internet favorite te "zwak" voor 3 computers en Xbox360

  • 20 November 2010
  • 19 reacties
  • 1876 Bekeken

hallo ,

Ik heb 3 computers en sinds kort een xbox360 die via wlan op internet gaat.

ik heb een internet favorit pakket, maar sinds ik de xbox 360 heb, verbuik ik veel meer per maand. (dan de standaard 100mb)

Nu was ik aan het denken om de internet favorite via een extra pack van € 10 euro per maand naar onbeperkt downloaden te veranderen. Ik zag echter dat de favorite maar voor 2 pc is. Gaat dit dan problemen opleveren en moet ik derhalve beter de internet intense voor 4 computer nemen.

Deze intense heeft ook een onbeperkte downloadlimit maar kost dan weer ietsjes meer dan de favorite met € 10,00 extra.

ik probeer op de kosten te letten, dus aub jullie eerlijke mening.!!

Ik ben trouwens tevreden met mijn download en opload snelheid.

groetjes van theco

19 reacties

Wat moet die xbox op het intenet downloaden? Speel je online games? Je zal 100Gb bedoelen zeker?

Ben je zeker dat je computer niet gehijackt is als "doorgeef" server? Of loop je zelf een aantal P2P toepassingen?
Hoi,

Inderdaad 100 Gb

De xbox wordt gebruikt voor online gamen.

Daarbij heeft mijn zoon ook nog diverse forum en sites die hij moet onderhouden en daardoor dus veel upload.

tot nu toe kwam ik met 60 tot 80 Gb per maand uit.

Na de aanschaf van de xbox en de online spellen, zit ik halverwege de maand al op 65 gb en zal ik dus niet genoeg hebben aan de 100 gb.

Vroeger kocht ik tijdens de vakantieperiode van de zoon voor € 5,00 20 gb erbij maar nu kom ik hier zelfs niet meer mee uit en wil ik dus opwaarderen naar ungelimiteerd voor € 10,-- per maand extra of de internet intense.

Het is echter de vraag of de opwaardering met € 10,00 van de internet favorite deze hoeveelheid verbindingen wel aankan.

3 computers en xbox360 en mischien in de toekomst nog meer?
>k zag echter dat de favorite maar voor 2 pc is. Gaat dit dan problemen opleveren
Niks van aantrekken! Zal perfect werken.
@Bart

totdat je de helpdesk nodig hebt. Die geven op bij 2 systemen online. (op sommige modems zit wel een beprking van max 4internet devices). Maar als je dan problemen hebt met apparaat 3/4 (and so on) kan je uiteraard het altijd even online uitzoeken)

:)
@nibje,

Hoe ziet zo'n beperking er dan uit en welk modem heeft dit??

Ik heb de b-box2
En wanneer heb je ooit die helpdesk nodig? Veel kunnen die toch niet zeggen.
Beste support voor zulke dingen zijn toch forums en dergelijke, en niet een helpdesk via telefoon.
Ik dank dat je on-line gaming gewoon al je maandelijkse bandbreedte opvreet ... voor gewoon internet inclusief het onderhoud van twee handvollen web sites kom je met het toegestane verbruik ruimschoots toe (tenzij je thuis een paar servers loopt wat eigenlijk niet echt toegestaan is dacht ik) dat verkeer is enkel maar "tekst" met een paar (gedon scale-de) beelden er tussendoor. Ik heb Internet favorite op VDSL2 en ik hang daar zoveel computers aan als ik denk nodig te hebben op een bepaald ogenblik (in een extreme test situatie zouden er dat 6 zijn, wat praktisch niet echt voorkomt) en dat geeft geen kik en 'k heb daarbij dikwijls nog 4 TV streams lopen in SD ... :)
hallo regulus,

wat betekend 4 tv streams in SD.

Is dit tv kijken via belgacom of is dit "satelite" ontvangst.
Reputatie 6
Badge +3
theco schreef: wat betekent 4 tv streams in SD.

Is dit tv kijken via belgacom of is dit "satelite" ontvangst.

tv stream in SD = tv kijken of opnemen in standaard definitie (via belgacom tv hier)


4 tv streams= 2 decoders die opnames doen + 2 andere uitzendingen bekijken.
Door het 🙂 vermoed ik echter wel dat Regulus nog iets anders - VLC - bedoelt. Maar voor de gewone belgacomkijker is het bovenstaande dat telt.

Wat is -VLC- nu weer?

Het duizeld mij een beetje van al die termen.

Het eenigste wat mij eenigermate bekend klinkt is CS (cardsharing) en dat alleen omdat ik vaak op dreambox forums rondsurf.:)
Reputatie 6
Badge +3
Wat is -VLC- nu weer?

VLC = een programma om op de computer naar video streams te kijken, als je VLC gebruikt op de computer kan je naar Belgacom TV kijken op de computer. 't Is wel niet voor de gewone doorsnee computergebruiker. Je moet hiervoor wel goed weten (of weten te vinden op internet) hoe dit te doen.
Nope .. ik kleur niet buiten de lijntjes 😉 alhoewel, bij gelegenheid 6 PC's aansluiten misschien ook niet echt de bedoeling is van Bcom .. Ik ben een bijzonder tevreden klant van Bcom. Tot voor kort had ik niet eens Bcom TV, een gebruiker op een "ander" forum heeft mij daarop attent gemaakt ...

Ik ben dus begin dit jaar overgeschakeld van ADSL-Go (4,6Mbps) naar VDSL2 (20Mbps)en sinds September daar bovenop Bcom TV en dat heeft mij geen eurocent gekost, niks, nada .. (wel zelf geinstalleerd, maar een kind kan de was doen!)

.. en als Bcom zijn additionele fiber connecties uitrolt om VDSL klanten dichter bij de ROP te "trekken" dan krijg ik waarschijnlijk 25Mbps .. en neen, het hoeft voor mij niet eens "hic et nunc" (hier en nu! :)) te zijn!

(en alhoewel niet ter zake dienend, ernstige problemen met mijn telefoonlijn (ROP probleem, lijn morsdood) werd door Bcom vlot opgelost, niet in een oogwenk, maar dat kon, gezien de complexiteit van het probleem, ook moeilijk)
Reputatie 2
Badge +1
@frank,

aangezien alle streams tegenwoordig encrypted zijn werkt de VLC-oplossing al een hele tijd niet meer ;)
Online gamen met xbox en ineens 40 GB verkeer meer per maand? Onmogelijk. Online gamen neemt absoluut niet veel volume in beslag (tss 50 en 100 MB per uur). Dan zou hij al minstens 100 uur per week moeten gamen.

Tenzij de xbox gebruikt wordt om online films te huren en te streamen zit de oorzaak waarschijnlijk ergens anders (onbeveiligd draadloos netwerk, torrents, gehackte pc, ...)

Je kunt trouwens zo veel toestellen aansluiten als je zelf wilt. Je hoeft je niets aan te trekken van de zogenaamde beperking van Belgacom. (deze beperking slaat enkel op het aantal beschikbare externe IP adressen op uw lijn, met uw opstelling heb je er maar één nodig). Ik heb hier zelf 3 pc's, een Xbox, Wii en Bluray speler aan mijn router hangen. Geen probleem.
@ wouter,

dank je wel voor je duidelijke antwoord.

Als ik het goed begrijp, krijg ik bij mijn abonnement dus de mogelijkheid om 2 externe ip adressen te hebben.

Hoe worden die dan verdeeld. Doordat ik 2 computers via Lan verbind of word een eventuele 2de gebruikt door de andere mogelijkheden van de router. te weten de viop en de tv?

Weet jij ook eventueel wat de benaming VLAN10 en VLAN20 betekent, die in mijn internepagina van de router verschijnen.?

Alvast bedankt aan ieder die antwoord
FAFAIK

VLAN10=internet

VLAN20=TV
Eén extern IP adres gaat naar uw bbox. Het andere wordt in eerste instantie niet gebruikt. Als u op een toestel (zal meestal een tweede router of een pc zijn) het tweede externe IP adres wenst te gebruiken dient u vanop dat toestel een aparte PPPoE verbinding te maken.

Hier staat bijvoorbeeld beschreven hoe dit kan in Windows XP.

VLAN = Virtual LAN. Fysiek heb je maar één lokaal netwerk, maar de bbox splitst dit op in twee virtuele netwerken. Eén voor uw pc's, spelconsoles, ... en één voor uw tv-decoders.
@wouter1984.

dank je wel voor deze uitleg.

Ik heb het idee dat mijn verbinding soms door het pc gebruik van mijn zoon wat gestoort word.

Zou ik hier dan minder problemen van ondervinden als hij zijn computer een eigen extern ip adres toewijst via PPPoE verbinding of heeft dit geen invloed denk je?

Mijn dreambox maakt namelijk ook verbinding via internet (met een vriend) en deze verliest regelmatig het contact als het internet intensief gebruikt wordt. Ik probeer dus uit te vinden of het aan mijn verbinding of die van mijn vriend ligt.
Door het grote extra volume en de storing op uw lijn begin ik te vermoeden dat uw zoon downloadt via een torrent-client. Typisch daaraan is dat er veel gelijktijdige connecties gemaakt worden, zowel uitgaand als inkomend, en dat dit het overige netwerkverkeer ernstig kan storen als de torrent-client niet goed geconfigureerd is. Belangrijk is om de maximale uploadsnelheid en het aantal gelijktijdige connecties te beperken.

Uw zoon een eigen extern IP adres geven zal in dit geval niet helpen, omdat alle verkeer nog altijd door dezelfde modem en over dezelfde lijn moet.

Reageer