Internet 's nachts uitzetten

  • 17 September 2014
  • 13 reacties
  • 1284 Bekeken

Kan ik de bbox via een applicatie uitschakelen tussen bepaalde in te stellen tijdstippen. Ik wil vermijden dat de ganse nacht door gegamed wordt.

13 reacties

Een mogelijke oplossing:



Probleemstelling:

na een bepaald uur zou ik graag hebben dat er op de laptop niet meer gesurft kan worden

enkel nog op mijn vaste pc, dit om het surfgedrag in te perken van mijn kinderen


Mogelijke oplossing:


Via advanced settings -> firewall -> access control -> new entry


In het dropdown menu adress kies je de PC die moet geblokkeerd worden

( zorg er wel voor dat de laptop verbonden is met de bbox via utp netwerkkabel;

het mag ook draadloos, dan staat zijn SSID naam in de lijst
),

in het menu shedule kies je 'specify shedule', klik dan op add

en in de volgende schermen kan je dagen en uren specifiëren.


Maar : Na het ingeven van de tijden (start time/end time) moet je

in alle vorige schermen nog eens OK drukken (4 maal), tot je terugkomt in het

beginscherm 'Acces Control' , daar moet je nog op 'apply' drukken.


Opmerking:

- je zal het moeten instellen voor alle PC’s die je wil beperken

- Best ook je pc's een vast IP adres geven

Ja,als jij die stekker uit dat stopcontact trekt heb jij geen verbinding meer met het netwerk.Maar denk er ook aan dat je dan geen tv hebt en dat wanneer iemand weet hoe het moet, het geen probleem is om het te herstellen,want ik denk niet dat je internet afhankelijk kan uitschakelen.
Nog ter info :



Belgacom biedt ook een andere oplossing:

•Norton Multi Security, waarmee tot drie toestellen (pc, Mac, Android of iOS)

kunnen worden beveiligd. De oplossing bevat ook de functie 'ouderlijk toezicht'

voor computer. De klant zal dan niet alleen over beveiligde toestellen beschikken,

maar ook zijn kinderen veiliger kunnen laten surfen.

• Norton Mobile Security, om een smartphone of een tablet (Android of iOS) te beveiligen.

Deze twee aanbiedingen kosten respectievelijk € 5 en € 2 per maand.

met de bbox3 kon ik elke laptop/pc apart instellen, zat een shema op voor de kids.


maar vind het niet meer terug op de bbox3, is die functie er afgehaald ?


vond het toch heel handig.


maar vind het niet meer terug op de bbox3.


Deze werd er inderdaad afgehaald bij de bbox3 en het zal wachten zijn op de volgende software update !
dan hebben ze er iets goed opstaan, en dan halen ze het er af.


waar zit de logica !! huilend
Die zit bij Belgacomduivelknipoog
normaal kun je dat instellen met ouderlijk toezicht maar zeg eerst tege je zoon of wie dan ook dat hij maar een #aantal uren op de computer mag of die afwisselt met sport/huiswerk dan is er niets aan de hand zal ie wel begrijpen. ik ben zelf een gamer trouwens

normaal kun je dat instellen met ouderlijk toezicht



hoe doe je dat dan op de bbox3


jij hebt blijkbaar een brave zoon hé justin knipoog
Ik ben de zoon haha maar mijn ouders hebben begrip voor de lange uren dat ik voor mijn scherm zit te staren omdat ik het evenwichtig combineer met sport en werk natuurlijk.




Dit is uitleg voor ouderlijk toezicht op Windows 7. http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/set-parental-controls#1TC=windows-7


gewoon eigenlijk een tijdslimiet opstellen dan, heel simpel


je kan natuurlijk ook gewoon als admin een wachtwoord op z'n computer zette en jij alleen zet dan zijn computer aan en sluit het na #uren zelf weer uit.


wat ik soms bij mezelf doe is mijn eigen limiet instellen via opdrachtprompt, dan typ ik gewoon shutdown - s -t #seconden


dus bijvoorbeeld als ik 2uur wil gamen zonder de tijd uit het oog te verliezen ga ik naar opdrachtprompt en typ ik shutdown -s -t 7200 [enter], en dan schakelt mijn computer vanzelf uit na 2 uur en kan je niet deactiveren tenzij je nogmaals in opdrachtpromt shutdown -a [enter]


( en sorry want dit antwoord hoort eigk niet thuis in een belgacom forum.. eerder meer toepasselijk bij een computer forum ) ik probeer maar te helpen he :D
Bedankt voor de feedback Justin (de brave zoon knipoog)
Die slimmer is dan de ouders.smiley
@justtin hier op het forum ben je ook niet enkel beperkt tot het plaatsen van berichten die enkel te maken hebben over een belgacomdecoder.dit mag gerust over dit soort vragen gaan of over andere.

Reageer