Internet Overal (nieuwe formules)

  • 5 April 2012
  • 4 reacties
  • 618 Bekeken

Dat Belgacom vanaf 16/04 ook Mobiel Internet in zijn Internetabbo's aanbied, wisten de meesten waarschijnlijk al...

http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/plain-topic/p_myinternet.page

Mij al goed en wel maar...

  1. Wat met Free Mobile Internet Weekend? (int weekend en op feestdagen 500MB/maand)
  2. Goed die upgrade naar 30Mbps maar daar ben ik niks mee aangezien ik op 20/2 lijn zit. (wanneer wordt dit eindelijk eens geupgraded is al jaren zo (slecht))
  3. Wat ben je met 250MB op een maand? Ik gebruik nog beter mijn gsm als modem via Mobile Vikings! (2GB/maand)
  4. Wat wil Belgacom bereiken met al hun abbo's op te trekken naar 30Mpbs? Meer klanten die kiezen voor duurdere abbo's of net goedkopere? Overstappen van Telenet naar BGCM? hahaha laat me niet lachen, die hebben technisch nog wel wat meer te bieden, boontje komt om zijn loontje! Nog 2 maand wachten max. en telenet komt met een tegenaanbod! En volgens mij zit BGCM nu wel technisch op zijn limiet! (wie een put graaft voor een andere valt er zelf in)
  5. ....
Gelieve eerst mijn vragen te beantwoorden alvorens in de aanval te gaan op vraag 3&4.
Alvast Bedankt,

4 reacties

als je op pagina bent waar je naar verwijst moet je eens naar beneden scrollen en daar staat een zeer goeie FAQ die jouw meeste vragen zal beantwoorden

  • U hebt Mobile Internet Free Weekend?
    • Ofwel wisselt u dit tariefplan in voor de nieuwe Mobile Internet-formule waarmee u ook gratis surft tijdens de week. U kunt uw huidige simkaart behouden. Bovendien kunt u een extra simkaart bekomen om ook met uw gsm van deze bundel te genieten, zonder extra kost.
    • Ofwel behoudt u uw huidige Mobile Internet Free Weekend op uw huidige simkaart, maar dan geniet u niet van de nieuwe Mobile Internet-formule

    [/list]
    • het profiel dat je toegewezen krijgt van de DARE (afhankelijk van afstand ROP, lijnverzwakking, etc) gaat nog altijd je snelheid bepalen, als je dus op een 20/2 profiel staat ga je geen 30Mbt halen
    • 250MB op een mobiel device is wel de moeite, als je begint met tethering is het natuurlijk iets anders
    mvg
Badge +1
Hallo

1) Ofwel houd je je Free Mobile Internet Weekend(500MB) en geniet je niet van de 250MB(internet overal). Ofwel schakel je over van Free Mobile Internet Weekend(500mb) naar 250mb(internet overal).

2) Je hebt een 20/2 lijn omdat je >400m & <=700m van de rop zit.

3) Je hebt gelijk 250MB is niet veel maar je krijgt het wel zomaar voor niets bij je abbonement. Je moet het zien als een extra. En inderdaad mobile vikings is goedkopen voor mobiel internet dan belgacom/proximus maar bij mobile vikings het je op veel minder plaatsen 3g dan bij belgacom/proximus. Ook heb je op sommige plaatsen bijna geen berijk of geen bij mobile viking terwijl je dat bij belgacom/proximus niet of toch veel minder hebt. Dit zijn mijn ervaringen.

4) Ik denk dat ze al hun abbonementen hebben opgetrokken naar 30Mbps in afwachting op de 50Mbps die nu bij vele klanten wordt getest.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb ca. een half jaar geleden al een downgrade gedaan van Favorite naar Comfort (met 30Mbps had ik met 2 HD-streams van 6.5Mbps toch maar ca. 15/16Mbps voor internet over en ik had genoeg aan 100GB volume) . Nu gaat de "cap" eraf en kan ik zonder dubbele HD-streams 30Mbps halen met 150GB volume en extra Mobile volume. Start zou nu voor mij voldoende zijn, maar dat gaat niet in een pack. Over dat Mobile volume heb ik nog wel enkele vragen: die 100MB mobile volume bij Internet Comfort kan dat enkel als extra, of kan je ook afzien van een Mobile (GSM)Internet abo en genoegen nemen met die 100MB extra ? zal wel niet de bedoeling zijn denk ik....
Bedankt voor de reacties, volgens mij heeft Belgacom toch nog wat werk aan de boeg om iedereen die 30Mpbs te bieden...

Reageer