Beantwoord

Internet op kot

  • 20 July 2016
  • 8 reacties
  • 591 Bekeken

We willen 17 kamers voorzien van internet en de gedeelde ruimtes van WiFi.
Welk abonnement nemen we best en hoe configureren we dit best.
Doel moet zijn dat er steeds een goede connectie mogelijk is.

Een voorstel is om op elk verdiep (3) een netwerk te plaatsen.

Hans
icon

Beste antwoord door Elsa 20 July 2016, 23:20

Bekijk origineel

8 reacties

Ik denk dat het al in eerste instantie van belang is van te weten op dit adres welke vdsl snelheid Prox kan aanbieden
Op ieder verdiep met een router werken die je aansluit op de bbox om zo een apart netwerk per verdiep te hebben en verder met access points voor wifi ....
Misschien ook om goede ideeën te krijgen eens parallel de vraag stellen op userbase.be/forum
ik heb daar als ik het goed voor heb vroeger ook nog dergelijke vragen en voorstellen tegen gekomen
en ondertussen kunnen ze mss ook hier van proximus uit een voorstel doen.
of ook raad vragen op de klantendienst 0800 22 800 of ze hiervoor kant en klare oplossingen hebben of kunnen aanbieden, installeren enz....
Reputatie 4
Badge +2
Met een 24 port switch en een accespoint moet dit gaan.
Wrm zou je nog een extra router achter de BBox zetten Elsa ?
"Een voorstel is om op elk verdiep (3) een netwerk te plaatsen."
mss wordt hiermee bedoelt aparte netwerken ?
Met 3 netwerken bedoel ik 3 abonnementen, zodat we 3 x een snelle verbinding krijgen ipv 1?
Klopt dit? Iemand gaf aan dat best elke kamer een eigen abonnement neemt. Dat lijkt me dan weer duur en overbodig.
Als je er nu vanuit gaat dat je met 1 abonnement zou werken dan ga je deze internetsnelheid die proximus kan aanbieden op dit adres met zijn 17 moeten delen.
Deze internetsnelheid die prox je kan aanbieden op dit adres, kan je hier ontdekken => internetsnelheid
dus check al eerst eens wat dit geeft.
NB: hier is er ook al iemand mee bezig geweest precies => https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=43232&start=20#p580985
of je er iets aan hebt weet ik niet maar ik geef het je als info mee.
Reputatie 6
Badge +3
hoe ziet de kabel eruit die binnenkomt van Belgacom/Proximus? Is dit 1 kabel met slechts 2 of 4 koperdraadjes => je hebt slechts 1 aansluiting. heb je een iets dikkere kabel die in een doosje van Belgacom/Proximus gaat waar je verschillende kleinere kabeltjes ziet uitgaan? dan heb je mogelijks meerdere aansluitingen en kan je meerdere abonnementen nemen.

Ook in de eerste situatie kun je meerdere abonnementen nemen, maar dan zul je moeten zien samen met proximus om extra koperparen naar binnen te krijgen.

Voor de interne settup denk ik dat de link van Elsa zeker nuttig is.
meerdere aansluitingen, dan zullen er zeker wel Px lassers aan te pas komen
Reputatie 7
Badge +4
Dag hansvr,

Je kan steeds contact opnemen met onze dienst 0800/22800.

Daar kunnen ze je zeker alle info geven over de mogelijkheden.

Met vriendelijke groeten

Koen

Reageer