Internet Comfort - Sabotage?

  • 31 October 2016
  • 2 reacties
  • 265 Bekeken

Hallo

Hier thuis hebben wij Internet Comfort in een pack. Daarbij heb je ongelimiteerd internet.
Proximus maakt het ongelimiteerde zeer omslachtig door je internetsnelheid te vertragen als je 300 GB verbruikt hebt. Je kan natuurlijk gratis 20 GB extra bestellen maar voor mij lijkt dat zinloos. Ze maken volgens mij misbruik van klanten die niet zo goed op de hoogte zijn. Maar ja, ik heb me hier al bij neergelegd.

Wat mij vandaag overkwam was nog iets veel erger volgens mij. Ik merkte dat mijn internet plots veel trager ging. Ik vermoedde dat ik over de 300 GB was gegaan. Het probleem was dat ik dit niet kon checken omdat het 'MyProximus' gedeelte van de site maar niet wilde laden. Ik dacht, misschien ligt het aan mijn browser of zijn er problemen aan de kant van Proximus. Ik besloot het na een uurtje vloeken nogmaal te proberen met een andere browser maar weer laadde de pagina maar niet.

Ik heb het uiteindelijk met de 4G van mijn gsm eens geprobeerd en toen laadde de website wel zonder moeite. Ik zag dat ik inderdaad aan 300 GB zat en bestelde dus gratis een extra 20GB. Toen ik daarna via mijn laptop naar 'MyProximus' ging laadde de site zonder problemen.

Is dit een manier van Proximus om mensen te saboteren of hoe werkt dit? Ik weet niet in hoeverre Proximus hier om doet maar ik vind het maar vreemd. Als dit echt intentioneel is van Proximus kan dit toch niet legaal zijn?

Deel gerust ervaringen en meningen hieronder!

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Anseric,

Proximus laat zich heus niet in met illegale praktijken. Van sabotage is helemaal geen sprake. Het is zo dat er in het weekend vaak updates plaatsvinden aan het MyProximus platform, waardoor de toegankelijkheid kan beïnvloed worden.
Het systeem van de extra (gratis) volume packs werkt wel degelijk.
Indien je blijvende technische moeilijkheden ondervindt, mag je altijd een privébericht sturen naar Het Proximus Team.
Groeten,
Wim
Reputatie 6
Badge +3
Tip : bestel extra volume voordat alles op is, een 60-tal keer klikken en het hebt 200GB bijbesteld (op basis van 6x klikken per bestelling). Helaas slechts 1 maand geldig dus elke maand opnieuw te doen.

Reageer