internet favorite erg traag

  • 5 June 2011
  • 8 reacties
  • 795 Bekeken

Het werkte all traag in de eerste instantie(230 kbps max, torrent of directe download) maar nu zit mijn limiet echter op de 110 kbps.

Heb geprobeert met laptop(wifi) en desktop(bedraad) beide zelfde resultaat.

ander probleem is dat ik heel vaak plotseling geen signaal meer heb(bedraad of wifi) enige oplossing is dan de bbox2 aan en uitgeschakelen, gebeurt zeker 3 a 4 keer per dag(ik werk van thuis dus zit ongeveer gehele dag aan internet gesloten)

met deze snelheden kan ik net zo goed Internet start gebruiken

heb geen tv abonnement ofzo, dus zeker geen decoder hier, woon in de buurt van Tongeren(vroenhoven, 3770)

8 reacties

op welk profiel zit je? log eens in op de webinterface van de modem via http://192.168.1.1/

dat je dagelijks 4x de modem moet resetten is natuurlijk niet normaal


mvg
Reputatie 2
Badge +1
Hoor eens op 0800 22 700 of VDSL2 bij u beschikbaar is.
Voor het probleem met de wegvallende WiFi, probeer eens je draadloos kanaal aan te passen.
hij maakt melding van een bbox 2, normaal wordt die enkel gegeven aan mensen die op vdsl2 zittten....

mvg
m'n internet valt weg met of zonder kabel,

enne heb prnt scrn gemaakt, weet niet precies wat je bedoelt met profiel

mijn punt is, vdsl2 of niet, deze snelheden zijn toch niet normaal? zelfs voor adsl...
het enige dat ik uit die screenshot kan opmaken is dat jij nog op adsl zit en met een bbox

wat me moeten zien is uw huidig profiel (upstream/downstream waarden) en de noise margin/attenuation, post dat eens aub

maar eigenlijk zou ik met 4 resetten per dag sowieso de technische dienst eens opbellen als ik jou was, ze zijn open

en je kan dan ook eens vragen of overschakeling naar vdsl2 voor jou mogelijk is, want met adsl haal je nooit de favorite specifitacties. indien zo, dan gaat er een nieuwe wereld voor jou open en zal je na overschakeling veel sneller kunnen surfen.

indien niet, dan kan je evt. downgraden naar comfort, dan zal je minder betalen voor even traag te surfen - dit is wél een contractverlenging

mvg

ps: via de beschikbaarheidtest van belgacom tv (link : http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv ) kan je al een goeie indicatie krijgen of vdsl2 wel of niet mogelijk zal zijn, indien je daar krijgt dat je 2 tv's kan aansluiten én HD mogelijk is zal je op vdsl2 aangesloten kunnen worden
je bedoelt dit?

EDIT: ok net gebeld enzo, zei dat ik idd een slechte lijn heb en dat ze iemand langs stuur, maar hij zei iets van dat ik 400 kb lijn aankan, maar voor 400kb kan ik net zo goed downgraden naar internet start +unlimited download nietwaar?
Beste Terry,

Met een Internet start krijgt u 3Mbps(lager dan je huidige snelheid), en met een comfort 12Mbps(deze snelheid haal je niet).

Aangezien het verlies van snelheid naar een start klein is, kan je inderdaad overwegen om te downgraden.
Ook kan je mij een privébericht sturen met je abonnementsnummer voor een controle of VDSL2 mogelijk is.

Met VDSL2 zou je snelheid aanzienlijk de lucht in schieten.

Mvg,

Eva van Belgacom
beste terry

ik zie jou bericht nu pas, dat had ik inderdaad nodig... 2,2 adsl profiel met zeer lage noise margin, wat de disconnects kan verklaren

ik hoop dat de techniekers de stabiliteit van jouw verbinding kunnen verhogen, maar zeker ook eens navragen of vdsl2 beschikbaar is... en indien niet kan je inderdaad een downgrade overwegen (kost €6,20)

Internet start is wel enkel maar interessant als je ook een vaste lijn hebt lijkt me

succes en tot horens

mvg

Reageer