Internet heel traag

  • 15 August 2012
  • 28 reacties
  • 560 Bekeken

Hallo,

Ik heb internet van belgacom, en ik vroeg me af waarom mijn internet zo traag is, ik weet echt niet waarom, en deze resultaten zijn via de kabel, ik denk dat draadloos nog trager is, dus kan iemand mij helpen hiermee?

Alvast bedank

Ben

Internet snelheden : Ping ; 508 ms
Download ; 0.38 mbps
Upload ; 0.06 mbps


28 reacties

wat lees je op je webinterface van je modem af als je suft naar http://192.168.1.1

Heb je de test al uitgevoerd of er VDSL2 mogelijk is bij u ?
De test kan je doen als volgt (Bron: ricy's blog=> http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid )

Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest? (Doe ook eens de test als niet BGC klant kan soms ander resultaat geven)


klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank

(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)

Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)


groetjes, Elsa
a:3:{s:3:"url";s:25:"/files/6d691c9371/aki.bmp";s:4:"name";s:7:"aki.bmp";s:4:"size";s:5:"2.3MB";}
Ik merk hetzelfde, ik heb belgacom internet en TV, internet supertraag en TVbeeld valt soms stil en zelfs uit. Nochtans heb ik net een nieuwe b-box, geinstalleerd door een zeer vriendelijke en behulpzame technieker. Normaal ging alles nu terug sneller gaan, maar dat is dus helemaal niet zo... frustrerend. Mijn bovenbuur had dezelfde problemen en is nu overgeschakeld op telenet, hij heeft geen problemen meer en HD... vraag me af of ik dat ook moet doen...
a:3:{s:3:"url";s:28:"/files/730bf8eaf9/234567.bmp";s:4:"name";s:10:"234567.bmp";s:4:"size";s:5:"2.3MB";}
a:3:{s:3:"url";s:30:"/files/bb40fdd2a5/naamloos.bmp";s:4:"name";s:12:"naamloos.bmp";s:4:"size";s:5:"2.3MB";}
@ Ben je zit nog op een traag ADSL profiel 4,6 / 0,5 ik zou je toch aanraden om de bovenstaande reeds uitgelegdde test eens uit te voeren zodat je kan profiteren van hogere snelheden.

Nu wat het probleem betreft van je trage download ik zou de modem eens resetten (10 seconder stekker uittrekken en volledig laten opstarten)

anders ook eens de lijntest zelf uitvoeren

Bron: Ricy's blog

Test uw Belgacom lijn... ©

Hallo,

Voortaan kunnen Belgacom klanten zélf hun lijn testen via de e-Services!
We informeren u over de algemene status van ons netwerk en
doen een gedetailleerde test van uw Belgacom lijn.
Zo controleren we onder meer de configuratie van uw modem
en de kwaliteit van de verbinding.

Dankzij de lijntest zijn Belgacom klanten beter geïnformeerd in
geval van problemen en wordt het eenvoudiger om hulp te vinden.

Probeer het zelf via de e-Services (onderdeel “Mijn administratie”)
of via de rechtstreekse link:
https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myAdministration/mySelfRepair" rel="nofollow

Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom

Anders eens bellen naat de tehnische helpdesk 0800 22 800 ook in het weekend tot 22u (niet tijdens feestdagen)

groetjes, Elsa
Dan heb je geluk

• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)

dus 20 Mbps download en 2 Mbps upload

Moest ik u zijn zou ik de migratie naar VDSL2 aanvragen.

voor meer uitleg over de migratie zie blog Ricy :

http://bgctv.skynetblogs.be/#migratie2vdsl2

  • daar staat o.a:

Sedert 01 juni
https:///posts/f58c7cdabc" rel="nofollow
Activatiekost 50 euro is momenteel gratis.
De noodzakelijke
nieuwe modem VDSL2 ontvangt u gratis in bruikleen.
Wanneer u de installatie
zelf uitvoerd dient u over een installatekit
zijnde aangepast VDSL2
aansluitingspunt en VDSL2 splitter te beschikken
en deze kost sedert 01 juni
29 euro.
Een installatier door een Belgacom technicus
met inbegrip van het
boven vermelde kost 99 euro


♦ Op het moment dat u bij de klantendienst op het gratis nr.
080022800
of
in een Belgacom Center uw aanvraag
doet, krijgt u de activatiedatum meegedeeld,
deze krijgt u ook later nog per
brief.


• Via de belgacom boetiek krijg je de Bbox2 en de VDSL2 splitter TF-2007 en
aansluitdoos NTP-2007 mee.
• via de klantendienst wordt de Bbox2 en de VDSL2
splitter TF-2007 en aansluitdoos NTP-2007 opgestuurd.
(
aansluithandleiding steekt bij de BBOX2)
• De VDSL2 splitter TF-2007 en
aansluitdoos NTP-2007 kosten 29 euro

♦ omtrent deze splitter vind je meer op ricy's
blog

☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving" rel="nofollow

alsook de link naar de "aansluithanleiding". http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf" rel="nofollow



Nog dit: Als je al een bbox2 hebt en de vdsl2 filter dan kost het je helemaal niks.

Voor de bbox2 die is sowieso kosteloos (in bruikleen) het is eigenlijk voor de vdsl2 filter dat men iets aanrekent dus als je die hebt is het helemaal gratis.

Groetjes , Elsa
@ Ellen,


Ik merk hetzelfde, ik heb belgacom internet en TV, internet supertraag en TVbeeld valt soms stil en zelfs uit. Nochtans heb ik net een nieuwe b-box, geinstalleerd door een zeer vriendelijke en behulpzame technieker. Normaal ging alles nu terug sneller gaan, maar dat is dus helemaal niet zo... frustrerend. Mijn bovenbuur had dezelfde problemen en is nu overgeschakeld op telenet, hij heeft geen problemen meer en HD... vraag me af of ik dat ook moet doen...


Heeft de technieker mss de migratie naar VDSL2 in gang gestoken ? Als het dit is dan duurt het zeker een week soms langer vooraleer je omgeschakeld wordt op VDSL2.

doe ook eens de test zoals ik voor Ben uitgelegd hebt, zie hierboven.

groetjes, Elsa
Reputatie 1
Badge
In elk geval blijft het vreemd dat die speedtest dergelijke waarden aangeeft.

Ook ADSL is stukken sneller dan dit. Zeker die ping is een ramp. Die zou vlotjes lager dan 50 moeten zijn. Maar de rest is niet veel beter. Eigenlijk zou zowat alles 10 keer sneller moeten zijn (ik veronderstel dat klanten die op ADSL zitten toch altijd de volle snelheid krijgen (hier dus 4.5 Mb/s down en 0.5 Mb/s up).

Ik zou toch EVA hierover eens opbellen, want normaal is dit toch niet.

En wat die VDSL2 betreft : eigenlijk begrijp ik niet goed waarom Belgacom niet gewoon iedereen (waar het mogelijk is) overschakelt naar die VDSL2. Voor de klant heeft dat enkel maar voordelen, en daar draait het toch om. Maar voor die 29 € die het normaal kost (ADSL splitters zijn normaal niet dezelfde als die voor VDSL2), zou ik toch ook overschakelen.

Ja allemaal waar maar er zijn er ook die geen 29 euro voor over hebben, dit is dikwijls al naar boven gekomen op het forum en zeker omdat het vroeger volledig gratis was.

Daarom moet ieder dit voor zijn eigen uitmaken of hij de overstap wilt maken voor 29 euro.

De modem gratis in bruikleen maar de splitter dan weer niet!

Ik zou bvb ook geen geld uitgeven om van 30 Mbps over te stappen naar 50 Mbps en nochtans zullen er veel dit wel doen!

allemaal kwestie van smaak en goesting en gelijk ze zeggen het zit allemaal tussen je oren ;-)

groetjes, Elsa

Hallo,

Ik heb de b-box 2 al, maar ik wet niet of ik die vdsl2 filter heb,

Ben
Reputatie 1
Badge
Dus elke maand 30 € of meer enkel voor het internet uitgeven is geen probleem, maar dan die laatste 29€ (eenmalig), voor een standaard veel snellere versie zou dan te duur zijn. Rare mensen in België 😉.

Ik herinner me nog de tijd van ADSL. Toen was niets gratis. Een onnozele speedtouch home modem heb ik toen nog 189 € betaald, als ik het me nog goed herinner. Maar ik wilde niets weten van die USB-rommelmodems die Belgacom veel te lang gebruikt heeft.

Eigenlijk heb ik daar wel nooit problemen mee gehad (behalve dat het traag was, natuurlijk : maar ik heb ook nog de 56k modem gekend, dus daarmee vergeleken was ADSL hypersnel).

Is inderdaad kwestie van smaak en goesting. Ik zou ook geen geld uitgeven voor die 50 Mb/s (of nog sneller). Telenet mag van mij de snelste zijn... In de praktijk kan je die snelheden meestal toch niet gebruiken, dus wat is het punt.

Maar de snelheden waarmee Ben uit de voeten moet kunnen, daar zou ik toch ook graag verandering in zien 😉.
Patrick, vind ik ook, want als ik iets download bv een gratis verzie van office, duurt al 2 uur, en dat lijkt mij niet normaal, ik ga vanavond Belgacom bellen wat ze er aan kunnen doen.

mvg ben
waarom stap je niet gewoonweg over naar VDSL2 !?

VDSL filter ziet er zo uit : (dit vind je trouwens allemaal op ricy's blog: http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving)











SPLITTER/FILTER TF-2007
NTP2007 NTP2007


Daarvoor ga ik ook belgacom vanavond bellen, of kan ik het ook online bestellen?

Ben
Reputatie 1
Badge
Veel kans dat dat nu net is, waarom hij vanavond gaat bellen...

Je kan het ook online bestellen, maar voor een bestaande installatie is bellen gewoonlijk beter (of langs gaan bij een Belgacomshop natuurlijk).
Waar kan je het dan online bestellen? welke link? want ik kan het nl. niet vinden
Online bestellen ivm migratie naar VDSL2 daar heb ik tot nu toe nog niet van gehoord ! maar dit is dan mss veranderd !

Elsa
misschien, we zullen op het antwoord van patrick wachten he anderts bel ik gewoon over 1 a 2 uur
Beste Ben,


je lijn staat momenteel inderdaad op de hoogst haalbare snelheid (4,6Mb). De lijntest is ook volledig in orde, dus er is geen technisch probleem op de lijn zelf die dit veroorzaakt. Wel is het zo dat als je decoder van Belgacom TV aanstaat, je nog ongeveer 3Mb verliest voor het internet. Je zou in dat geval nog een snelheid van ongeveer 1,6Mb moeten kunnen halen.


VDSL2 is ook beschikbaar voor jou, dus daarmee zou je hogere lijnsnelheden moeten halen. Om de omschakeling aan te vragen naar VDSL2 kan je best bellen naar onze klantendienst op 0800/22800.


Mvg,

Eva van Belgacom
Dus Ben , niet online zoals ik al dacht !

Elsa
Hallo,

Sorry, maar ik was op vakantie voor 7 dagen, en ik had de klantendienst al gebeld, maar ze zijden daar dat dat niet mogelijk was, dus wat moet ik nu doen?
1) migratie VDSL2 aanvragen via klantendienst op het gratis nr.080022800
1a ) via de klantendienst wordt de Bbox2 en de VDSL2
splitter TF-2007 en aansluitdoos NTP-2007 opgestuurd.
( aansluithandleiding steekt bij de BBOX2)


2) in een Belgacom Center uw aanvraag doen
dan krijgt u de activatiedatum meegedeeld, deze krijgt u ook later nog per brief.
2a) Via de belgacom Center krijg je de Bbox2 en de VDSL2 splitter TF-2007 en aansluitdoos NTP-2007 mee.


• De VDSL2 splitter TF-2007 en aansluitdoos NTP-2007 kosten 29 euro

Reageer