.1.1) kan je al je toestellen zien die aangesloten zijn, met hun IP-adres, en dan kan je de boosdoener(s) er snel uithalen.
Groeten Els
Bekijk origineelDe rode lampjes willen zeggen dat er een IP-conflict in je netwerk zit. Vermoedelijk heb je ergens op WiFi toestellen staan die hun IP-adres niet via DHCP krijgen, maar waar je dat zelf vast hebt ingesteld. Als de bbox3 op het netwerk toestellen detecteert met hetzelfde IP-adres, gaan die lampjes rood branden. Als je naar de overzichtspagina gaat van de modem (op 192.168.1.1) kan je al je toestellen zien die aangesloten zijn, met hun IP-adres, en dan kan je de boosdoener(s) er snel uithalen.
Groeten Els
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.