Beste
Gedurende twee weken ondervinden wij thuis problemen met het internet. Aanvankelijk startte dit als wat leek op 'traag' internet. Youtube-filmpjes die eeuwig laden, ook al duren ze maar 3 minuten, css-bestanden die niet meegeladen werden bij websites enz.
De laatste paar dagen valt de connectie echter geregeld uit. Eerst dachten we dat het aan de draadloze verbinding lag, maar ook met een UTP-kabel werkte het nog steeds niet. Op onze router staat wel vermeld: USRobotics, Wireless ADSL2+ Router. Zou dit er iets mee te maken hebben? Dat de router niet overeenstemt met de verbinding die we hebben? (Zou wel raar zijn want we hebben deze al meer dan een jaar.) We hebben ondertussen ook onze oude router nog eens aangesloten en deze werkt ook maar 'traag'...
Kan er eventueel iemand controleren hoe het met de lijnen gesteld is? Eventueel storingen, of wij een slechte verbinding hebben? Ik heb ondertussen ook even een speedtest gedaan van de verbinding. (moest dit nodig zijn om te weten)
Download: 3,8 Mbps
Upload: 0,4 Mbps
Ik ken weinig af van deze waarden, misschien zijn deze wel normaal.. Maar de snelheid op zich laat wel wat te wensen over bij 'vroeger'.
Bij deze dus kort even de vragen herhalen: weet er iemand een oplossing voor mijn probleem? - Kan ik eventueel sneller internet bekomen (Favorite zou toch al 'snel' moeten zijn?) Of zijn deze waarden normaal...?
Alvast bedankt!
Gregory
Bladzijde 1 / 1
Dit zijn de waarden die je kunt halen (afhankjelijk van je lijn capaciteit) met erachter de TV-mogelijkheden:
ADSL2+ : <6Mbit : 1 SD stream
ADSL2+ : >6Mbit (9 of 12): 2 SD streams
VDSL2 16.5Mbit: 2SD stream, 1HD stream
VDSL2 20Mbit: 4SD stream, 2HD stream
VDSL2 30Mbit: 6SD stream, 2HD stream
VDSL2 is natuurlijk ideaal, maar daar heb je een b-box2 modem/router van Belgacom (Sagem) voor nodig en een aansluiting op de dichtstbijzijnde ROP (glasvezelcabine, die staan met glasvezel in verbinding met de centrale en worden op wijknveau geplaatst, maar nog niet overal; len is bezig met de uitbreiding van dat netwerk). Die modem krijg je gratis ter beschikking als VDSL2 mogelijk is in jouw wijk. Bel hiervoor eens met de technische dienst 0800 22700.
3,8 Mbps up en 0,4 Mbpsd down is wel héél weinig. Met Favorite mag je wel 100 Gb downloaden maar met 3,8 Mbps is dat is maar 422 kilobyte per second...dus ca. 2,5 MB per minuut..dus voor één Gigabite heb je dan bijna 7 uur nodig....dat zijn eerder waarden voor ADSL.
Ik zou alvast eens bellen met de technische dienst om te vragen wat je lijncapaciteit is, en of er geen storing op zit. Het is trouwens naar aanleiding van zo'n storing dat ik ook met de technische dienst had gebeld (april 2009) en toen hebben ze me op VDSL2 gezet en mocht ik gratis een modem b-box2 gaan halen in een Belgacomwinkel. Ze zijn toen wél langs moeten komen om mijn lijn op de ROP aan te sluiten (kleine graafwerken in de voortuin) en de contactdoos te vervangen binnen. Kosten toen: 30 € voor graafwerken en aansluiting + 50 € voor activering.
Die b-box2 werkt trouwens ook op ADSL2+, dus je kunt altijd vragen of je die al kunt krijgen.
ADSL2+ : <6Mbit : 1 SD stream
ADSL2+ : >6Mbit (9 of 12): 2 SD streams
VDSL2 16.5Mbit: 2SD stream, 1HD stream
VDSL2 20Mbit: 4SD stream, 2HD stream
VDSL2 30Mbit: 6SD stream, 2HD stream
VDSL2 is natuurlijk ideaal, maar daar heb je een b-box2 modem/router van Belgacom (Sagem) voor nodig en een aansluiting op de dichtstbijzijnde ROP (glasvezelcabine, die staan met glasvezel in verbinding met de centrale en worden op wijknveau geplaatst, maar nog niet overal; len is bezig met de uitbreiding van dat netwerk). Die modem krijg je gratis ter beschikking als VDSL2 mogelijk is in jouw wijk. Bel hiervoor eens met de technische dienst 0800 22700.
3,8 Mbps up en 0,4 Mbpsd down is wel héél weinig. Met Favorite mag je wel 100 Gb downloaden maar met 3,8 Mbps is dat is maar 422 kilobyte per second...dus ca. 2,5 MB per minuut..dus voor één Gigabite heb je dan bijna 7 uur nodig....dat zijn eerder waarden voor ADSL.
Ik zou alvast eens bellen met de technische dienst om te vragen wat je lijncapaciteit is, en of er geen storing op zit. Het is trouwens naar aanleiding van zo'n storing dat ik ook met de technische dienst had gebeld (april 2009) en toen hebben ze me op VDSL2 gezet en mocht ik gratis een modem b-box2 gaan halen in een Belgacomwinkel. Ze zijn toen wél langs moeten komen om mijn lijn op de ROP aan te sluiten (kleine graafwerken in de voortuin) en de contactdoos te vervangen binnen. Kosten toen: 30 € voor graafwerken en aansluiting + 50 € voor activering.
Die b-box2 werkt trouwens ook op ADSL2+, dus je kunt altijd vragen of je die al kunt krijgen.
Je bent nog aangesloten op de oudere ADSL(2+) technologie. Post hier even uw login, zodat men kan controleren of het veel snellere VDSL2 voor u beschikbaar is.
U kan dit ook zelf even nakijken op deze link: http://www.belgacom.be/bwt/Login.action?productName=TV&request_locale=nl
Als BelgacomTV beschikbaar is in HD, dan bent u aansluitbaar op VDSL2.
Desalniettemin is het eigenaardig dat u de laatste twee weken plots problemen hebt, terwijl u voordien geen problemen had. Ook dit kan men hier eens bekijken als u uw login post.
U kan dit ook zelf even nakijken op deze link: http://www.belgacom.be/bwt/Login.action?productName=TV&request_locale=nl
Als BelgacomTV beschikbaar is in HD, dan bent u aansluitbaar op VDSL2.
Desalniettemin is het eigenaardig dat u de laatste twee weken plots problemen hebt, terwijl u voordien geen problemen had. Ook dit kan men hier eens bekijken als u uw login post.
beste G.Messiaen,
Om u bij deze storing verder te helpen kan u mij best een privé bericht sturen met uw abonnementsnummer of login.
Op deze manier kunnen we de kwaliteit van uw lijn controleren en eventueel nagaan of er zich enige storing voordoet.
Uw modem is compatibel met uw huidige lijntechnology.
Wanneer u VDSL(2) heeft gaat deze router niet langer werken op die lijn.
Vanaf die moment zal u moeten gebruik maken van een BBOX(2) of Sagem modem.
Mvg,
Eva van Belgacom
Om u bij deze storing verder te helpen kan u mij best een privé bericht sturen met uw abonnementsnummer of login.
Op deze manier kunnen we de kwaliteit van uw lijn controleren en eventueel nagaan of er zich enige storing voordoet.
Uw modem is compatibel met uw huidige lijntechnology.
Wanneer u VDSL(2) heeft gaat deze router niet langer werken op die lijn.
Vanaf die moment zal u moeten gebruik maken van een BBOX(2) of Sagem modem.
Mvg,
Eva van Belgacom
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.