Skip to main content
Beantwoord

Internet in het buitenland


Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 54 reacties
Hoi,
Hoe komt het dat ik niet op het internet kan in het buitenland? Mobiele gegevens staat aan netwerk voorkeur op auto.M
Bellen gaat wel. En dat probleem heb ik met drie toestellen. Waar zit het probleem?

Beste antwoord door ingo

Even mee geven,
Had naar proxumis gebeld en nu bleek dat al mijn drie gsm geblockeerd waren om op het internet te gaan in het buitenland.
Ze hebben het nu veranderd en na herstart van de smartphone zou het nu moeten lukken. ?
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

26 reacties

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 15 augustus 2017
Heb je ook "Roaming" aangezet?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 54 reacties
  • 15 augustus 2017
Ja dat staat aan, alles gaat bellen sms... maar geen internet.

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 15 augustus 2017
Zet je GSM eens volledig uit en terug aan.
Je bent toch niet gedesactiveerd door Proximus, wegens oververbruik bv?

Mutlie
  • 1985 reacties
  • 15 augustus 2017
Voor wat het waard is: net terug uit het buitenland en overal Internet 4G gehad. Handig om even in de krant te kijken en voor het overige weer en verkeersinfo. Sinds lange tijd nog eens een verbruik dat 200MB overschrijdt. 😉

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 54 reacties
  • 15 augustus 2017
Nee is niet gedeactieveerd, we zijn met drie gsm,s in ons gezin met dit probleem. Alle drie bij Proxmus men zoon zijn gsm werkt het internet wel en die heeft telenet.

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 16 augustus 2017
Vanuit welk land lukt dit niet?
Wat zegt de Prox helpdesk?
'Roaming' en 'Mobiele gegevens' moeten aan.
zie https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/stel-uw-gsm-of-tablet-in.html

Martin
  • 33312 reacties
  • 16 augustus 2017
Hey Ingo,

Er zijn regelmatig klachten van problemen in het buitenland ivm roaming bv recent klachten vanuit spanje
heb je al een privébericht gestuurd zodat prox je account kan nakijken
een privébericht aan Het Proximus Team kan via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)

S1M0N3
Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 178 reacties
  • 16 augustus 2017
Het kan ook helpen om verbinding te maken met een andere provider.

Martin
  • 33312 reacties
  • 16 augustus 2017
Waarom zijn er ineens zoveel die problemen hebben in het buitenland met roaming en vroeger niet dat is de vraag !

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • 1125 reacties
  • 16 augustus 2017
Martin schreef:
Waarom zijn er ineens zoveel die problemen hebben in het buitenland met roaming en vroeger niet dat is de vraag !

Dit begrijp ik eigenlijk niet goed. Ik ben zelf afgelopen weken in Frankrijk, Italië en Nederland geweest en geen enkel probleem ondervonden. Aan de instellingen zelf is er niets gewijzigd, enkel zijn de roamingtarieven in bepaalde landen afgeschaft.
Op deze FAQ staat alle info keurig uitgelegd.
Zie ook dat je instellingen voor iOS (iPhone) en Android (Samsung, Huawei, LG, Sony,...) juist staan:


Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 16 augustus 2017
Martin schreef:
Waarom zijn er ineens zoveel die problemen hebben in het buitenland met roaming en vroeger niet dat is de vraag !

Vroeger was het peperduur, dus bijna niet gebruikt - Nu veel gebruikt = veel problemen...

Martin
  • 33312 reacties
  • 16 augustus 2017
De klachten komen ook van klanten die het vroeger ook gebruikten in hun verlof en of je het nu veel gebruikt of niet heeft daar niet echt veel mee te maken, als het van de eerste keer niet lukt als je bv in Spanje komt en het vroeger wel lukte van de eerste keer zonder dat je aan instellingen iets gedaan hebt, dan moet er toch iets anders loos zijn, maar wat dat weet ik echter ook niet?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 54 reacties
  • 16 augustus 2017
Als ik mobiele gegevens inschakel gaat roaming automatisch mee aan.
Aan de instellingen ligt het niet. Probleem is in alle landen waar ik tot nu toe ben geweest. Ik zij het al we zijn hier let drie gsm,s waar het niet werkt. Enkel internet gaat niet te verstaan. En alle drie van Proximus. Toch raar ....

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 17 augustus 2017
ingo schreef:
Als ik mobiele gegevens inschakel gaat roaming automatisch mee aan.

Op mijn GSM is dit zeker NIET zo.
'Datatoegang' (=mobiele gegevens) en 'Data-roaming' zijn op mijn LG 2 onafhankelijke instellingen in de rubriek 'Mobiele netwerken' onder 'Tethering & netwerken'
Dat 'automatisch mee aan gaan' lijkt mij vreemd. Ook op iPhone moet je deze 2 zelf aanzetten.

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 17 augustus 2017
Martin schreef:
dan moet er toch iets anders loos zijn, maar wat dat weet ik echter ook niet?

De europese providers moeten de roaming v/d vele toeristen nu bedienen met véél minder winst. Bovendien zijn deze toeristen hun eígen klanten niet. Zou dit hun dienstverlening niet op een laag pitje zetten? Winstbejag is trouwens hun grootste motief...

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 17 augustus 2017
Ingo, bel ns gratis de prox helpdesk op 0032475156000
Verschiet echter niet van wat men je daar tracht wijs te maken: veel sterkte!

Martin
  • 33312 reacties
  • 17 augustus 2017
Keoky schreef:
Martin schreef:
dan moet er toch iets anders loos zijn, maar wat dat weet ik echter ook niet?

De europese providers moeten de roaming v/d vele toeristen nu bedienen met véél minder winst. Bovendien zijn deze toeristen hun eígen klanten niet. Zou dit hun dienstverlening niet op een laag pitje zetten? Winstbejag is trouwens hun grootste motief...

ja maar dat het dan bij ene werkt en bij de andere niet en zelf na dagen lang !?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 54 reacties
  • Antwoord
  • 20 augustus 2017
Even mee geven,
Had naar proxumis gebeld en nu bleek dat al mijn drie gsm geblockeerd waren om op het internet te gaan in het buitenland.
Ze hebben het nu veranderd en na herstart van de smartphone zou het nu moeten lukken. ?

Martin
  • 33312 reacties
  • 20 augustus 2017
Dat is ook al bij velen het geval, hoe kan dat nu zo frequent voorvallen ineens ??????????

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 54 reacties
  • 20 augustus 2017
Het zit zo...ik heb de smartphone van mijn dochter in het begin van het jaar laten blokkeren om hoge kosten te vermijden, maar bij Proximus hebben ze alle smartphone,s geblokkeerd die in het paket zaten drie stuk dus.

Martin
  • 33312 reacties
  • 20 augustus 2017
Ja er kunnen natuurlijk altijd vergissingen gebeuren, maar er zijn toch opvallend veel problemen in het buitenland ook in verband met roaming en nadat prox ingrijpt is het opgelost, en dat is uiteindelijk het voornaamste dat het opgelost geraakt 😉

  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 20 augustus 2017
Bij ons heeft dit geholpen:
zet je toestel uit. neem de SIM kaart er uit. plaats ze terug en zet het toestel terug aan.

Martin
  • 33312 reacties
  • 20 augustus 2017
Er zijn verschillende redenen waarom er in het buitenland problemen zijn en als je sim geblokkeerd staat zal deze methode niet helpen, maar je moet het zeker proberen, want je weet op voorhand de reden niet waarom het niet werkt.

Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • 331 reacties
  • 20 augustus 2017
Vandaag ook iemand gehoord met geblokkeerde gsm in buitenland, ook andere gsm in pack blijkbaar geblokkeerd.
Mogelijk zelfde oorzaak: niet alleen gsm van kind geblokkeerd maar ook alle andere in het pack.
Ze moeten het nog uitzoeken.
Bedankt voor deze tip alvast.

Keoky
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 231 reacties
  • 20 augustus 2017
Via Myprox/Mijn Prod/je_GSM_nr/configureren/opties/instellingen bereik je


Bij sommige mensen staat deze blokkering allicht aan zonder dat ze dit beseffen.
Maar pasop op vliegtuig of boot, want dit valt buiten de EU (satelliet) !!!

Reageer