Hallo,
Ik ben onlangs overgestapt van ADSL naar VDSL2, zodat mijn ouders meer kanalen konden ontvangen met Belgacom-tv.
Als ik mijn internet snelheid vergelijk t.o.v. kennissen die hetzelfde pakket hebben bij Belgacom, bemerk dat hun snelheid beduidend hoger is.
Ik heb sommige mensen horen zeggen dat het aan de bedrading kan liggen, maar hoe test ik de bedrading in mijn huis? Wat zijn mijn opties?
Resultaat van lijn-test: http://i1147.photobucket.com/albums/o557/GDeglorie/lijnhd.png
Snelheden zoals aangegeven door mijn bbox: http://i1147.photobucket.com/albums/o557/GDeglorie/linestatus.png
Werkelijke snelheidstest: http://i1147.photobucket.com/albums/o557/GDeglorie/snelheidwerkelijk.png
Mvg,
Gaetan
je staat blijkbaar nog op een repair profiel (9/0.5)
kan aan een fout in de bekabeling zitten (binnen of buitenshuis) of kan ook zijn dat niet alles volgens de regels van de kunst is aangesloten?
als alles volgens jou oké is kan je bellen naar 0800 22 424 voor een automatische lijntest en zo kan je van repair vanaf geraken
als het niet lukt moet je contact opnemen met technische dienst want dan moet er technieker aan te pas komen, maar zeker zien dat fout niet in je eigen binneninstallatie zit, anders ga je betalen voor die interventie
mvg
kan aan een fout in de bekabeling zitten (binnen of buitenshuis) of kan ook zijn dat niet alles volgens de regels van de kunst is aangesloten?
als alles volgens jou oké is kan je bellen naar 0800 22 424 voor een automatische lijntest en zo kan je van repair vanaf geraken
als het niet lukt moet je contact opnemen met technische dienst want dan moet er technieker aan te pas komen, maar zeker zien dat fout niet in je eigen binneninstallatie zit, anders ga je betalen voor die interventie
mvg
Ik heb de VDSL splitter op de inkomende lijn geplaatst waarna 1 telefoonlijn (vanuit de DSL uitgang) naar mijn kamer loopt. Zijn er voorwaarden op welk type kabel ik mag gebruiken want anders denk ik niet dat ik iets verkeerds gedaan heb aan de bekabeling.
Mvg,
Gaetan
Mvg,
Gaetan
Ik heb zojuist 0800 22 424 gebeld, en de lijntest laten uitvoeren.
Mijn profiel lijkt nu op 20/2 te staan, nogmaals bedankt!
Mvg,
Gaetan
Mijn profiel lijkt nu op 20/2 te staan, nogmaals bedankt!
Mvg,
Gaetan
oké Gaetan, 't is nu afwachten of het zo blijft hé
anders onderstaande gids nog eens grondlig doornemen:
http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf
die kabel die naar uw kamer loopt is dat voor telefoon of voor internet?
mvg
anders onderstaande gids nog eens grondlig doornemen:
http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf
die kabel die naar uw kamer loopt is dat voor telefoon of voor internet?
mvg
Gaetan, ter info: op ricy's blog kan je nog wat vinden in verband met de aansluiting
:==>>>> http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving
groetjes, Elsa
:==>>>> http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving
groetjes, Elsa
Beste Gaetan,
3 jaar geleden zat jij met je repair-profiel al op een hogere snelheid dan wat Proximus mij vandaag de dag kan aanbieden, i.e. ADSL aan 6/0.5
De 20/2 die bij jou niet veel later volgde, daar kunnen wij alleen maar van dromen vandaag anno 2016. Wij betalen vandaag €63,95/maand voor ADSL, hoeveel betaalde jij 3 jaar geleden voor je VDSL?
3 jaar geleden zat jij met je repair-profiel al op een hogere snelheid dan wat Proximus mij vandaag de dag kan aanbieden, i.e. ADSL aan 6/0.5
De 20/2 die bij jou niet veel later volgde, daar kunnen wij alleen maar van dromen vandaag anno 2016. Wij betalen vandaag €63,95/maand voor ADSL, hoeveel betaalde jij 3 jaar geleden voor je VDSL?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.