Beantwoord

Internet plots enorm traag

  • 31 October 2016
  • 10 reacties
  • 1144 Bekeken

beste,

mijn internet gaat plots enorm traag . Volgens test zit ik op 1,30 mbps download en 1,96 upload !!!!
icon

Beste antwoord door RobrechtB 31 October 2016, 15:14

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Mark, heb je jouw modem al eens herstart ?

Ik heb even je lijn uitgemeten en je krijgt een goed signaal binnen tot op je modem.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
dag Robrecht ,
bedankt voor de snelle reactie !
ik heb inderdaad reeds de modem voor de test even gereset...
nu onmiddellijk na uw antwoord terug een test gedaan en ik zit op : 5,62 en 4,26
raar ? toch :?
Reputatie 7
Badge +4
Is het via wifi of kabel dat je werkt ? Want de snelheid dat tot op de decoder komt is heel wat hoger als dat. Ik zal vanaf hier ook is de lijn herstarten. Mvg, Robrecht
Reputatie 7
Badge +4
Kan je het nog eens proberen en anders een reset van je modem doen ?

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Mvg,Robrecht
hi Robrecht,
nu 15,8 en 5,57. lijkt in orde nu , wat denk je ?
wel meting via WIFI ontvangst
Reputatie 7
Badge +4
Werkt je via wifi ? Want als het via de kabel is zijn de snelheden nog al aan de lage kant. Mvg,Robrecht
Reputatie 7
Badge +4
Daar het via wif is hangt de snelheid een beetje van verschillende dingen af. Indien je computer alleen maar bg wifi ondersteund dan is de snelheid redelijk normaal daar deze maximum 20 zal geven in werkelijke waarden.

Indien hij ook al N wifi aan kan is de snelheid aan de lage kant.

Wat je dan is kan proberen is een ander kanaal. http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

Mogelijk wordt je wifi een beetje gestoord door andere wifi netwerken in de buurt.

Mvg, Robrecht
bedankt Robrecht, ik zal het even uitproberen...:)
Reputatie 7
Badge +4
Je kan ook altijd eens met een lan kabel testen dan kan je de werkelijke snelheid van je lijn achterhalen ;)

Mvg, Robrecht

Reageer