internet trager dan zou moeten

  • 23 June 2011
  • 14 reacties
  • 1739 Bekeken

Beste,

Ik heb een internet intense abonnement. Ik haal slechts een downloadsnelheid van 18,55 Mbps en een uploadsnelheid van 1,86 Mbps.

Eigenlijk zou ik een downloadsnelheid van 30 Mbps en een uploadsnelheid van 4,5 Mbps moeten hebben.

Ik haal dus eigenlijk te trage snelheden dan waarvoor ik betaal... Hoe is dit mogelijk?

Danku,

Kebyar.

14 reacties

beste

mogelijks zit u niet op het snelste vdsl2 profiel. het profiel is afhankelijk van plaatselijke factoren, zoals de lijnverzwakking & afstand tot de ROP

u kan uw profiel zien door in de webinterface van uw modem in te loggen via http://192.168.1.1 bij downstream & upstream

ik vermoed dat jij op 20/2 profiel zal staan

indien dit klopt zou u een downgrade in overweging kunnen nemen

mvg
Beste Xenne,

Waar kan ik deze gegevens vinden op de link?




































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 27.0 dB
Downstream line rate 20056 kbps
Upstream line rate 2040 kbps
TX total power -21.4 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay
3.5 ms


Danku,

Kebyar.
beste

dank voor de gegevens te posten, onderstaand uw profiel

Downstream line rate 20056 kbps
Upstream line rate 2040 kbps

inderdaad een 20/2 profiel zoals ik veronderstelde, daarmee kan u inderdaad de Intense snelheden niet halen.

u zou een downgrade van uw abo kunnen overwegen, evt met de optie onbeperkt

mvg
Inderdaad,

Ik ben oorspronkelijk gestart met een abonnement comfort. Op een bepaald mometn zie ik dat facturatie overgeschakeld is naar internet favorite. Mijn internet verbinding is trager dan ooit , soms enorm traag. Was gisteren bij kenissen op internet, hebben, zelfde abonnement, betalen evenveel, maar hebben een enorme snelheid. Blijkt dat zij op vdsl2 zittten en ik op adsl. Net contact opgenomen met belgacom met de vraag om mij over te schakelen naar vdsl2. Blijkt om technische redenen niet mogelijk te zijn !!!! Dus ik betaal al maanden hetzelfde als mijn vrienden voor een veel mindere dienst ???? Dit vind ik het toppunt !!! Belgacom heeft mij deze dienst dus aangepraat , goed wetende dat zij mij geen waar voor mijn geld kunnen geven ??? Denken ze hun klanten zo dom te houden ??? Is inderdaad een tijdje glukt !!! Heb begrip voor technische tekortkomingen, maar dan moet dat financieel vergoed worden !!!

Bij telefonisch contact met helpcenter, krijg ik enkel als antwoord dat zij geen verdere informatie kunnen geven en ook gaan facturatie van 2010 kunnen nakijken ???? Als ik vraag om mij door te vinden met iemand die mij wel kan helpen, blijkt dit niet mogelijk ???? Als ik vraag aan wie ik een mail kan sturen met mijn vragen , blijkt dit ook niet mogelijk ?????

Van onwil gesproken ???

Wat nu ???,


Naar welke optie zou ik dan downgrade zodat ik de voorgeschreven snelheid van het abonnement kan halen?

Danku,

Kebyar.
beste

met uw huidige profiel kan u in principe aan 20mbit downloaden en 2mbit upgraden

de favorite specificiaties zijn 25/3,5
de comfort specificaties zijn 12/1,5

dus een downgrade naar favorite ga je niet merken, toch niet als je de optie onbeperkt erbij neemt
met comfort ga je iets trager surfen

bij downgrade gaat er een nieuw jaarcontract in

succes met uw beslissing

mvg
Oke bedankt,

Dan kan ik beter van provider veranderen om snel internet te verkrijgen.

Danku,

Kebyar.
20/2 is toch niet echt traag lijkt me

de concurrentie kan op papier sneller lijken, maar heeft deze week voor het eerst openlijk moeten toegeven traffic shaping toe te passen. dit om hun overbelaste nodes wat te ontlasten. bovendien zit je ook niet goed als je écht onbeperkt internet wil

maar ik wens u succes met uw beslissing

mvg
Beste Xenne,

Sorry maar zou u mij kunnen zeggen wat traffic shaping is?

Danku,

Kebyar.
beste kebyar

de naam zegt het eigenlijk zelf, men gaat het internet verkeer regelen, ttz de belasting op het netwerk beheren (traffic management). om te voorkomen dat een bepaald type dienst het netwerk dusdanig overbelast dat het andere gebruikers gaat hinderen gaat de provider overgaan tot het inperken van dit type verkeer.

nu concreet knijpt telenet p2p dicht (naar eigen zeggen) om de klant de beste surfervaring aan te bieden. 't is bekend dat het netwerk van telenet op sommige nodes zwaar overbelast is, vandaar wellicht deze maatregel.

mvg
grappig, bij telenet geven men dit niet toe, ook worden de verbindingen geshared, d.w.z. dat je snelheid naar beneden gaat naargelang het aantal internet verbindingen dat online is in je buurt, kan dus trager zijn dan belgacom internet, indien je dan ook niet naar Dig-Tv kijkt op dat moment.

De concurrentie zegt altijd dat het beter en sneller is totdat je te veel technische vragen steld, dan gooit men gewoon de hoorn op (Telenet)

Ook scarlet, mobistar, etc...bieden alle dig TV aan, maar als er een probleem is word je van de ene firma naar de andere gestuurd, het ligt nooit aan hun zelf.

jack
jack, telenet heeft deze week toegegeven van traffic shaping toe te passen, terwijl ze er al jaren van verwacht werden het te doen. ze zeggen wel dat het bij wijze van test is, en voorlopig hebben ze enkel toegegeven bij p2p.

http://datanews.rnews.be/nl/ict/nieuws/nieuwsoverzicht/2011/06/23/telenet-knijpt-p2p-verkeer-af/article-1195043219619.htm

mvg
Read it and weep: http://www.tik.be/past-telenet-traffic-shaping-toe-update

(of juich, als je niet bij Telenet zit)

Daar sta je dan met uw $$$ Fibernet 100... Ik moet er alleszins goed mee lachen.
nog een artikeltje

http://standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=J73BOHM5

inclusief leuke cartoon;)

mvg

Reageer