Internet comfort


kan iemand mij uitleg geven wat ik moet doen met volgende probleem!!!
wij hebben namelijk een internet comfort waar wij tot gisteren over 650 G beschikten en opeens vandaag beslist proximus op eigen houtje zonder ons op de hoogte brengen enz dat alles word terug gedraaid naar 300 GB en ook snelheid vermindering maar dit gaat er dus los over !!!
Dus bij wie kan ik het beste klacht indienen graag ondersteuning

70 reacties

Reputatie 1
Badge
Ze hebben blijkbaar hun volume-policy aangepast : je vindt deze hier : https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/Conditions_downloadpolicy_nl.pdf/Conditions_downloadpolicy_nl.pdf

In die Policy is helemaal geen sprake meer van de vroeger 650 GB. De gratis packs blijven wel bestaan.

Ik vrees dat het succes van Netflix daar misschien wel kan mee te maken hebben. Zeker als je vaak in Full HD (of zelfs 4K) kijkt, gaat dat volume behoorlijk snel.
Hopelijk wordt dit terug herzien, want ik kan me niet herinneren dat Proximus dit vooraf heeft aangekondigd. Voor mezelf speelt het niet zo'n rol (we raken hier meestal niet boven de 150 GB in de maand), maar eigenlijk was dat volume 1 van de grote voordelen van Proximus t.o.v. Telenet en dat voordeel valt nu voor een groot deel weg.
Die volume-packs vind ik toch maar een archaïsche oplossing voor zij die meer dan die 300 of 500 GB willen.
Die 650 GB/maand heb ik zelf niet nodig, maar het zorgde wel voor een duidelijke marge als het eens een maand wel nodig zou zijn... Ik vrees dat Proximus zichzelf hier toch wel redelijk in de vingers aan het snijden is...
Met boos maken kom je niet ver hoor, alleen kalmte kan u redden ;)
voor een comfort pack staat er duidelijk op de site:
Beschikt u over Internet Comfort in Pack?
Uw snelheid wordt dan verlaagd tot 3 Mbps, en dit tot de eerste dag van de volgende maand, als u meer verbruikt dan 300 GB.
Als u wilt blijven genieten van de gebruikelijke snelheid van uw internetverbinding, kunt u kiezen voor de gratis optie Volume Pack 20 GB; daarmee krijgt u 20 GB extra internetvolume

Dus het nadeel is dat je met die 300GB nu wel vroeger moeten gratis VP@20B bijbestellen t.o.v. vroeger.
FYI: bij mobistar wordt het:
100 / 5 Mbps Onbeperkt volume (mits fair use policy van 500 GB per maand ©)
Reputatie 2
Badge
@Wim,

Bedankt voor je antwoord.
Dat Proximus vastgesteld heeft dat het merendeel van hun klanten toekomt met die 300GB per maand, is goed mogelijk, maar daarom mogen de anderen toch ook niet vergeten worden, zoals ook de Netflix gebruikers waar de Giga bytes er wel goed kunnen doorvliegen en van je internet volume afgaat!
Reputatie 1
Badge
Beste Wim : als quasi iedereen toekomt met 300GB, dan is het ook niet nodig om de limiet te verlagen en de klant te "pesten" met die gratis volume-packs.
Als morgen Netflix veel meer 4K content aanbied, en er meer klanten wel boven die 300 GB gaan : wordt die limiet dan terug aangepast ?

Je kan niet verwachten dat klanten minder krijgen dan vroeger voor hetzelfde geld (toch niet zonder zelf moeite te moeten doen) en dan verwachten dat die klant tevreden blijft. Proximus had het voordeel t.o.v. Telenet dat hun regeling i.v.m. downloadvolume beter was (want voor de snelheid blijf je normaal niet bij Proximus). Ik denk dat Telenet deze maatregel heel graag ziet gebeuren. Mij lijkt het toch een niet bijster verstandige beslissing.
Laurent,
ter info: je kan wel nog gratis volume bijbestellen iedere keer als je volume pack opgeraakt.
Ik heb ook comfort zal seffens ook een kijken op MyProximus of het bij mij ook al 300GB geworden is.
Reputatie 5
Badge +1
Zie ook https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=46696&start=40
Elsa was me voor. Ter aanvulling https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=45227&start=280.
Ook dochter Scarlet komt theoretisch terug van 'onbeperkt' maar voorlopig zonder de stupide extra's.
Reputatie 3
Badge +1
Ik ga hier mee uitkijken naar een antwoord van de forum medewerkers.
Ik zal straks zelfs eens op mijn MyProximus kijken. Maar als het waar is wat hier wordt gezegd, ga ik mij toch ferm boos maken 😃
Reputatie 5
Badge +1

Ik kan hier met mijn hoofd echt niet bij.


Natuurlijk is dit Absurdistan, of zoals destijds hogelijk verbaasde toeristen zeiden: This must be Belgium. (Gratis iets kopen, je moet er maar opkomen.)
Badge +4
Of het is mss net dat ze willen, mensen lokken naar hun duurste formule !?
Reputatie 7
Badge +3
Klantendienst bellen of via dit formulier: http://support.nl.proximus.be/app/contact#call
ok elsa bedankt om dit te checken maar ook mijn gratis volume packet is niet meer mogelijk en ook hebben ze verteld dat ze dus het volume van 650 g naar 300 g brengen en als je 300 G op is dat kan je nog wel beschikken over de resterende 350 G maar je snelheid word wel gehalfveerd dat is dus niet waar ik 5 jaar geleden voor getekend hebt dus volgens mij is dit niet wettelijk en heb contact opgenomen met de ombudsman en die zeggen direct klacht indienen
Laurent,
ter info: je kan wel nog gratis volume bijbestellen iedere keer als je volume pack opgeraakt.
Ik heb ook comfort zal seffens ook een kijken op MyProximus of het bij mij ook al 300GB geworden is.



ok elsa bedankt om dit te checken maar ook mijn gratis volume packet is niet meer mogelijk en ook hebben ze verteld dat ze dus het volume van 650 g naar 300 g brengen en als je 300 G op is dat kan je nog wel beschikken over de resterende 350 G maar je snelheid word wel gehalfveerd dat is dus niet waar ik 5 jaar geleden voor getekend hebt dus volgens mij is dit niet wettelijk en heb contact opgenomen met de ombudsman en die zeggen direct klacht indienen
Reputatie 3
Badge +1
hallo, bij mij is dit ook het geval , heb ook maar 300gb,heb ook internet comfort in een pack,ga uitkijken of ik weg kan, denk dat ik nog maar 5 maand klant ben en nog even moet wachten, ieder maand zit ik over 300gb
Hey koen thx voor je reactie maar miss zoals mij klacht indienen , dit is in mijn ogen niet wettelijk wat zij doen
Ik heb bij mij eens gekeken en inderdaad er staat:
Maandelijks volume
Gebruikt volume voor deze maand 0 GB van de beschikbare 300 GB (300 GB overblijvend).
Extra Volume Pack
U heeft 650 MB aan extra volume beschikbaar bij uw Volume Pack
Ik heb bij mij eens gekeken en inderdaad er staat:
Maandelijks volume
Gebruikt volume voor deze maand 0 GB van de beschikbare 300 GB (300 GB overblijvend).
Extra Volume Pack
U heeft 650 MB aan extra volume beschikbaar bij uw Volume Pack



je blijft u 650 GB behouden maar word opgesplitst in de eerste 300 GB en als die overschreden word krijg je idd nog de andere 350 GB waar je over beschikt maar u snelheid word wel gehalveerd dat kan toch allemaal zo maar niet of wel volgens jou
gr laurent
Volgens mij niet
lees ook eens wat hier staat : -> http://www.proximus.be/nl/id_cr_volp/particulieren/producten/internet/internet-opties/extra-volume.html
Reputatie 3
Badge +1
ga informeren bij de concurrentie,daar ik voor tv over satelliet beschik, bij scarlet en is nog een stuk goedkoper
gelukkig heb ik geen decoders aangekocht, gewoon dat boeltje eruit schoppen!!!!
Maar het zou wel goed zijn dat hier iemand van het Proximus team alle twijfel wegwerkt door een duidelijke uitleg te geven.
Idd maar ze weten zelf nog niet juist waaraan en waaraf heb al drie keer gebeld en niemand die mee redelijke uitleg kan geven
Reputatie 3
Badge +1
en dat ze eerst eens hun beloofde snelheid halen 100mps
Er staat wel nog bij als ik op My Proximus kijk:



Dus als volume pack unlimited inbegrepen is , veronderstel ik toch dat het is zoals vroeger dat je gratis kunt volume bijbestellen indien je volume op is net zoals vroeger.

Wie van Proximus kan hier duidelijkheid brengen a.u.b.
Reputatie 3
Badge +1
Extra Volume Pack

U heeft 0 GB aan extra volume beschikbaar bij uw Volume Pack

dit staat er bij mij
je bent nieuwe klant, heb je dit dan wel geactiveerd/aangevraagd, kijk een op je MyProximus als je daar niet kan bestellen.
Ik denk dat er niks veranderd is omtrent gratis bestellen van volume packs alleen het basis volume is gezakt naar 300GB volgens mij.
zie ook tweede mogelijkheid: -> http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bundle_used_up/particulieren/support/facturering/kosten-controleren/limieten-instellen/wat-gebeurt-er-als-u-uw-maandelijkse-downloadvolume-overschrijdt.html

Reageer