Internet stabiliteit

  • 1 December 2010
  • 5 reacties
  • 483 Bekeken

Hey, gebrnaam : fc896381 id : 038876461

Ik heb onlangs een nieuwe installatie van Belgacom VDSL 2 ( heb dit gecheckt, en kwam er in aanmerking voor)

Buiten het feit, dat ik de genoemde snelheid niet haal, valt de verbinding dagelijks ook weg.

Het rare hieraan is, als ik Xbox speel/digitale TV kijk en dergelijke..dan lijkt het alsof de verbinding blijft.

Maar op de PC, valt hij regelmatig weg. (aanmelden op Xbox lukt ook soms niet).

Nu, ik dacht eerst dat het aan de computer lag, maar een 2de computer op het netwerk heeft hetzelfde probleem.

Netwerkverbinding herstellen zorgt dan weer dan er weer internet is voor enkele minuten.

Ik heb enkele dagen geleden technieker laten langskomen, en die vertelde me dat het de netwerk kaart was.

Wat mij ergens niet logisch was, aangezien beide PC's er problemen mee hebben.

Toch vervangen, in de hoop van maar nog steeds geen oplossing.

Wat mij het logischste lijkt, is dat er een probleem is met de hoofdlijn/modem of instelling van de netwerk.

Heb nog eens een technieker laten langskomen, die zou morgen voormiddag moeten langskomen...maar als dit probleem blijft voortdoen, vrees ik dat ik men abbonement zal moeten opzeggen.

Enige hulp zou welkom zijn hiermee

5 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Kan je meer informatie geven? Is VDSL2 geactiveerd of kom je in aanmerking en is de omschakeling nog niet gebeurd?

W
ik zit met identiek hetzelfde probleem sinds de laatse 2 weken (heb 3 pc's geprobeerd, 2 laptops en 1 desktop - op 't werk lukt het wel... dus dat argument gaat ook al niet op "netwerkkaart" - heb bovendien geprobeerd met kabel = idem probleem blijft ), tv valt ook al eens weg - op de helpdesk geraak je gewoon niet binnen. Povere service, ik heb internet nodig om via thuis op mijn werk mailadres binnen te geraken - moet dit regelmatig kunnen raadplegen. Werk in de scheepvaart..... à la minute. Als dit zo onbetrouwbaar blijft.... ga ik overwegen om over te stappen, ben nochtans al jaren trouwe klant, rekening 179 euro ontvangen ..... zal die mss niet betalen dan beweegt er mss iets !!!!
Reputatie 2
Badge +1
Ik vrees dat als je internet echt belangrijk is dat je idd beter een leased line optie kiest met een SLA...

alle gekheid op een stokje... maar er zijn dan andere oplossingen! Ik zit in de medische wereld waar laten we het zeggen ook 'belangrijk' is en 'dringend' maar daarvoor zijn er dus ook oplossingen.

Niet betalen zal je in ieder geval geen stap verder helpen. Wacht nu eerst de technieker af en hou ons op de hoogte.

Zit je al op VDSL2???
@Mike

Kan een fout zijn aan de bbox, of een configuratieprobleem op uw pc, moeilijk te zeggen.

Post anders eens de output van "ipconfig /all" op het ogenblik dat je problemen hebt.
(Start --> Uitvoeren --> typ "cmd" --> typ "ipconfig /all" in het commandovenster)
Ik vermoed dat het probleem nu opgelost is.

Probleem zat hem hier : Recorder stond boven, dus de enigste manier hiervoor was : Kabel in een switch steken, zodat ik deze kon connecteren.

Blijkbaar was dit niet echt aangeraden, en mag je je recorder niet in dezelfde switch pluggen als je internet.

Verklaarbaar dat je hierdoor conflicten krijg, nu even de recorder uitgetrokken en het internet blijft stabiel blijkt me voorlopig.

Dus, hint : gebruik geen switch voor je digitale TV.

Nu zat ik nog wel met de vraag : aangezien ik al een ethernet kabel heb liggen door de muur, kan ik deze wel gebruiken, moet hem alleen apart aansluiten vermoed ik.

Maakt het uit wat voor koppelstuk ik gebruik? Ethernet of moet het een specifiek koppelstuk zijn?

Iemand die me hier meer info kan geven? ik merkte ook dat er (vroeger) koppelstukken bij de installatiedoos zaten, maar deze zitten er niet meer in.

Geen ISDN koppelstuk heb ik gehoord.

Hartelijk dank voor de hulp (en wil even vermelden dat de laatste installateur die we hebben gekregen enorm tevreden over ben.)

Reageer