Skip to main content
Hallo,

Een paar weken (maanden) geleden had ik hevige problemen met internet. Ik kon mij maar af en toe verbinden met internet en als ik verbonden was was de downloadsnelheid heel traag (50 kbs bij torrents of gewone downloads).

Ik ben toen naar een Belgacom shop geweest en ze hebben mij uitgelegd dat het probleem voornamelijk aan mijn modem lag. Ik heb dan ook direct een pack genomen met internet (Favourite), Belgacom Tv en telefonie.

Na lang wachten ( 2 weken) is er toch een Belgacom technici komen aanbellen om alles te installeren. Men heeft mij toen ook wijsgemaakt dat ik mijn downloadsnelheid aanzienlijk in de lucht zou zien gaan met dit nieuw abonnement/modem (b-box 2)

Nu, ik heb juist dezelfde downloadsnelheden als voor ik problemen kreeg met internet. Speedtest geeft dit weer:

Ping: 40 ms

Download Speed: 1.37 Mbps

Upload Speed: 0.42 Mbps

Deze waarden lijken mij toch wel zeer laag...

Ik heb iets vernomen over VDSL 2 of zo, en heb de test gedaan en blijkbaar kan ik 2 tv's aansluiten maar niet HD.

Is er een manier om mijn downloadsnelheden te doen stijgen of zou ik gewoon beter downgraden naar een lager abonnement? Ik heb momenteel Favourite, maar ik zou niet echt naar Comfort willen overstappen aangezien ik veel download ivm werk, maar ook vrije tijd..

Heeft er iemand een oplossing?

P.S.: Ik veronderstel dat er al veel posts aanwezig zijn hierover, maar ik heb echter niet de tijd om deze allemaal door te nemen. Alvast mijn excuses daarvoor.

MVG

Je zit waarschijnlijk nog op ADSL

Bij VDSL2 moet je ofwel 30Mbps halen, ofwel 20Mbps ofwel 16,5Mbps

afhankelijke van je afstand tot de ROP (glasvezelcabine).

Heb je al eens gekeken wat BGC aangeeft wat de mogeliijkheden zijn voor u,

Kijk hiervoor eens hier als je test wilt doe http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid

Als ik de test doe, staat er gewoon dat ik 2 tv's kan aansluiten, maar geen enkele in HD.

Vermoedelijk trekken je torrents een deel van je verbinding dicht.

Log eens in op 192.168.1.1 en post eens je downstream snelheid.

Post ook eens je logon, zodat Eva kan nakijken of je effectief op VDSL2 kan aangesloten worden.

Blijkbaar zit je met ADSL2+ mss eens bellen naar 0800 22 800 en vragen of er VDSL voor u mogelijk is binnenkort .

4640 kbps is mijn downstream. Heb echt geen flauw idee wat dat is en als het veel/weinig/goed is.

Welke gegevens moet ik dan aan Eva geven?

je logon is je gebruikersnaam die je aan Eva kan doorgeven, zodat zij kan nakijken of er VDSL2 kan aangesloten worden bij u.

afhankelijke van je afstand tot de ROP (glasvezelcabine) en lijnverzwakking, kan je bij VDSL2 ofwel 30Mbps halen, ofwel 20Mbps ofwel 16,5Mbps halen (bij u is dit veel lager omdat je op ADSL2+ zit)

Je zit blijkbaar nog op ADSL.

Vermoedelijk is er wat mis gelopen met de omschakeling (indien men zei dat je hogere snelheden ging halen) naar VDSL2.

Bel eens met 0800 22 700 en vraag of je kan omgeschakeld worden op VDSL2.

Indien niet... schakel je best over op 'comfort'

Kan er iemand me vertellen sinds wanneer ADSL2 beschikbaar is bij Belgacom?

grts

Reageer