Internet soms verschrikkelijk traag

  • 10 June 2011
  • 11 reacties
  • 1008 Bekeken

Hallo,

Soms is mij internet ( FB528945 internet favorite) enorm traag.

Kan hij met moeite een youtubefilmpje openen of google.

Iemand idee aan wat dit zou kunnen liggen ?

vriendelijke groeten

11 reacties

beste

log eens in op de modem via http://192.168.1.1 en kijk eens wat je profiel is

mvg
Wat bedoel je met profiel ?

user name : fb528945@skynet ?

mvg
Doe het volgende eens, misschienheb je hetzelfde probleem als ik....tenminste zou moeten als je via dezelfde ingres router passeert.

> start knop
> uitvoeren of run (afhankelijk van de taal)
>cmd [enter]

dos window gaat open, geef daar in:
tracert 74.125.230.132

en druk enter. post het resultaat hier. (kopiëren in dos is met de rechter muisknop, dan mark selecteren. Alles aanduiden en rechtermuisklik. Dan hier paste)
Ik zit met mac.

Last login: Sun Jun 12 09:45:07 on consoleMacBook-Pro-van-Simon-Van-Orshoven:

~ simonvanorshoven$ tracert 74.125.230.132-bash:tracert: command not found

MacBook-Pro-van-Simon-Van-Orshoven:~ simonvanorshoven$
Reputatie 2
Badge +1
Bekijk eens via 192.168.1.1 - status je down/upload snelheid. Dat kan al heel wat info geven over de technologie waarop je bent aangesloten en dus ook de snelheid van je internetverbinding.
Reputatie 2
Badge +1
Je zit op ADSL met een sync van 4,6Mbit.
Bel eens met 0800 22 700 met de vraag of je aansluitbaar bent op VDSL2, dat snelheden mogelijk maakt tot 30Mbps.

Je kan zelf ook reeds een eerste test doen door de beschikbaarheidstest te doen op www.belgacomtv.be. Indien HD mogelijk is, ben je aansluitbaar op VDSL2.
Heb die test al gedaan en dat is niet beschikbaar ik onze straat.

mvg,

simon
Reputatie 2
Badge +1
Post eens je logon, misschien dat Eva kan nahoren of er een overschakeling op ADSL2+ mogelijk is.
je kan sowiezo eigenlijk beter downgraden naar comfort, je zal minder betalen om even traag te surfen (opgelet, nieuw jaarcontract!)

met uw adsl lijn is er op het eerste zicht precies wel niets mis, dus uw extreme traagheid zal andere redenen hebben vermoed ik

mvg
Reputatie 6
Badge +3
Dag Van Orshoven

Probeer eens even de tijdelijke internet bestanden van je internet programma te verwijderen. Hier kan je zien hoe dat je dit moet doen.

Wat ook kan helpen is gedurende 15 minuten de stroom adaptor van je Philips Modem uit te trekken en nadien weer in te steken. Zorg er ook voor dat je de laatste versie van Flash player op je mac geïnstalleerd hebt.

Mvg

familievandesype
Zo doe je het voor mac:

1. From your hard-drive, open the Applications folder, and click to open the Utilities folder.
applic
2. Double-click Terminal.
terminallink
3. Enter traceroute followed by 74.125.230.132
terminal example
4. Check for times between hops that are greater than 200 ms or that return asterisks (*) which indicate that your request has timed out.
tracerout

Reageer